Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosottovelka ja uusi parisuhde

Vierailija
22.11.2020 |

Minulla on kymmeniätuhansia ulosottovelkaa. Olen alkanut seurustelemaan miehen kanssa enkä ole uskaltanut kertoa asiasta.
Meillä jo molemmilla lapset tehtynä, yhteenmuuttoa en halua (mies tietää). Miten voin ottaa asian puheeksi. En halua menettää miestä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella että koskaan saisin näitä velkoja maksettua.

Olen miehelle sanonut ja tehnyt selväksi, etten halua yhteenmuuttoa. Molemmilla on nämä omat lapset ja asiat mutkistuisi paljon.

Silti haluaisin olla rehellinen, vaan pelottaa miten mies reagoi. Hän on säästäväinen ihminen, välillä toki tarjoaa esim ruoat, samalla tavalla mitä itsekin välillä hänelle tarjoan.

Tasapuolisesti aina maksetaan omat kulut tai vuorotellen toistemme kulut.

Mitään yhteisiä säännöllisiä menojahan ei ole.

Haluan kertoa, mutta en vaan uskalla avata suustani. Opintolainasta tietää kyllä.

Vierailija
22/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden seurusteltiin, miehen jatkuvaa rahattomuutta ihmettelin. Ulosotto tuli ilmi, kun mies sai veronpalautusta. Valehteli, ettei tieda ulosottojensa summaa.

Selvitin asioita ja sain tietaa, etta oli viettanyt iloista kulutusjuhlaa. Matkoja, hankintoja ja lisaa matkoja. Lainat pankille maksamatta. Velkaa vanhoille vuokranantajille.

Laitoin miehen kiertoon. En kovatuloisena ja omat asiani hoitavana voinut tuollaista savolaisketkua enempaa katsella.

Voiko ulosotossa oleva saada veronpalautusta? Ymmärtääkseni ei todellakaan voi saada.

Olet ymmärtänyt väärin. Kyllä saa veronpalautusta mutta se ulosmitataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miehelle sanonut ja tehnyt selväksi, etten halua yhteenmuuttoa. Molemmilla on nämä omat lapset ja asiat mutkistuisi paljon.

Silti haluaisin olla rehellinen, vaan pelottaa miten mies reagoi. Hän on säästäväinen ihminen, välillä toki tarjoaa esim ruoat, samalla tavalla mitä itsekin välillä hänelle tarjoan.

Haluan kertoa, mutta en vaan uskalla avata suustani. Opintolainasta tietää kyllä.

Kyllä sä saat ne maksettua. Sulla on kohtalotovereita, jotka bloggaavat ulosottovelallisena olosta. Laita googlehakuun ulosotto ja blogi niin löytänet niitä blogeja ja näet miten kyseiset ihmiset ovat omia velkojaan hoitaneet. Kun velkasumma on laskenut tarpeeksi alan, voit hakea velkajärjestelyä.

Et ole ainut etkä ole viimeinen tämän asian kanssa kamppaileva. Pystyt maksamaan ne velat kyllä.

Vierailija
24/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen sotkenut menneisyydessä raha-asiani, hoidan nyt velkoja ulosoton kautta ja olen muuttanut rahankäyttötottumuksiani enkä velkaannu enää lisää. En halua tästä aiheutuvan sinulle mitään ylimääräistä haittaa joten senkään vuoksi en halua esim. muuttaa yhteen."

Tämä siis jos olet tosiaan parantanut tapasi ja hoidat raha-asiat nykyään paremmin.

Vierailija
25/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse maksat. 

Minulle veronmaksajana et velkojasi jätä.

Vierailija
26/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity facessa velallisten Tuki sivulle. Löydät kohtalotovereita ja keskustellakin voi. Suljettu ryhmä.

Vierailija
27/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteenne saattaa jopa vahvistua kerrottuasi asian. Kai haluat, että hän rakastaa sinua sellaisena kuin olet? Ja hyväksyy virheinesi kera. Ymmärrän kuitenkin pelkosi. Kun tapasin lasteni isän, niin olin juuri aloittanut psykiatrisen avohoidon ja kaupan päälle oli vielä kertynyt vajaan kymppitonnin ulosottovelat. Niin vain siitäkin selvittiin. Kerroin heti kättelyssä. Hyvin se menee, kävi miten kävi. Jos hän ei voi hyväksyä asiaa tai olla tukenasi, niin hän ei ole sinulle oikea ihminen.

Vierailija
28/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis velkaa yhteensä 45 000 euroa etkä usko, että koskaan selviäisit niistä? Sinulla on nyt suuruusluokkien taju täysin hukassa. Monilla on moninkertainen määrä asuntolainaa.

Opintolainaa ei tarvitse alkaa lyhentää heti, kun valmistut. Yritä aluksi valmistumisen jälkeen lyhentää uo-velkaa mahdollisimman paljon ja opintolainaa vasta sitten, kun on pakko ja sittenkin mahdollisimman pienin erin, kunnes uo-velka on maksettu. Näin siksi, että ulosottovelan vuosikorko on 7 %, kun opintolainan on alle prosentin.

Simulla ei ole mitään hätää, jos vain saat töitä valmistuttuasi.

Vierailija
29/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla on velkaa yli 130 000 euroa. Jos mä pystyn maksamaan ne, pystyt säkin omasi. Ja minähän pystyn.

Palasina se elefanttikin syödään.

Vierailija
30/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden seurusteltiin, miehen jatkuvaa rahattomuutta ihmettelin. Ulosotto tuli ilmi, kun mies sai veronpalautusta. Valehteli, ettei tieda ulosottojensa summaa.

Selvitin asioita ja sain tietaa, etta oli viettanyt iloista kulutusjuhlaa. Matkoja, hankintoja ja lisaa matkoja. Lainat pankille maksamatta. Velkaa vanhoille vuokranantajille.

Laitoin miehen kiertoon. En kovatuloisena ja omat asiani hoitavana voinut tuollaista savolaisketkua enempaa katsella.

Voiko ulosotossa oleva saada veronpalautusta? Ymmärtääkseni ei todellakaan voi saada.

Niin se ketku paljastui. Oli onnellinen palautustiedosta, kunnes selvisi etta uo ottaa omansa.

Vierailija
31/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sinun taloutesi tila miehelle kuulu, ellette yhteen muuta. Sinä maksat oman elämisesi ja hän omansa. Mistäpä sen tietää, vaikka hänelläkin olisi velkoja.

Ja jos on tuore suhde niin ei kuulu miehelle senkään vertaa. Odota nyt, mihin suuntaan suhde etenee ja jos yhteenmuutto joskus tulee puheeksi, sitten voit kertoa. Omaa elämääsi kuitenkin elät ja itse raha-asiasi hoidat.

Vierailija
32/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi. Molemmilla omat taloudet, mitä se miehelle kuuluu.