Onpa elo vaikeaa. Kolme lasta, jotka nukkuvat aina 3 tunnin päiväunet.
1v, 2v ja 3v heräävät 7.30-8.00 välillä. Syödään aamupalaa, käydään ulkona, leikitään, ollaan. Klo 11 lounas ja lelujen siivous ja lapset päiväunille. Nukkuvat 11.30-15 välillä 2-3 tuntia kukin.
Minä jumppailen, katson telkkaria, teen ruokaa, siivoilen, luen.
15 syödään välipalaa ja mennään ulos. 17 lounas ja lapset leikkivät klo 20 asti, jolloin menevät nukkumaan.
Olin varautunut aikas paljon pahempaan pikkulapsivaiheeseen.
Kommentit (13)
Te teette mammojen imagolle suurta hallaa näillä paljastuksilla. Kovaa työtähän sen piti olla ja sitten vielä jos on mies töissä niin senhän tämän palstan mukaan kuuluu hoitaa lapset iltaisin kun mamma chillaa kovan työpäivän päätteeksi.
Kiva että jollekin sattunut "helpot lapset". :)
Onnea sulle. :) Meidän lapsi ei ikinä nukkunut kunnon päiväunia. Vauvanakin vartin pätkissä, yöt sitten onkin nukkunut aina hyvin.
Näin meilläkin. Paitsi että heräävät klo 5-6, nukkuvat päikkärit 11-13(14) ja Iltaunille klo 19 jälkeen.
Päiväuniajan yritän opiskella ja ladata akkuja. Kolmen uhmaikäisen kanssa on enemmän henkinen kestävyys koetuksella kuin fyysinen rasitus.
Vauva nukkunut poikkeuksellisesti nyt puolitoista tuntia putkeen. Nukkuu siis hyvin öisin, mutta yleensä on hyvä, jos tunnin kerralla päivällä jaksaa. Viime yönä kuitenkin mahdollisesti hampaat, mahdollisesti masu valvotti, ja ylöskin noustiin jo kuuden maissa normaalin seiskan sijaan, joten saa nähdä, selvitäänkö tästä ulos ollenkaan.
Meillä oli sama juttu, tosin vain kaks 12kk erolla synynyttä nassikkaa. Pikkulapsiaika oli ihanaa, rakastin puuhalilla ja olla lasten kanssa !!
Huh, en ikinä jaksaisi kolmea lasta vuoden ikäerolla... Mulla on yksi 2,5-vuotias helppo lapsi, ja nyt raskausaikana mulla meinaa käpy palaa täysin lapsen uhman kanssa :( Mulla vielä niin, että mies on kotona töissä, ja vaikka tekee töitä, on kuitenkin läsnä ja auttamassa tarvittaessa.
Oi kuulostaa ihanan helpolta. :) mulla myös 3 lasta(6v,3v ja 9kk). Koen silti arkeni raskaaksi.
Vauva herää 5 jälkeen, isommat 6-7. Vauva on ainoa joka nukkuu päiväunet( 3 kertaa noin 0,5-2h). Muutoin meillä on ohjelma aika samanlainen kuin teillä, paitsi että minulla ei ole omaa aikaa päivällä. Isommat lapset tappelee koko ajan, kokoajan saa olla tuomarina välissä. Siivoan, käyn kaupassa lasten kanssa lisäksi. Illalla lapset nukahtavat noin 20, tosin vauva saattaa herätä illan aikana useamman kerran( ja yöllä lisäksi 2-6krt). Ja joo, on lapsilla isäkin, mutta on paljon töissä ja silloin kuin on vapaalla niin minä olen vuorostani töissä.
Raskasta ta on, mutta onneksi tulee edes kesä! Se piristää ja pukemisrumba vähenee!
Kuulostaa kyllä ihanan helpolta. Eikö teillä valvota öisin? Eikö lapset tappele? Millainen uhmaikäinen teillä on?
Meillä on lapset 6kk, 2v ja 3v. Kaksi vanhinta eivät nuku enää päiväunia, mutta menevät sitten hieman aikaisemmin nukkumaan (19). Aamuisin herätään 08. Uhmaikä on keskimmäisellä aivan kamala, vanhin lapsista taas on vilkas. Kuopus on kyllä tyytyväinen möllöttelijä onneksi. Paljon leikkivät yhdessä, mutta myös tappelevat. Nyt kun kuopuskin konttailee, on taas alkanut tämä opettelu, ettei toisen leikkejä särjetä ja ettei isoveli saa pamauttaa vauvaa päähän jos se ehtiikin rikkoa leikin. Vauva herää 5-6krt yöllä, keskimmäinen saa yhden raivokohtauksen aamuyöstä ja vanhin noin joka toinen yö kerran.
Nauti nyt kun vielä nukkuvat ne päiväunet!
Meillä tyttö oli kova nukkumaan ja nukkui täydet yöt 3kk lähtien 21-09 ja nukkui vielä päiväunetkin 2-3h nelivuotiaaksi asti.
Poika nukkui 8kk lähtien täydet yöt 22-08 mutta päiväunet loppui kun täytti 2v.
Meillä pikkulapsiaika oli tosi helppoa kun oli perusterveet ja rauhalliset lapset mutta nyt kun tyttö on jo teini niin nyt kyllä tökkii ja välillä pahastikin tämä elo ;) Ja poika on pian myös murkku ja äidillä vaihdevuodet luuraa jo nurkan takana JEP JEP :)
Odota vaan kun kakkonen ja kuopus päättävätkin olla samaan aikaan kamalassa uhmaiässä... Sulla on helppo esikoinen ja toivottavasti helpot seuraavatkin mutta varaudu pahimpaan :)
Hyvä, että on noin. Meillä nukkuneet aina eri aikoihin ja heräilleet kovasti.
Meilläkin muksu on nukkunut yhdestätoista asti. Tylsyys iskee. :D