Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, MIKÄ kierukan laittossa sattuu?!

Vierailija
22.11.2020 |

Miltä kipu tuntuu?
Kun mitta työnnetään kohtuun, niin alkaako supistukset? Supistuksia en pelkää. Supistukset vie aina ajatukset pois kaikelta muulta alapään sörkkimiseltä.

Vai onko se kipu sellaista kipu kipua? :D
Pahin gynekologinen kipu, mitä olen kokenut, on raskaus ajan" sukkapuikkokipu. "
Vauva potkaisee ja tuntuu kuin joku tökkäisi terävän lyijykynän kohdunkaulaan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, itseä heikottaa jo tämän ketjun lukeminen.

Mun opiskelukaverilla lähti aikoinaan taju kierukan laitossa. Gynekologi selitti että 'keho muistaa' (kaverini oli raiskattu teini-iässä).

Vierailija
22/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se kipu oli sellaista sukkapuikkokipu x 100. Paljon kipeämpää ja pitkäkestoisempaa kipua siis, vertakin tuli ihan reilusti. Jos ajattelee sukkapuikkokipua sellaisena että sukkapuikko vähän tökkää kohdunsuuta niin kierukan asentaminen oli enemmänkin kokkiveitsi puoleen väliin asti.

Mutta olinkin ottamassa kierukkaa värään aikaan, ovulaatio taisi olla vaikka suositeltiin otettavan kuukautisten aikaan. (Arvioin ajan väärin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi sattui, mutta otin panacodin ennen sitä ja silti sattui tuntikausia niin että makoilin vain sohvalla.

Vierailija
24/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kierukan laiton jälkeen oli muutaman päivän ajan supistuksia.

Kun vaihdatin kierukan uuteen, oli vuorokauden ajan ajoittain sellainen "menkkafiilis", mutta ei kipuja ollenkaan.

Kierukan poistossa tuntui n. 1 millisekunnin ajan yllättävän kova kipu. Mutta se oli ohi ennen kuin kerkesin edes tajuta, että se kipu alkoi.

Kierukan laitossa kamalinta oli se, kun lääkäri ei meinannut saada otetta kohdunkaulasta, ja sinne tuli joku naarmu. Mutta itse laittamisessa kipu oli lievempi kuin poiston aiheuttama kipu, mutta kesti hiukan pidempään, max puoli sekuntia.

Vierailija
25/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko se poisto-operaatio kestää? Kohta tulee 5 v täyteen kuparikierukan kanssa ja pitäis poistaa, mut ajatuskin ahdistaa.

Vierailija
26/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se kipu oli sellaista sukkapuikkokipu x 100. Paljon kipeämpää ja pitkäkestoisempaa kipua siis, vertakin tuli ihan reilusti. Jos ajattelee sukkapuikkokipua sellaisena että sukkapuikko vähän tökkää kohdunsuuta niin kierukan asentaminen oli enemmänkin kokkiveitsi puoleen väliin asti.

Mutta olinkin ottamassa kierukkaa värään aikaan, ovulaatio taisi olla vaikka suositeltiin otettavan kuukautisten aikaan. (Arvioin ajan väärin)

Huh huh, uskon että tuskallista.

Löysin youtubesta kymmenittäin videoita, jossa naiset kuvaavat kasvojaan, kun kierukka asennetaan.

Oli hirveää katso, omatkin kädet hikoili!

Mieluummin synnytän :D

Ap

Vierailija
27/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä laittaisi. Kuparikierukka olisi vihoviimeinen, kun vielä lisää kaiken lisäksi kipuja ja vuotoa. No, onneksi ei ole pakko.

Vierailija
28/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annatte tunkea itseenne mokomia härpäkkeitä?

Kaikkeen ne naiset suostuu. Ja niinkin typerän asian takia kuin miesten!

Paljon parempi olla ikisinkku!😊

Vierailija
29/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten mutta... Kohdunsuuta pidettiin auki jonkinlaisilla nipsuttimilla, irtosi ja repäisi palan kudosta mukanaan. Verta vuoti pitkään.

Vierailija
30/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin buranaa etukäteen, laitto tuntui siltä, kun menkkakivut kivuliaimmillaan kouraisee alavatsaa.

Vierailija
31/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla laittaminen sattui jonkin verran, mutta pahinta oli laiton jälkeiset, tuntikausia kestävät supistukset. Tuntui siltä, että joku repii kynsillä kohtua ja munasarjoja ulos samalla kun polttaa muita kudoksia ympäriltä. Lamaannuttava kipu, johon ei auttanut panacodit, burana, panadol...ei mikään eikä kaikki yhdessä. Pystyin vain makaamaan paikallaan, yrittää hengittää ja tärisyttää jalkoja, jotta kipu hellittäisi edes hetken. Pahimmillaan tuollainen kipu kesti tuntikausia yhtä putkeen. Kohtuni synnytti kierrukkaa pois.

Tilanne onneksi rauhoittui ja supistuksia tulee enää harvakseltaan. Ei ole enää niin pahoja ja keksittiin lääke, joka auttaa, litalgine. Mutta oli se yhtä helvettiä pahimpien kipujen aikana. Jos ei olisi korkeaa kipukynnystä, olisin jo ajat sitten otattanut koko härpäkkeen pois.

Minulle edes tarjottu mitään muita lääkkeitä kun Buranaa. Käskettiin odottaa pari viikkoa, sitten 6kk ja lopulta vuosi, jolloin oireet vasta helpotti. Kierukkaa ei suostuttu poistamaan koska se on pitkäaikainen ehkäisy! Ei enää ikinä tuu toista.

Vierailija
32/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääke ei ole puudutus, joten sen ottaminen etukäteen ei asennuskipuun vaikuta. Minulla puudutuksesta huolimatta ollut synnytyskivun jälkeen pahinta mitä tiedän. Asettaminen kesti puoli tuntia viimeisellä kerralla. Viimeiseksi jäikin.

Vierailija
33/42 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole synnyttänyt ja mittauksen perusteella minulle asetettiin suurempi koko. Mielestäni mittaus tuntui pahemmalta kuin itse kierukan asennus ja loppujen lopuksi kysymys oli kuitenkin hyvin nopeasta toimenpiteestä. Hoitaja ihmetteli korkeaa kipukynnystäni. Loppupäivä menikin kohdun supistellessa, mutta kipu oli ihan siedettävää.

Minulle laitettiin siis kuparikierukka ja sen myötä vuotoni runsastui ja kuukautiskivut pahenivat. Poistatin kierukan muistaakseni 3,5 vuoden jälkeen eikä minulla nykyisin ole ehkäisyä. Kivut kuitenkin jäivät ja vaikuttavat pahimmillaan työkykyyni. Ratkaisuksi ehdotetaan aina hormonikierukkaa, mutta toistaiseksi en halua turhia hormoneja kehooni.

Vierailija
34/42 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen te ihmiset suostuttekin. Ja ihan vapaaehtoisesti.

Vierailija
35/42 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitetiin kierukka, ei sattunut.

Otettiin pois, ei sattunut.

Millaisten tumpeloiden vastaanotolle te olettekin osuneet!

Vierailija
36/42 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko arvon naiset että miehet suostuisivat tällaiseen? Naisten kipua ei oteta tosissaan.

Se vain jotenkin "kuuluu" naisen elämään. Sanotaanhan Raamatussakin .... Miehille mieluummin vasektomia, kivuton pieni toimenpide.

Onneksi itse tahattomasti lapseton niin ei tarvitse kokea tuollaista brutaaliutta, että työnnetään ilman puudutusta kohtuun tavaraa -taikka synnytyskipuja.jotka olisi ratkaistu tuhanteen kertaan lääketieteen tekijöiden niin halutessa.

Vierailija
37/42 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko arvon naiset että miehet suostuisivat tällaiseen? Naisten kipua ei oteta tosissaan.

Se vain jotenkin "kuuluu" naisen elämään. Sanotaanhan Raamatussakin .... Miehille mieluummin vasektomia, kivuton pieni toimenpide.

Onneksi itse tahattomasti lapseton niin ei tarvitse kokea tuollaista brutaaliutta, että työnnetään ilman puudutusta kohtuun tavaraa -taikka synnytyskipuja.jotka olisi ratkaistu tuhanteen kertaan lääketieteen tekijöiden niin halutessa.

On niitä fiksuja miehiäkin. Kolmen kierukan jälkeen en enää suostunut sellaista ottamaan, joten mies meni omasta aloitteestaan sterilisoitavaksi.

Vierailija
38/42 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi naiset ei ota kapselia käsi varteen. Laitto puudutuksessa eli kivuton ja ehkäisee myös sen 5v. Ei alavatsakipuja.

Vierailija
39/42 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi naiset ei ota kapselia käsi varteen. Laitto puudutuksessa eli kivuton ja ehkäisee myös sen 5v. Ei alavatsakipuja.

Mulle hormonikierukka määrättiin ensisijaisesti sairauden hoitoon eli runsaisiin syöksykuukautisiin ja kipuihin.

Vierailija
40/42 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle hormonikierukka määrättiin ensisijaisesti sairauden hoitoon eli runsaisiin syöksykuukautisiin ja kipuihin.

Ok, eli sulla se oli "Pakko" ottaa. Tarkoitin näitä, jotka haluaa sen ehkäisyyn.