Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua OP:n verkkopankin kanssa - uuden avainlukulistan käyttöönotto

Vierailija
22.11.2020 |

Kirjoitin tänne äsken pitkän viestin jossa pyysin neuvoja ihmisiltä joilla on OP:n verkkopankki. Minun pitäisi auttaa puhelimitse kahdeksankymppistä äitiäni ottamaan käyttöön uusi avainlukulista. Itselläni ei ole OP pankkina niin en tietenkään tiedä mistä klikata. Löysin netistä ohjeet mutta äitini väittää että kyseistä valikkoa ei ole.

Nyt viesti on poistettu??? Miksi ihmeessä??? En ymmärrä mitä siinä oli sellaista että piti pyytää poistoa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha pitää käyttää loppuun ja uusi alkaa automaattisesti, soitto pankkiin jos aiempi lista on hukkunut.

Vierailija
2/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha pitää käyttää loppuun ja uusi alkaa automaattisesti, soitto pankkiin jos aiempi lista on hukkunut.

Ei todellakaan! Vanhassa pitää olla muistaakseni 3 avainlukua jäljellä, jotta voi ottaa uuden käyttöön.Ja tuo on minimi, uuden voi aloittaa, vaikka vanhassa olisi 20 avainlukua jäljellä, tai 150.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näinhän sitä luulisi! Ja näin äitikin luuli. Mutta OP:n ohjeiden mukaan uusi lista pitää aktivoida ennen kuin sitä voi käyttää.

https://www.op.fi/web/aspa/ukk/verkkopalveluiden-kaytto

"Uusi automaattisesti postitettu, itse verkkopalvelussa tilattu tai konttorista haettu aktivoimaton uusi avainlukulista tulee aktivoida erikseen käyttöön. Jotta voit ottaa uuden listan verkkopalvelussa käyttöön, tarvitset vanhan avainlukulistan ja siinä tulee olla jäljellä vähintään kolme (3) avainlukuparia.

Kirjaudu palveluun ja valitse: Oma profiili > Turvallisuus > Tunnukset > Avainlukulistan vaihtaminen."

Ja tuo aktivointi on tässä nyt se ongelma. Äiti väittää että Oma profiilin alla ei ole kohtaa "Turvallisuus".

Vierailija
4/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä ne ohjeet on kun pistää pankin sivulle avainlukulistan ohjeet haun vasempaan yläreunaa.Itse vähän aikaa sitten sen tein kun en löytänyt sitä muuten sivuilta.

Vierailija
5/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan! Vanhassa pitää olla muistaakseni 3 avainlukua jäljellä, jotta voi ottaa uuden käyttöön.Ja tuo on minimi, uuden voi aloittaa, vaikka vanhassa olisi 20 avainlukua jäljellä, tai 150.

Nimenomaan. Ja kun en itse pääse tuota verkkopankkia näkemään, on aika tuskaa yrittää puhelimessa selittää mitä pitää valita, kun toinen väittää että sellaista kohtaa ei ole!

Joten kysyin täällä jos joku ystävällinen OP:n verkkopankin käyttäjä viitsisi tarkistaa mistä tuo "Turvallisuus" kohta on, ja ovatko nettisivuilla annetut ohjeet oikeat. Ja jonkun mielestä tämä oli hyvä syy poistattaa ketju?????

Vierailija
6/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Turvallisuus ei tule Oma profiilin alle vaan aukeaa suoraa näytölle (siinä on Suostumukset, Oma edut jne.) sekä Turvallisuus viimeisenä.

Vierailija
7/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä ne ohjeet on kun pistää pankin sivulle avainlukulistan ohjeet haun vasempaan yläreunaa.Itse vähän aikaa sitten sen tein kun en löytänyt sitä muuten sivuilta.

Ne ohjeet minulla kyllä on kuten jo olen sanonut. Ne löytyvät pankin sivulta.

Mutta äitini mukaan ohjeissa mainittua valikkoa ei hänen Oma Profiilissaan ole. Ja tätä en pääse itse mitenkään tarkistamaan.

Vierailija
8/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Turvallisuus ei tule Oma profiilin alle vaan aukeaa suoraa näytölle (siinä on Suostumukset, Oma edut jne.) sekä Turvallisuus viimeisenä.

KIITOS! Juuri tällaista apua haen. Onko sen "Turvallisuus" kohdan alla sitten tuo "Tunnukset"?

Ja miksi pankin omat ohjeet ovat heidän sivuillaan väärin? Tosi mahtavaa asiakaspalvelua kyllä.

Vierailija
9/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, siellä on Tunnukset ja sen jälkeen voi valita Avainlukulistan vaihtaminen. Haluaa ensin nykyiseltä  avainlukulistalta numeron ennen kuin pääsee vaihtamaan, siellä on sitten lokonen, johon pitää kirjoittaa uuden listan numero.

Vierailija
10/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu minulla! Yleensä avainlukulistan vaihto löytynyt pienen haekelun jälkeen, mutta viimeki kuin vaihdoin, niin ei löytynyt mistään... Hakulaatikkoa käytin minäkin ja sitten pikkuhiljaa tuli tuo all:n vaihto vastaan. Outoa. Onkohan sitä paikkaa muutettu jossain välissä?

Vierailija
11/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, siellä on Tunnukset ja sen jälkeen voi valita Avainlukulistan vaihtaminen. Haluaa ensin nykyiseltä  avainlukulistalta numeron ennen kuin pääsee vaihtamaan, siellä on sitten lokonen, johon pitää kirjoittaa uuden listan numero.

Iso kiitos! Soitan äidille ja kokeillaan näillä. On kyllä todella edesvastuutonta että pankin omat sivut antavat täysin harhaanjohtavaa tietoa siitä miten tuo vaihto tapahtuu.

Vierailija
12/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutan, että OPeellä on kaksi erillistä omaa sivustoa. Ne ovat erilaisia.

On se normaali sivusto, ja sitten Saavutettava. Jotkut asiakkaat eivät pääse kuin jälkimmäiseen.

Vierailija
13/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ H*VETTI NEUVOKO JOTAIN PANKKIJUTTUJA PALSTALLA

Vierailija
14/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi vaikka olen ollut OPeen asiakas 30 vuotta, on vakuutuksia ja pari tiliä yms, niin minun tunnuksillani ei pääse OPeen normaalisivuille, ainoastaan Saavutettavaan.

Esimerkiksui lukulistani minun on uusittava siksi konttorissa, veikkaan.

Vierailija
15/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilivarmenne olisi hyvä olemassa.

Kävi näinkin että oli nuo kaksi lukua jäljellä ja silti oli lukittunut.  Pankista voi pyytää myös valmiiksi aktivoidun avainlukulistan , vain tietoja kysellään.  Kerro hänelle.  Minä kiittelin asiakaspalvelijaa kun hän pelasti minut hädästä, kun tarvitsin välttämättä silloin avainlukuja.  OP on paras!

Vierailija
16/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voi kyetä käyttämään verkkopankkia, jos uutta avainlukulistaa ei kykene aktivoimaan. Ohjeet ovat selkeät!

Vierailija
17/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutan, että OPeellä on kaksi erillistä omaa sivustoa. Ne ovat erilaisia.

On se normaali sivusto, ja sitten Saavutettava. Jotkut asiakkaat eivät pääse kuin jälkimmäiseen.

Eikö tuo normaali sivusto kuitenkin toimi niille joilla on ihan tavallinen OP:n käyttötili?

Vierailija
18/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka voi kyetä käyttämään verkkopankkia, jos uutta avainlukulistaa ei kykene aktivoimaan. Ohjeet ovat selkeät!

Nuo ohjeet joita lainasin, ovat todellakin selkeät - jos ne toimivat. Täällä on kuitenkin kerrottu että ne eivät ole oikein, vaan että tuo "Turvallisuus" kohta on muualla kuin se ohjeiden mukaan on.

Verkkopankin käyttö on sujunut äidiltäni yli vuoden ajan oikein hyvin; tämä on minusta kuitenkin aika hyvä saavutus 83-vuotiaalta joka sai ensimmäisen tablettinsa vasta kesällä 2019 eikä ollut ikinä mihinkään tietotekniikkaan ennen sitä koskenut.

Tuo, että uusi avainlukulista yleensä pitää aktivoida, tuli yllätyksenä. Itselläni kokemusta vain DanskeBankista, ja silloin kun siellä vielä avainlukukortti oli, ei sitä uutta mitenkään aktivoitu. Vanha käytettiin loppuun ja sitten siirryttiin uuteen.

Vierailija
19/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi normaali sivusto kaikille, uskokaa nyt jo.

Itsellä on monta käyttötiliä ja olen jopa omistajasiakas, mutta luottotietomerkinnän takia tunnuksillani pääsee vain Saavutettavaan.

Vierailija
20/32 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobiilivarmenne olisi hyvä olemassa.

Kävi näinkin että oli nuo kaksi lukua jäljellä ja silti oli lukittunut.  Pankista voi pyytää myös valmiiksi aktivoidun avainlukulistan , vain tietoja kysellään.  Kerro hänelle.  Minä kiittelin asiakaspalvelijaa kun hän pelasti minut hädästä, kun tarvitsin välttämättä silloin avainlukuja.  OP on paras!

Paljon kiitoksia tästä vinkistä. Soitin äidille että olisi voitu testata näitä täällä saatuja ohjeita, mutta nyt on verkkopankissa tekninen ongelma ja pyysi yrittämään myöhemmin uudelleen.

Kerron äidille että hän voi saada valmiiksi aktivoidun avainlukulistan. Se auttaisi paljon. Toivottavasti se onnistuisi puhelimessa, hän on äskettäin ollut leikkauksessa eikä vielä pääse kävelemään kuin muutamia metrejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi