Miksi olen jotenkin alhaisen ja syntisen näköinen, vaikka olen oikeasti ihan kiltti ihminen?
Tämä on kuin joku kirous. Kun tapasin ensimmäisen miesystäväni päälle parikymppisenä, hän ei uskonut sitä, että hän oli ensimmäiseni. Minua on aina luultu jotenkin "huonoksi naiseksi", kokeneeksi ja pahaksi, vaikka en ole koskaan harrastanut esimerkiksi irtosuhteita ja olin neitsyt 23-vuotiaaksi saakka. Veikkaan, että epäsymmetriset kasvonpiirteeni sekä kroppani muoto on syynä, mutta tuntuu pahalta ja epäreilulta. Mikä minussa on vikana?
Kommentit (17)
Luen Raamattua ja olen siis monta vuotta selibaatissa elänyt ikisinkku, jota luullaan maksulliseksi naiseksi ym. ulkomuotoni vuoksi! Elämä on todella tuskallisen epäreilua. Onneksi tämä maallinen kuoreni on vain ohimenevää ja tiedän itse, että olen muutakin kuin vain ruma ja huono kuoreni, josta kukaan ei pidä. 😢
Suttuisuus ja hutsumainen pukeutuminen sen tekevät. Pukeudu asiallisiin, peittäviin asuihin, opettele tekemään siisti ja huomaamaton arkimeikki, vähennä kimaltavia koruja ja kankaita. Pidä luonnollinen tukanväri ja kampaus siistinä.
Siinä se. Ei tarvitse näyttää pietarilaiselta ilolinnulta.
Vierailija kirjoitti:
Suttuisuus ja hutsumainen pukeutuminen sen tekevät. Pukeudu asiallisiin, peittäviin asuihin, opettele tekemään siisti ja huomaamaton arkimeikki, vähennä kimaltavia koruja ja kankaita. Pidä luonnollinen tukanväri ja kampaus siistinä.
En ole käyttänyt lainkaan koruja vuosiin ja en ole edes vuosikausiin omistanut muita meikkejä kuin puuterin, ripsivärin, meikkivoiteen ja nude-huulipunan sekä meikkaan hyvin hillitysti. Pukeudin peittävästi ja välttelen korkoja kengissä (yleensä lattapohjaisiin tai hyvin hillityllä korolla varustettuihin kenkiin pukeudun). Käytän vaatteita, joissa ei ole koristeita tai logoja ym. Tarvitsisin varmaan jonkun tyylikonsultin tms.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös ihan maantienväriset hiukset, tosin paksut, pitkät ja taipuisat. Olen vain huonoilla geeneillä siunattu jostain onnettomasta ayystä. Siksipä en ole koskaan saanut edea kunnollista poikaystävääkään, vaan ainoastaan jonkun väkivaltaisen "tyytyjän" tai sitten olen ollut selibaatissa. Kunnon miehet ovat kiertäneet minut kaukaa.
No ei siinä miksikään syntiseksi tarvitse ketään nuorta naista luulla kun pitää yllättävänä sitä, että hän on kokematon ja neitsyt vielä 23-vuotiaana. Se ON harvinaista! Joten eiköhän tuo ole ap sinun omassa päässäsi tuo luulo. Anna muiden ajatella mitä ajattelevat, sinä tiedät miten asiat on. Pukeudu ja meikkaa asiallisesti ja siististi, älä pidä silmäpeliä ja kikattele miehille. Niin ei kukaan sinua oikeasti pidä minään jakorasiana.
Muistan senkin, kun olin teini-ikäinen ja toki täysin kokematon, niin tiesin olevani jotenkin liian huono tyttöystäväksi kenellekään. Siksipä en koskaan uskaltanut ilmaista kiinnostustani kenellekään pojalle. Joillekin on annettu vain huonot kortit tähän elämään, eikä sellaisesta pääse mitenkään irti. Olen luontaisesti omama itsenäni huonon ihmisen näköinen luonnontilassa, siis jopa kokonaan ilman meikkiä, neutraaleissa peittävissä vaatteissa. Kaltaisestani ei saa miellyttävän ja kunnollisen näköistä millään.
Vierailija kirjoitti:
No ei siinä miksikään syntiseksi tarvitse ketään nuorta naista luulla kun pitää yllättävänä sitä, että hän on kokematon ja neitsyt vielä 23-vuotiaana. Se ON harvinaista! Joten eiköhän tuo ole ap sinun omassa päässäsi tuo luulo. Anna muiden ajatella mitä ajattelevat, sinä tiedät miten asiat on. Pukeudu ja meikkaa asiallisesti ja siististi, älä pidä silmäpeliä ja kikattele miehille. Niin ei kukaan sinua oikeasti pidä minään jakorasiana.
Pukeudun ja meikkaan asiallisesti, enkä edes osaa flirttailla. Miehiin suhtaudun kuin kavereihin, neutraalisti ja ystävällisesti (lapsena parhaat kaverini olivat poikia). Miehet tosin eivät sinänsä ole minusta edea kiinnostuneita juuri siksi, kun olen jotenkin "huonon naisen" oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Muistan senkin, kun olin teini-ikäinen ja toki täysin kokematon, niin tiesin olevani jotenkin liian huono tyttöystäväksi kenellekään. Siksipä en koskaan uskaltanut ilmaista kiinnostustani kenellekään pojalle. Joillekin on annettu vain huonot kortit tähän elämään, eikä sellaisesta pääse mitenkään irti. Olen luontaisesti omama itsenäni huonon ihmisen näköinen luonnontilassa, siis jopa kokonaan ilman meikkiä, neutraaleissa peittävissä vaatteissa. Kaltaisestani ei saa miellyttävän ja kunnollisen näköistä millään.
Kai sinä ymmärrät, että tuo on epätervettä. Tarvitset itsetuntoa rakentavia kokemuksia, kenties jopa terapiaa. Huono itsetunto ja itsensä vähättely on kaikkien eniten miehen ja naisen seksikkyyttä syövä asia, siihen verrattuna ulkonäön puutteet ovat pikkuseikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun ja meikkaan asiallisesti, enkä edes osaa flirttailla. Miehiin suhtaudun kuin kavereihin, neutraalisti ja ystävällisesti (lapsena parhaat kaverini olivat poikia). Miehet tosin eivät sinänsä ole minusta edea kiinnostuneita juuri siksi, kun olen jotenkin "huonon naisen" oloinen.
Paskan marjat olet. "Huonot naiset" vetää miehiä puoleensa, koska oletusarvo on, että heiltä saa seksiä.
Huono itsetunto sinulla on ja se ei tosiaan vedä ketään puoleensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä ymmärrät, että tuo on epätervettä. Tarvitset itsetuntoa rakentavia kokemuksia, kenties jopa terapiaa. Huono itsetunto ja itsensä vähättely on kaikkien eniten miehen ja naisen seksikkyyttä syövä asia, siihen verrattuna ulkonäön puutteet ovat pikkuseikka.
Jep. Huono itsetunto ja ehkä huijarisyndrooma.
Vierailija kirjoitti:
Onko sekin virhe, että suhtautuu miehiin samoin kuin naisiin eli ystävällisesti ja neutraalisti? Pitäisikö jotenkin teeskennellä jotain ylisiveää, kun siis en edes ole kiinnostunut ja kaverillisesti suhtaudun? Voiko horatsumaisen näköisen naisen kaverillinenkin suhtautuminen tulkita flirttailuksi? 😮
En myöskään itse ole koskaan tunnistanut mahdollista itseeni kohdistunutta flirttailua; olen täysin sokea sellaiselle ja mielestäni kukaan mies ei edes ole flirttaillut mulle missään (sikäli kun muistan). En myöskään edes kiinnostu yleensä juuri kenestäkään miehestä ja mulle riittäisi yksi mies loppuelämän kumppaniksi. Noiden syiden vuoksi kohtaloni on totaalisen epäreilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan marjat olet. "Huonot naiset" vetää miehiä puoleensa, koska oletusarvo on, että heiltä saa seksiä.
Huono itsetunto sinulla on ja se ei tosiaan vedä ketään puoleensa.
Miksi minulle on harvoin tehty ihan konkreettisia aloitteita, kuten "lähdetäänkö treffeille" tms., mutta niitä törkeitä hinnankyselyitä on joskus kuitenkin ollut? Joskus jopa olisin mieluusti lähtenyt sen hinnankyselijän kanssa treffeille (kerrankin todella komea nuori mies ulkomailla kysyi niin, ja kieltäydyin toki, koska en ole todellakaan maksullinen nainen!), jos se olisi sellaista pyytänyt, mutta en mä nyt mikään maksullinen olisi ikinä edes periaatteesta.
Sitten matkalla nuorena kuljin yksin nähtävyyksissä ja haaveilin omasta miehestä matkakaveriksi, mutta eipä kukaan missään tullut sellaisia asiallisia aloitteita tekemään ja flirttailua en siis ole koskaan kokenut tai sitten en vain tunnista sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuo siis selittää sen, että kumppaniksi en tunnu kelpaavan, mutta hinnan kyselijöitä välillä kuitenkin kohtaan?
Lisäksi miten epämiellyttävän näköisenä voisin alkaa rakentaa itsetuntoani? Inhoan oikeasti sekä kasvojani että vartaloani ja pidän niitä vastenmielisinä. Haluaisin jonkun läheisen vanhemman ihmisen, joka välittäisi minusta ja uskon, että sen myötä itsetuntoni paranisi, mutta en ole sellaistakaan henkilöä saanut elämääni. Vanhempani siis eivät minua osaa tai halua tukea, mutta joku muu voisi auttaa ehkä.
Eräs ystäväni, entinen seurakunta nuori ja edelleen semmoinen kiltti kristitty lukutoukka on nuoresta asti joutunut ongelmiin "Kovan nar ttumaisen " ulkonäkönsä takia. Kapeat kasvot, kissamaiset vihreät silmät, ylpeä perusilme, pitkät tummahkot hiukset. Luonnonkaunis. On lisäksi pitkä ja hoikka. On saanut kuulla kaikkea tyyliin "et sä mikään kiltti tyttö ole".
Miten voisin muuttaa ulkonäköni sellaiseksi, että se vastaisi sitä, millainen oikeasti olen?