Kuinka kauan pitää olla juomatta
että se himotus alkoholiin katoaa? Olen nyt ollut pari viikkoa juomatta pisaraakaan ja mietin alkoholia jatkuvasti. En tiedä kuinka kauan pystyn vielä kärvistelemään.
On ollut todella vaikeaa keksiä iltaisin tekemistä, kun olen tottunut olemaan lähes joka ilta pienessä hönössä. Onneksi ei sentään ole ahdistanut. Tekee vaan mieli juoda niin saakelisti. Alkoholi on ollut minulle ainoa ystävä, kuuntelija ja toimiva masennuslääke jo vuosia. Nyt tuntuu ettei ole mitään paikkaa mihin paeta todellisuutta. Joudun kohtaamaan sen kaikessa kauheudessaan.
Kommentit (7)
Viimeksi join 1993 eikä tehnyt mieli silloinkaan.
Varmaan aika yksilöllistä?
Vertaistuki on auttanut mnia. Voi soittaa raittiille kaverille, kun alkoholin himo tuntuu ylivimaiselta. Voi käydä AA-ryhmissä puhumassa tilanteestaan.
Mitä oon lukenu ja kokenu niin 3-6 kk. Sinulle suosittelisin vähintään tuota puolta vuotta, jos sinulla oikeasti pyörii alkoholi koko ajan mielessä.
Jos puolen vuoden jälkeen viina maistuu entiseen malliin, on loppuiän tipaton ainoa vaihtoehto. Todellisuus on paskaa, tiedän kokemuksesta.
1-3kk on varmaankin se pahin aika.
Itse lopetin reilu 3v sitten, kyllä se vielä miltei päivittäin mielessä kuinka olis kiva vetää tumut..
Jälkeenpäin on voittajafiilis kun tämänkin viikonlopun olin juomatta.
Eli ei se himo välttämättä lopu, tulee vaan vaakakuppiin enemmän syitä olla juomatta.
Olen täsmälleen samassa tilanteessa. Itselläni on auttanut lenkkeily iltaisin niihin aikoihin kun yleensä olisin alkanut juoda. Tärkeää keksiä joku sijaistoiminto tilalle.
Alkoholi yksi alkoholi atomi tai miksi sitä kutsutaankaan? Yksi alkoholin yksikkö?
Kumminkin alkoholi voi mennä käpyrauhaseen tai aivoihin eli päähän mutta ei vereen ja aivosi voivat sen funktion takia janota lisää alkoholia. Ne jotka mieltyvät synnynnäisesti alkoholiin kasvavassa iässä niin heillä on silloin vanhemmalla iällä helpomi varastoida alkoholi aivoihin mikä on erittäin monimutkainen elin. Tätä on vaikea selittää mutta se nyt vain on niin, annetaan vihaajien vihata. Joillain on käpyrauhasessa jopa kuukausiksi jäänyt thc ja he mieltyvät marijuanaan. Osalla taas vaihtuu aineet aivoissa ja ovat monipuolisia. Vaikea selittää.
Tee joku kuntokuuri, kehonpuhdistus. Joku äärirajoille vievä urheilusuoritus äläkä juo sen jälkeen. Toimii!
Kyllä se voi viedä aikaa, ehkä loppuelämän, mutta älä otakaan sitä juomattomuutta kuin päivän pätkissä. Päätä, ettet juo tänään ja sitten huomenna uudelleen.