Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomautus kasvomaskista johti tappoon bussimatkustajien rajuksi kääntynyt riita tallentui videolle

Vierailija
22.11.2020 |

Ei tässä enää uskalla maskista huomauttaa, https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007634638.html

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Pietarissa, joten asia tuskin on ongelma.

Vierailija
2/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme, kun tapahtui k o m m a r i s i k o j e n r y s s ä n m a a l l a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traagista, että ihminen kuoli, mutta toisaalta ironista, että menettää henkensä yrittäessään ylikorostetusti huolehtia terveydestään huomauttelemalla muille asiasta.

Toivon, että myös suomalaiset huomauttelijat pistävät tapauksen korvan taakse ja yrittävät oppia siitä jotain. Joskus on terveysteko pitää huolta vain omista asioistaan.

Vierailija
4/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim turvarajat koskee myös sitä hlöä jonka kanssa ei niitä rajoja pidetä.

Mulel on Suomessa nyt 3 kertaa suututti ihan kamalasti ku oon huomauttanut että voisitko pitää turvarajat kiitos. 3 kertaa suututtu.

Vierailija
5/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä oli junalla Helsingistä Tampereelle muutama viikko sitten, kun maskimatkustaja alkoi riehua maskittomille hysteerisesti. Ihmettelen, että kukaan ei tintannut sitä vinkujaa päin näköä.

Ihmiset on menettäneet loputkin käytöstapansa korona-ahdistuksissaan.

Vierailija
6/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se joku ihme, että narkki/diileri huitoo puukolla?

Vierailija
7/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voisi ihan hyvin sama tapahtua.

Vierailija
8/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tässä enää maskista uskalla huomauttaa".

Miksi ihmeessä Ap tai kukaan muukaan kuvittelee, että on heidän asiansa huomautella toisille maskittomuudesta? Niin kauan, kun kyseessä on suositus, ei pakko, on jokaisen ihan oma asia, pitävätkö he maskia vai eivät.

T. Maskin käyttäjä

Vierailija
9/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulel on Suomessa nyt 3 kertaa suututti ihan kamalasti ku oon huomauttanut että voisitko pitää turvarajat kiitos. 3 kertaa suututtu.

Ainakin kaupoissa turvavälejä tärkeämpää olisi asioida siellä pikaisesti, eli turvavälien pitäminen on osin vastakkainen tavoite altistumisajan vähentämisen kanssa. Esimerkiksi Tokmannilla on estetty muiden pääsy kassalle ennen kuin hitainkin tyynynpakkaaja on saanut tyynynsä pakattua muovipussiin. Mutta seurauksena on se, että ihmisiä pakkautuu pieneen välikköön jonottamaan ja altistumaan. Terveellisempi ratkaisu ahtaissa kaupoissa olisi huolehtia siitä, että ihmiset pääsevät kassalle ja pois mahdollisimman nopeasti kuin se, että jokainen saa pakata yksin altistuttuaan sitä ennen ahtaalla käytävällä jonotettuaan.

Näissä asioissa ei aina ole järjen häivää.

Vierailija
10/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei tässä enää maskista uskalla huomauttaa".

Miksi ihmeessä Ap tai kukaan muukaan kuvittelee, että on heidän asiansa huomautella toisille maskittomuudesta? Niin kauan, kun kyseessä on suositus, ei pakko, on jokaisen ihan oma asia, pitävätkö he maskia vai eivät.

T. Maskin käyttäjä

Ja vaikka olisi maskipakkokin, niin erityisesti silloin on syytä olettaa, että ilman maskia liikkuva ihminen on ehkä sellainen, jolle ei kannata käydä huomauttelemaan. Hän kun ei muutenkaan säännöistä välitä, joten kättä pidempää saattaa olla mukana.

Vierailija
11/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaupoissa turvavälejä tärkeämpää olisi asioida siellä pikaisesti, eli turvavälien pitäminen on osin vastakkainen tavoite altistumisajan vähentämisen kanssa. Esimerkiksi Tokmannilla on estetty muiden pääsy kassalle ennen kuin hitainkin tyynynpakkaaja on saanut tyynynsä pakattua muovipussiin. Mutta seurauksena on se, että ihmisiä pakkautuu pieneen välikköön jonottamaan ja altistumaan. Terveellisempi ratkaisu ahtaissa kaupoissa olisi huolehtia siitä, että ihmiset pääsevät kassalle ja pois mahdollisimman nopeasti kuin se, että jokainen saa pakata yksin altistuttuaan sitä ennen ahtaalla käytävällä jonotettuaan.

Tästä on muuten esimerkki viime viikolta, jolloin sukulaiseni sai koronan, vaikka turvaväleistä oli huolehdittu jopa reilusti. Jokaisella oli kolme metriä toiseen henkilöön eräässä tapaamisessa. Korona tarttui silti, koska tapaaminen kesti kuitenkin lähes tunnin.

Altistumisajan lyhentäminen on aivan ehdottomasti ensisijainen keino. Turvaväleistä ei ole paljon hyötyä, jos vietetään hyvästi aikaa koronatartuttajan seurassa.

Vierailija
12/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sitä onkin teille huomauttelijoille miettimisenaihetta. Aloittaja ei vissiin ole tullut ajatelleeksi, että kaikenlaisia neuvojia on maailma pullollaan, mutta vähissä ovat ihmiset, jotka niitä neuvoja kaipaisivat.

Vierailija
13/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään niistä kauppojen lattiatarroista. Ovat yksiselitteiset.

Ja jos joku tulisi valittamaan mulle turvaväleistä, niin kuin keväällä tuli kassalla (välimatkaa oli jotain 3-4 metriä), osoittaisin nyt vaan niitä lattiatarroja, silloin niitä ei vielä ollut. Mun kimppuun on siis jo hyökännyt tämmönen koronaterroristi. Muistan sen ikuisesti. Provosoidun helposti, jos mulle tullaan huutamaan, mutta en todellakaan tehnyt mitään, kun en edes tajunnut, mistä se huutaa, kun oli pitkät välimatkatkin.

Myöskään maskittomuudesta en ole huomauttanut kuin omalle isälleni.

Vierailija
14/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalle on pesiytynyt joku Roska otti, älkää klikkailko linkkejä

Vierailija
15/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traagista, että ihminen kuoli, mutta toisaalta ironista, että menettää henkensä yrittäessään ylikorostetusti huolehtia terveydestään huomauttelemalla muille asiasta.

Toivon, että myös suomalaiset huomauttelijat pistävät tapauksen korvan taakse ja yrittävät oppia siitä jotain. Joskus on terveysteko pitää huolta vain omista asioistaan.

Tämä on valitettavan totta. Eli esim. kun huomauttaa joillekin seinään kuseskijoille heidän pissimispaikastaan, niin tuleekin itse pahoinpidellyksi

Vierailija
16/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun puuttuu toisten asioihin.

Vierailija
17/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee mulle vinkumaan niin räin vaan naamalle.

Vierailija
18/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään huomauttanut vaan tempaisi nyrkillä päin näköä. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
19/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on varsinkin suuri ongelma näistä kansalaispoliiseista. Sanan säilällä voi sivaltaa pahemmin kuin nyrkillä, ja siitä ei joudu oikeuteen ja korvauksiin.

Vierailija
20/22 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihan normaalia nirhiä joku joka huomauttaa mistään asiasta. Ihan 100% normaalia, eiks vaan? Taas elämäm kolulaiset täällä uhoomassa "näin käy ku mulle vidduilee" ei terve...