Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi häihin pitäisi kutsua sukua?

Vierailija
25.03.2014 |

En ajatellut kutsua häihini yhtään sukulaista, jota en ystäväkseni katso. Pidän häitämme rakkautemme juhlimisena, johon kutsutaan heidät, jotka meidät hyvin tuntevat ja haluavat juhlia kanssamme toistemme löytämistä.

Toki kutsulistalta löytyy muutama lähin sukulainen, joihin olen ystävystynyt sydämellisesti (Äiti, isä ja sisko), mutta moni on hämmästellyt miksi en kutsu veljiäni, tätejäni, isoisääni ja serkkujani. Miksi heidän mielestä verisukulaisuus oikeuttaa tulemaan minun juhliini jos meillä ei ole geenin vertaa enempää yhteistä? 

He eivät ole tuntemattomia minulle, emme ole riidoissa mistään, mutta en koe heidän olevan lähipiiriäni. Myöskään avecit olemme jättäneet pois.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 16:32"]

Tästä syystä menimme naimisiin maistraatissa keskellä arkipäivää. Emme halunneet isoja juhlia, joten emme yksinkertaisesti kutsuneet ketään. Vieraiden rajaaminen on niin vaikeaa ja minusta ei voi jakaa omaa perhettä kahtia: nämä kutsun, noita en. Jos kutsuu siskonsa, niin on se velikin kutsuttava.

[/quote]

Sinä olet taas yksi niistä, joiden mielestä Jumala vaatii paljon vieraita, koreat kekkerit ja kalliit juhlapuvut. No kuule ei vaadi. Lue tämä ketju: http://www.vauva.fi/keskustelu/3928052/ketju/miksi_ihmiset_kuvittelee_etta_kirkossa_ei_voi_menna_salaa_naimisiin

Vierailija
22/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:40"]

He eivät ole tuntemattomia minulle, emme ole riidoissa mistään, mutta en koe heidän olevan lähipiiriäni.

[/quote]

Täysin samaa mieltä. En ole läheinen useimpien sukulaisteni kanssa, joten miksi ihmeessä kutsuisin heidät juhliini? Ei meillä ole muuta yhteistä kuin esivanhemmat. Luijan kiitos en tunne mitään joutavia syyllisyyden- ja velvollisuudentunteita asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 16:42"]

Ap sama minulla. Jätin sukulaiset pois koska jaan muutkin elämäni asiat ystävieni ja perheeni kanssa. myös isoisä jäi pois koska ei ole minulle läheinen. Olin ensimmäinen suvusta joka teki näin. enhän kutsu puolituntemattomia minun synttäribileisiinkään tniin miksi jakaisin noinkin intiimin asin kuin avioituminen muiden kuin ystävieni ja perheeni kanssa. lapsena tosin olin suvun kanssa paljonkin tekemisissä mutta nykyään se tuntuisi vain velvollisuudelta. 

[/quote]

Miltäköhän olisi lapsena tuntunut jos kaikki sukulaiset olisi jättäneet tulematta kaikille synttärikutsuille, joulunviettoihin yms.  Tai niin nykyäänhän isovanhempiakaan ei kiinnosta lastenlapsien näkeminen. Kaikki nähdään vain omasta näkökulmasta. 

Vierailija
24/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekään ei ole tulossa sukujuhlia, vaan juhlitaan häitä ystävien kesken. Kutsumme häihimme ne joiden kanssa vietämme aikaa, ne jotka tietävät mitä meille kuuluu, ne jotka ovat olleet muuttoapuna ja ne joiden kanssa on vietetty ihania hetkiä yhdessä ja jotka ovat meille rakkaita. Sukulaisiin mikään näistä ei päde. Olen nähnyt omia sukulaisiani ainoastaan vastaavissa pakkopullakekkereissä. Toissa vuonna osallistuin häihin jossa hääparin toisen osapuolen kanssa en ole sanaakaan vaihtanut sitten yläasteiän ja toista en ollut sitä ennen nähnytkään. Silloin jo mietin että mitä hiiskatin järkeä tällaisessa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan