Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi häihin pitäisi kutsua sukua?

Vierailija
25.03.2014 |

En ajatellut kutsua häihini yhtään sukulaista, jota en ystäväkseni katso. Pidän häitämme rakkautemme juhlimisena, johon kutsutaan heidät, jotka meidät hyvin tuntevat ja haluavat juhlia kanssamme toistemme löytämistä.

Toki kutsulistalta löytyy muutama lähin sukulainen, joihin olen ystävystynyt sydämellisesti (Äiti, isä ja sisko), mutta moni on hämmästellyt miksi en kutsu veljiäni, tätejäni, isoisääni ja serkkujani. Miksi heidän mielestä verisukulaisuus oikeuttaa tulemaan minun juhliini jos meillä ei ole geenin vertaa enempää yhteistä? 

He eivät ole tuntemattomia minulle, emme ole riidoissa mistään, mutta en koe heidän olevan lähipiiriäni. Myöskään avecit olemme jättäneet pois.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hätää. Ei sulle ole häitäkään tulossa:)

Vierailija
2/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:41"]

[/quote]Siis laki tms. määrää, että heidät on kutsuttava ja siksi häät eivät voi muuten toteutua vai mitä tarkoitat..? -ap

Vierailija
4/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:02"]

[/quote]Siis laki tms. määrää, että heidät on kutsuttava ja siksi häät eivät voi muuten toteutua vai mitä tarkoitat..? -ap

[/quote] Olet idiootti jos uskot että kukaan tekisi niinkuin sä! olet yhtä huono trolli kuin sekin muija joka väitti järkkäävänsä alkoholittomat häät!

Vierailija
5/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:02"]

[/quote] Olet idiootti jos uskot että kukaan tekisi niinkuin sä! olet yhtä huono trolli kuin sekin muija joka väitti järkkäävänsä alkoholittomat häät!

[/quote] ...mukavaa kun haukutaan. Ihmisten ystävällisyys on näköjään katoava perinne :/ -ap

Vierailija
6/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluaisin tuollaiset häät, mutta koska ihmisillä on kaikenmaailman pakkomielteitä siitä, miten MUIDEN ihmisten pitäisi häitään juhlia ja jos näitä heidän pakkomielteitään ei noudateta, nousee helvetinmoinen paskamyrsky, taidetaankin kutsua paikalle tasan ne kaksi pakollista todistajaa.

Vierailija
7/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitsisi kutsua? En ymmärrä kysymystä. Jokainen saa kutsua häihin juuri ne henkilöt jotka sinne haluaa.

Vierailija
8/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:40"]En ajatellut kutsua häihini yhtään sukulaista, jota en ystäväkseni katso. Pidän häitämme rakkautemme juhlimisena, johon kutsutaan heidät, jotka meidät hyvin tuntevat ja haluavat juhlia kanssamme toistemme löytämistä.

Toki kutsulistalta löytyy muutama lähin sukulainen, joihin olen ystävystynyt sydämellisesti (Äiti, isä ja sisko), mutta moni on hämmästellyt miksi en kutsu veljiäni, tätejäni, isoisääni ja serkkujani. Miksi heidän mielestä verisukulaisuus oikeuttaa tulemaan minun juhliini jos meillä ei ole geenin vertaa enempää yhteistä? 

He eivät ole tuntemattomia minulle, emme ole riidoissa mistään, mutta en koe heidän olevan lähipiiriäni. Myöskään avecit olemme jättäneet pois.

[/quote]Heh heh, jotenkin naurattaa, kun katsot äitisikin ystäväksesi mutta et isääsi. .! No, kunhan muistat, että minkä taaksesi jätät, sen edestäsi löydät. Perhesuhteita ei minun mielestäni tarvitsisi tuolla tavalla arvottaa vaan juhlia ilolla yhteisenä joukkona. Varsinkin jos ko. Sukulainen ei oo mitään pahaa sulle tehnyt.

Vierailija
9/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä nyt tarvetta kysymykselle. 

Miksi ihmeessä sun pitäisi kutsua mihinkään ketään jota et halua? En mä esim. kutsunut vanhempiani häihini, koska en halunnut ts. ei meillä ole muuta yhteistä kuin geenit. 

Miksi jengillä pitäisi kiinnostaa niin paljon se mitä muut ajattelevat tai odottavat heidän toiminnastaan, siis kun puhutaan tällaisista jutuista missä ei eettisesti tms. toimita väärin ketään kohtaan, vaan on kyse esim.  juhlista. 

Mäkin olisin kyllä kertonut syyn kutsumatta jättämiseen vanhemmilleni, jos olisivat kysyneet. Ei pelkkä sukulaisuus ole syy mihinkään, kuten muutkaan vastaavat asiat. Ihmissuhteiden laatu ratkaisee mulla tällaiset asiat. 

Vierailija
10/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen subjektiivista päivähoito-oikeutta perhe merkitsi suomalaisille paljon enemmän kuin nyt. 1980-luvulta alkaen tilanne on muuttunut ja moni kokee tavallasi: ei ole mitään siteitä sukulaisiin ja juhliin kutsutaan senhetkiset kaverit, jotka eivät välttämättä ensi kuussa merkitse mitään.

Ei ole pakko kutsua ketään, ei ole pakko olla tekemisissä kenenkään kanssa eikä kenenkään kannata loukkaantua, jos ei saa kutsua. Elämä on. Joskus aika yksinäistä.

Vierailija
11/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Mutta on myös olemassa sellainen juttu kuin hyvät tavat. Kerrothan heille myös miksi et kutsu lähisukulaisiasi.

Vierailija
12/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tavat... Voi tsiisus. 

Vierailija
13/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole trolli, asia alkaa harmittaa sinua, kun olet noin 60v - viimeistään.

Vierailija
14/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 16:05"]Hyvät tavat... Voi tsiisus. 

[/quote] Niin, ei kai niitä enää nykypäivänä voida olettaa kenenkään noudattavan. Minä, minun, minulle!

Vierailija
15/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään ei tarvitse. Ei todellakaan.

Perinteisesti häät ovat olleet perhejuhla, jonne kaksi sukua on kokoontunut tutustumaan toisiinsa.

Mutta aikaa aikaa kutakin.

Meillä oli vihkiminen ja illallinen, johon osallistui meidän molempien vanhemmat ja sisarukset. Ei muita. Miksi olisi pitänyt?

Erikseen meillä oli juhlat ystäville seuraavana viikonloppuna meren rannalla villassa.

Aivan mahtavasti toimi näin. Kutsuimme, ketä halusimme.

Vierailija
16/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, niin tai näin, onhan tuokin tapa erotella kuka kuuluu sisäpiiriin, kuka ei. Kyllähän sitä jotkut käyttävät arvomittarina että kutsutaanko bileisiin vai ei. Mikäs siinä, reaalimaailman facebookmeininkiä jossa kaverilistalta tipahtaa yhtä nopeasti kuin on sinne joutunutkin. Eikä kaikilla sitä paitsi ole aikaakaan rampata kaiken maailman häissä tai kissanristiäisissä.

Vierailija
17/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sulhanen on mennyt ystävystymään sen sun veljen kanssa (jota et ole kutsumassa) ja haluaa kutsua omat ystävänsä ml. veljesi?

Vierailija
18/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä menimme naimisiin maistraatissa keskellä arkipäivää. Emme halunneet isoja juhlia, joten emme yksinkertaisesti kutsuneet ketään. Vieraiden rajaaminen on niin vaikeaa ja minusta ei voi jakaa omaa perhettä kahtia: nämä kutsun, noita en. Jos kutsuu siskonsa, niin on se velikin kutsuttava.

Vierailija
19/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä oiva tilaisuus näyttää kaikille kenestä tykkää ja kenestä ei. Kutsuu sisaruksista sen suosikkinsa ja hmm mummin voi kutsua mutta ei vaaria jonka kanssa ei ole yhtä läheinen. Tädistä olen aina tykännyt, mutta on vähän liian nolo kun pääsee tanssilattialle ja kun on kuitenkin omat kaverit tulossa niin parempi jättää kutsumatta.

Vierailija
20/24 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sama minulla. Jätin sukulaiset pois koska jaan muutkin elämäni asiat ystävieni ja perheeni kanssa. myös isoisä jäi pois koska ei ole minulle läheinen. Olin ensimmäinen suvusta joka teki näin. enhän kutsu puolituntemattomia minun synttäribileisiinkään tniin miksi jakaisin noinkin intiimin asin kuin avioituminen muiden kuin ystävieni ja perheeni kanssa. lapsena tosin olin suvun kanssa paljonkin tekemisissä mutta nykyään se tuntuisi vain velvollisuudelta.