Istutko päivässä yli 3 tuntia?
Päivässä saa istua max 3 h. Muuten kuolee 2 vuotta aiemmin.
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:46"]Minä kuolen varmasti vielä aiemmin vaikka kuinka liikkuisin vapaa-ajalla. Terveisin istumatyöläinen (tietokoneen kanssa "naimisissa").
[/quote]
Pyydä työnantajalta työpiste, jonka ääressä voi seistä. Istu jumppapallolla. Vaihtoehtoja on!
Todellakin istun. En paljon muuta teekään kuin istun, mutta hyvä kuulla, että se lyhentää elinikää vain kahdella vuodella. Olen ajatellut, että kuolo korjaa parin vuoden sisään tämän istumisen takia.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:46"]Minä kuolen varmasti vielä aiemmin vaikka kuinka liikkuisin vapaa-ajalla. Terveisin istumatyöläinen (tietokoneen kanssa "naimisissa").
[/quote]
Pyydä työnantajalta työpiste, jonka ääressä voi seistä. Istu jumppapallolla. Vaihtoehtoja on!
[/quote]
Pyydä ta:lta :D, mä pyydän, että saisin pitää työpaikkani, joten varmasti istun 8h koneen ääressä.
Istun enkä välitä lainkaan sen terveysriskeistä. Ei tämä elämä niin ihmeellistä ole etten joutaisi pois paria vuotta aiemmin. Tai vaikka kymmenen.
Kyllä, työskentelen koneella. Enpä pysty tähän vaikuttamaan vaikka kuinka nousisin jaloittelemaan usein ja liikun paljon vapaa-ajallani.
Usein ne pari viimeistä vuotta on sellaista kitumista ja odottamista, että sehän on vaan hyvä jos pääsee pois ennen niitä!
Taidanpa vielä sytyttää tupakan ja hakea suklaat esille.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:48"]
[/quote]
[/quote]
Jumppapallollako saa istua? Se on ihan sama missä istuu, kun istuu. Voitko yhtään kuvitella tilannetta, että työnantajalta ei voi noin vain pyytää työpistettä, kun joka työssä ei edes olla sen yhden ja saman työpöydän ääressä joka päivä. Tai tilanne, jossa samojen työtilojen pitää soveltua pyörätuolia käyttävälle? Avarra vähän maailmankuvaa, tuntuu niin kovin kapealta tuo sinun näkökenttääsi sopiva osanen.
joo- oon saamassa seisomapisteen.Sitten meinaan laittaa omilla rahoillani jonkun bosu-pallon tai selättimen tms tasapainolaudan jolla seison. Ajattelin kokeilla myös piikkimattoa perseen alle kun istun. Mutta tuleeko housuihin reikiä?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:43"]
Päivässä saa istua max 3 h. Muuten kuolee 2 vuotta aiemmin.
[/quote]
Istuminen on niin paljon kivempaa kuin seisominen tai liikkuminen, että kaksi vuotta sinne tänne siitä nautinnosta!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:31"]
[/quote]
Mutta älä ota tummaasuklaata. Se on liian terveellistä.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 14:31"]
[/quote]
Mutta älä ota tummaasuklaata. Se on liian terveellistä.
[/quote]
Eipä huolta. En ole vielä jaksanut nousta, on niin hyvä asento tässä tuolissa.
Miten te pystytte keskittymään mihinkään työhön tai esim. kirjoittamaan niskan jumahtamatta millään pallolla keikkuen tai seisten?
Mites se vaikuttaa että olin 10 vuotta seisomatyössä tätä ennen. Hetkeäkään ei kerennyt olla paikoillaan silloin vaan viiletti ympäri ämpäri.
Istun noin 8h tappi perseessä joka päivä.
Keskimäärin 9h työpäivän aikana istun n. 5-7h. Olen sijoittanut hyviin, säädettäviin työtuoleihin, ei tästä muuten mitään tulisi. Koneen kanssa minäkin naimisissa, tosin ompelu- eikä tietokoneen.
Minä kuolen varmasti vielä aiemmin vaikka kuinka liikkuisin vapaa-ajalla. Terveisin istumatyöläinen (tietokoneen kanssa "naimisissa").