Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, kenellä ei ole yhtään kilpailuviettiä?

Vierailija
21.11.2020 |

Miten te olette pärjänneet ihmisten kanssa jotka kilpailevat aivan kaikesta?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei myöskään ole kilpailuviettiä! Aivan sama onko joku parempi jossain juoksussa tai ihan missä lajissa tahansa. En jaksa seurata urheilukisoja puhumattakaan, että itse osallistuisin johonkin kilpailuihin, joissa mitellään paremmuudesta.

En ole yhtään kilpailuhenkinen tai kateellinen kenellekään. Olen huomannut, että monet todella kilpailuhenkiset tai kateelliset ihmiset ovat jollain tapaa narsistisia. Heidän pitää olla parhaita, kauneimpia tai jotain muuta enemmän kuin muiden.

Vierailija
22/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Oikeastaan jonkinlainen alisuorituminen työssä harmittaa. Tiedän, että olisi ainesta korkeammallekin, mutta ei vaan ole sillain mitään erityistä kunnianhimoa.

Lääkärin ammatti itsessään ei yhtään kiinnosta, mutta olen joskus miettinyt, että se olisi varmaan hyvä ala tällaiselle luonteelle, koska siinä voisi työtä tehden edetä, erikoistua johonkin jne. ilman että vaaditaan sellaista hullua kilpailuviettiä ja hullunraivolla uran luomista. Normaalia ahkeruutta ja kiinnostusta vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi. En ymmärrä kilpailua enkä kannata sellaista, jossa kilpaillaan toista vastaan. Voi kyllä asettaa itselle tavoitteen ja kilpailla sitä vastaan, mutta ei ketään toista vastaan.

Esim lapsi opetetaan pienestä pitäen kilpailemaan toisia vastaan koulussa. Pärjää paremmin kuin tuo toinen.

Se ei ole tervettä. Ja miksi kympin oppilaat saavat stipendit, kun se pitäisi antaa sellaiselle, joka parantanut seiskan keskiarvosta kasipuoleen. Kerroin mielipiteitäni eräälle äidille joka oli jossain koulun vanhempienneuvostossa tms. Hän oli ottanut esille asian ja niinpä seuraavan kerran opettajat palkitsi erään oppilaan , joka ei ollut paras, vaan parantanut omaa suoritustaan.

Olen toiminut aikoinaan itse opettajana aikuisoppilaitoksessa ja toin mielipiteeni silloinkin esille.

Älkää kilpailko toista vastaan vaan itseänne vastaan.

Vierailija
24/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse ymmärtänyt, miten ketään kiinnostaa katsolla formulaa, jääkiekkoa jne. Oikeasti, voiko mitään tylsempää olla? Olen yrittänyt ymmärtää näitä ihmisiä, mutta en vaan käsitä... En pahalla tarkoita, mutta en vaan tajua. Hakkaisin ennemmin itseäni halolla päähän kuin istuisin kaksi tuntia katsomassa kun autot ajaa ympyrää.

Vierailija
25/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmistä ketä ei kirvoita terve kilpailu!

Vierailija
26/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kilpailuviettiä. Teen työni hyvin omaan tahtiini enkä välitä työkavereista ja harrasta mitään selkäänpuukottamista tai selän takana pahaa puhumista. Ylennyksiä on napsahtanut tasaiseen tahtiin. 

Yksi työkaveri alkoi jo epäillä, että jotenkin salaisilla suhteilla pelaan asiani. 

Vierailija
27/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Itse asiassa mietenkin tätä 15 min ennen kun näin otsikkosi.

Vierailija
28/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös. Oikeastaan jonkinlainen alisuorituminen työssä harmittaa. Tiedän, että olisi ainesta korkeammallekin, mutta ei vaan ole sillain mitään erityistä kunnianhimoa.

Lääkärin ammatti itsessään ei yhtään kiinnosta, mutta olen joskus miettinyt, että se olisi varmaan hyvä ala tällaiselle luonteelle, koska siinä voisi työtä tehden edetä, erikoistua johonkin jne. ilman että vaaditaan sellaista hullua kilpailuviettiä ja hullunraivolla uran luomista. Normaalia ahkeruutta ja kiinnostusta vaan.

Ehkä sinulla on kuitenkin hieman vääränlainen käsitys lääkärin ammatista. Tai sitten et vain tunne ketään lääkäriä. Kaikki tuntemani lääkärit tekevät rankasti töitä, kouluttautuvat jatkuvasti ja kyllä kilpailevat ensin harjoittelupaikoista, sitten erikoistumispaikoista ja lopulta työpaikoista varsinkin Etelä-Suomessa, sillä kukaan ei halua jonnekin takamaille vaikkapa Kainuuseen, kun Helsingissä on paljon mukavampi asua. 

Vierailija
29/29 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse ymmärtänyt, miten ketään kiinnostaa katsolla formulaa, jääkiekkoa jne. Oikeasti, voiko mitään tylsempää olla? Olen yrittänyt ymmärtää näitä ihmisiä, mutta en vaan käsitä... En pahalla tarkoita, mutta en vaan tajua. Hakkaisin ennemmin itseäni halolla päähän kuin istuisin kaksi tuntia katsomassa kun autot ajaa ympyrää.

Tuo ei ole kilpailuvietin puuttumista vaan sinua ei yksinkertaisesti kiinnosta penkkiurheilu, ei minuakaan. Tiedän noin tuhat ja sata hauskempaa tapaa vietää aikaani kuin juuttua television ääreen hikoilemaan, kiroilemaan ja kiljumaan jännityksestä. Sitten voisi sanoa, ettei sinulla ole kilpailuhalua, jos harrastaisit sanotaan nyt vaikka formulaa, mutta sinua ei kiinnostaisi voittaminen vaan köröttelisit hiljalleen kohti maalia ja samalla ihastelisit kauniita maisemia autosi ikkunasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän