Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksen jälkeen kivut pahenee, mitä teen?

Vierailija
24.03.2014 |

Synnytys oli normaali alatiesynnytys, ainut minkä jäljiltä olen rikki on välilihan leikkaus. Synnytyssairaalassa en tajunnut kysellä tarpeeksi omasta toipumisesta, olin vain onnellinen siitä että vauvalla oli kaikki hyvin. Kipuja oli, mutta oletin niiden olevan ohimeneviä ja kuuluvan asiaan. Pystyin nostelemaan vauvaa ihan hyvin, ja särkylääkkeet sai sänkyyn jos ei päässyt itse ylös vaikutuksen lakattua.

Hoito-ohjeet olivat käsikauppasärkylääkkeitä ja haavan suihkuttelua. Kotona pääsi sitten helvetti irti, vaikka alkuun kaikki tuntui sujuvan. Aluksi pystyin istumaan, aloin viikon kuluttua tehdä varovasti kävelylenkkejä ja vaikka tuntui ettei kolme annosta särkylääkettä päivässä ole ihan riittävää niin jotenkin sitä pärjäili.

Nyt en pysty istumaan, sängystä nouseminen on vaikeaa, en pysty nostelemaan vauvaa koska alavatsassa ja alaselässä tuntuu räjähtävän jotain jos alueelle kohdistuu painetta (kun istuminen kävi mahdottomaksi, imetin aluksi seisten mikä oli ehkä virhe). 

Kuumetta ei tuntuisi olevan eikä runsasta verenvuotoa ole enää. Veri on kirkasta, en nyt muista oliko se huono merkki vai normaalia?

Kamalinta on että olen täysin riippuvainen mieheni avusta lähes kaikessa. Se varmaan laskee sekunteja että pääsee palaamaan töihin, ja minä pelkään miten pärjään sitten koska joka päivä kivut on pahemmat kuin edellisenä päivänä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Kuten muutkin on sanoneet, soita synnärille!

Vierailija
2/8 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole normaalia! Itselläni oli toisen asteen syvä repeämä, ja vaikka esim,istuminen oli mahdotonta ensimmäiset kolme-neljä viikkoa, se  ei todellakaan tuntunut alavatsassa tai -selässä mitenkään.

Heti soitto synnärille, veikkaan, että ottavat päivystykseen, ja tulehdusarvot nyt ainakin. Tulehdushan siellä voi olla, vaikka kuumetta ei olisi, jos syöt ibuprofeinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli kohtutulehdus mieleen. Kuumettahan ei välttämättä nouse, jos kokoajan olet särkylääkkeellä. Itselläni on ollut  raju kohtutulehdus, ja juuri se kipu vatsassa oli KOVA eikä pystynyt kulkemaan, nostelemaan jne.

Noilla kivuilla ehdottomasti vaatisin, että crp otettaisiin!

Toivottavasti tutkitaan kunnolla ja saat hoitoa.  Sekin varmaan mahdollista, että välilihan haavakin on voinut tulehtua.

Vierailija
4/8 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, kaksi lähes samaa vastausta :)

Tule sitten toivuttuasi kertomaan, mikä oli.

T:8

Vierailija
5/8 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa synnärille ja kysyä ohjeita! Sulla on todennäköisesti joku iso verenpurkauma siellä, niistä tulee tuota kipua.

Vierailija
6/8 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä olis jos soittaisit sinne osastolle.

Vierailija
7/8 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita nyt vähän äkkiä sinne synnärille, miksi kotona ihmettelet. Sulla voi olla vuotoa tai tulehdus, molemmat pitää hoitaa. 

Vierailija
8/8 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin sanoivat: soita synnärille! Mulla oli vastaavilla oireilla kohtutulehdus, jatkuvat särkylääkkeet pitivät sen vaan monta päivää poissa, ennen kuin tulehdus paheni niin paljon, että kuume nousi lääkkeistä huolimatta.

Minäkään en tajunnut tulehdusta, kun oltiin annettu ymmärtää, että kivut synnytyksen jälkeen ovat normaaleja. Saisivat synnäriltä antaa ohjeistuksen siitä, milloin toipuminen ei mene kuten pitäisi, moni tuntuu sinnittelevän liian pitkään.