Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sossu päättää olla maksamatta?

Vierailija
24.03.2014 |

Tyttäreni 20v, oli valmistumisensa jälkeen töissä vuoden, mutta sitten yritys romahti ja nyt on ollut 2kk toimeentulotuella. Asuu siis luonamme, ei yksin.

Nyt tytöllä on töitä kuukauden päästä, vuokraa asunnon ym. Soitti sossuun ja kysyi saako muuttoavustusrahaa tai maksusitoumuksen kirpputoriin joihinkin huonekaluihin.

Sossun töykeä mamma vain sanoi että he eivät ala rahaa jakelemaan ylimääräisiä, vaan sillä toimeentulotue perusosalla 350e (tyttö maksaa oman ruokansa ja kaikki tuolla ja hädintuskin riittää..) pitäisi ostaa huonekalut.

Asumme pienellä kunnalla. Mutta onko se ihan laillista ettei saa lainkaan muuttoavustusta? Voiko jokainen kunta päättää itse ettei anna rahaa muuttoon. Vai päättikö tämä sossumamma asian itse..

Kaikissa muissa kaupungeissa saa muuttoavustusta/sitoumuksen kirpparille.

Ainakin helsingissä maahanmuuttajille jaellaan 1000e maksusitoumuksia mm ikeaan..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:36"]

No toivon että ymmärrät että se on vanhempien eikä suinkaan sossun tehtävä avustaa nuorta naista omilleen. Melkein verisuonet katkeaa näiden oletusten takia. Siis mitä hittoa. Eikö sulla ole mitään häpeän rajaa!

[/quote]

Minulle on aivan sama katkeaako joka ikinen verisuoni päästäsi. Itseasiassa toivon sitä. SINÄ et tiedä elämästäni. SINÄ et tiedä raha-asioistani. SINÄ et tiedä että maksan joka kuukausi 1100euroa vanhan äitini hoitokustannuksia, jotta hänellä olisi parempi olla. Jonka takia rahani ovat hyvin tiukalla, eikä minulla ole rahaa ostella aikuiselle lapselleni huonekaluja.

Joten SINÄ voit mennä muualle raivomaan verisuoniesi kanssa.

ap

[/quote]

Varo ettei verisuoni katkea päästä moisen riehumisen jälkeen

Vierailija
22/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:35"]

Kyllä voi päättää olla maksamatta. Ja toivottavasti ei maksa! Vitun loiset, sinä sekä tyttäresi.

[/quote]

Miten näin sairaita ihmisiä mahtuu suomeen? Syöthän jotain lääkkeitä ongelmaasi, syöthän?

Minä olen töissä, miten voin olla loinen?

Tyttäreni opiskellut 11 vuotta ja töissä yli vuoden, nyt hän on tarvinnut yhteiskuntamme apua 2kk HÄN ON SIIS LOINEN?

Ole iloinen että sinulla on hyvin asiat, etkä kuole yhteiskuntamme takia nälkään kadulle, jos sinä saat potut töistäsi.

ap

[/quote]

Miten 20 vuotias on voinut opiskella 11 vuotta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli töissä 11 kk, mutta ei saa euroakaan säästöön eikä mitään työttömyysturvaa? Aika outoa.

Vierailija
24/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:51"]

Inhottaa tuollaiset sossupummit.

Itselläkin oli kukkaro tyhjä kun muutin kotoa omilleni. Mutta neuvokkaana likkana kyselin kaikki sukulaiset ja tuttavat läpi, että löytyisikö nurkista yimääräisiä huonekaluja, mattoja, verhoja, asitoita tms lahjoittaa minulle. Ja löytyihän niitä yhden yksiön kalustamisen verran. Eihän ne uusia olleet eikä varsinkaan viiemsintä muotia, mutta ehjiä ja toimivia kaikki.

Ja muuto hoitui niin, että sukulaiselta lainattiin peräkärry ja isältä auto. Hyvin kulki tavarat yhdessä omien vanhempien kanssa. En edes tajunnut ajatella, että sossusta jotain maksettaisiin.

Mutta eikun sossuun... Toivottavasti ei avusta.

[/quote]

Voi eii miten voit olla noin katkera siitä että et tyhmänä hakenut avustusta.

Se ettet sitä rahaa hakenut, olisi ollut sinulle todella paljon apua, yhteiskunnalle sama kuin hiekanmuru meressä.

Vierailija
25/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellut 11 vuotta? :) nojoo... Muuttoavutus on täysin harkinnanvaraista. Jos tyttö on saanut kotona asuvana 350 e käteen, niin kyllä sillä jo kirpparilla käydään.

Hän voi itse varata sossulle ajan ja mennä keskustelemaan jos apua löytyisikin.

Vierailija
26/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on vanhempien tehtävä avustaa muutossa. Minä olen avustanut jo kolme penskaa omilleen, ostanut huonekaluja ja taloustavaroita. Osan uutena ja osan kierrätyksestä ja naapurit ja ystävät ovat myös auliisti tuoneet tarpeettomia liinavaatteita ja astioita, mikroja, pesukoneita ja muuta. Omalla autolla on kamat viety jopa 600 km ja ihan itse maksanut bensat. Olen Yh mutta en ole koskaan ajatellut että tuo olisi yhteiskunnan tehtävä.

Vierailija
27/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:35"]

Kyllä voi päättää olla maksamatta. Ja toivottavasti ei maksa! Vitun loiset, sinä sekä tyttäresi.

[/quote]

Miten näin sairaita ihmisiä mahtuu suomeen? Syöthän jotain lääkkeitä ongelmaasi, syöthän?

Minä olen töissä, miten voin olla loinen?

Tyttäreni opiskellut 11 vuotta ja töissä yli vuoden, nyt hän on tarvinnut yhteiskuntamme apua 2kk HÄN ON SIIS LOINEN?

Ole iloinen että sinulla on hyvin asiat, etkä kuole yhteiskuntamme takia nälkään kadulle, jos sinä saat potut töistäsi.

ap

[/quote]

No huh, oletko kuinka sekaisin? Ensinnäkin 11 vuotta se ei ole "opiskellut". Ala-asteet yms. Eivät oöe opiskelua, vaan normaalin oppivelvollisuuden täyttämistä. Aivan naurettavaa edes koittaa moisella päteä! Toisekseen, vaikka tyttäresi olisi "opiskellut", tai sitten oikeasti opiskellut vielä maisteriksi, ei hän silloinkaan olisi muutakuin kuluttanut muiden varoja. Eli loinen on sinänsä ihan oikein sanottu. Ja yhteiskunnan apua hän ei ole saanut 2kk, vaan koko 20v elinikäänsä, miinus tuon vuoden jonka oli töissä.

Toisi vähän uskottavuutta pätemisellesi, jos olisitte oikeasti tehneet jotain mainittavan arvoista. Nyt tulee mieleen joku wt-amisperhe, joka yrittää esittää yhteiskunnan eliittiä kun pääsi just ja just jostain amiksesta läpi.

Vierailija
28/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis voi edes ruokkia tytärtäsi, vaan tämän pitää maksaa sinulle?? Ja yhteiskunnan pitää sitten hoitaa loput?

Vierailija
29/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:36"]

No toivon että ymmärrät että se on vanhempien eikä suinkaan sossun tehtävä avustaa nuorta naista omilleen. Melkein verisuonet katkeaa näiden oletusten takia. Siis mitä hittoa. Eikö sulla ole mitään häpeän rajaa!

[/quote]

Minulle on aivan sama katkeaako joka ikinen verisuoni päästäsi. Itseasiassa toivon sitä. SINÄ et tiedä elämästäni. SINÄ et tiedä raha-asioistani. SINÄ et tiedä että maksan joka kuukausi 1100euroa vanhan äitini hoitokustannuksia, jotta hänellä olisi parempi olla. Jonka takia rahani ovat hyvin tiukalla, eikä minulla ole rahaa ostella aikuiselle lapselleni huonekaluja.

ap

[/quote]

Eli persaukisia ootte kaikki. älä sitten keuhkoa mistään työssäkäynnistä. Jospa antaisit sen tyttären asua luonasi niin kauan että saa rahat kerättyä itselleen ja opitte kumpikin kertaheitolla että rahaa pitää säästää silloin kun sitä tienaa. Nuorella naisella pitäisi jäädä rahaa työnteosta vielä vuokranmaksun jälkeenkin

Vierailija
30/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:36"]

[/quote]

ap

[/quote]

Miten ihmeessä tämä voi mennä näin? Äitisi hoitokulut menee hänen tuloistaan, ja jos ne ovat pienet, yhteiskunta tukee häntä. Mitä ihmeen hoitoja maksat tuolla summalla? Ja sitten yhteiskunnan pitäisi antaa jotain tonnin lahjakortteja lapsellesi, jos sinulla on varaa laittaa yli tonni kuussa ylimääräistä äidillesi?

Vierailija
31/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen vanhemmat ovat kerran työelämässä eivätkä siis varattomia niin kyllä se melkeinpä teidän homma on auttaa lastanne muutossa ja huonekalujen hankkimisessa. Muutenkin useimmat vievät lapsuuden kotoaan esim. sängyn, koulupöydän, keittiön tarpeita jne uuteen kotiinsa. Ymmärtäisin jos olisitte varattomia niin ei olisi mistä antaa mutta muuten... Sossu ei ole mikään raha-automaatti josta voi hakea rahaa milloin lystää.

Vierailija
32/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien tehtävä se muutoissa ja huonekaluissa auttaminen on. Mun vanhemmat eivät auttaneet 90-luvun alussa kun 17v muutin pois kotoa mitenkään, silloin sain 3000mk vuokraan plus huonekaluihin. Itselläni nyt 6v poika ja häntä autan kun sen aika on.

Vierailija
33/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä aloitus vitsi?! Parikymppinen tytär saa joka kuukausi sossulta 350 euroa vaikka asuu vanhemmillaan. Ainakin yksi vanhempi käy töissä ja tytär itsekin on ollut juuri vuoden päivät töissä eikä muka ole rahaa ostaa itse omia kalusteitaan kirpputorilta!?

Ei ihme että Suomi menee konkurssiin kun tällaisille ihmisille pitäisi jakaa ilmaista rahaa huonekaluihin!

Vierailija
34/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi olla antamatta rahaa. "Sossu" on tarkoitettu hätätilanteita varten. Jos joku täysin varaton pakolainen saa muuttoavustusta, se on ymmärrettävää. Tyttäresi tulee normaalisti toimeentulevasta suomalaisperheestä. Ainakin ennen vanhaan normaaliperheet auttoivat aikuistuvia lapsiaan alkuun, jos ei muuten niin parilla vanhalla huonekalulla ja satalappusella. Minunkin leskiäitini, kuuden lapsen yksinhuoltaja, kykeni sen tekemään jo 1970-luvulla (jolloin ei sossunavusta ollut kuultukaan).

Vierailija
35/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin oli kukkaro tyhjä kun muutin kotoa omilleni. Mutta neuvokkaana likkana kyselin kaikki sukulaiset ja tuttavat läpi, että löytyisikö nurkista yimääräisiä huonekaluja, mattoja, verhoja, asitoita tms lahjoittaa minulle. Ja löytyihän niitä yhden yksiön kalustamisen verran. Eihän ne uusia olleet eikä varsinkaan viiemsintä muotia, mutta ehjiä ja toimivia kaikki.

Ja muuto hoitui niin, että sukulaiselta lainattiin peräkärry ja isältä auto. Hyvin kulki tavarat yhdessä omien vanhempien kanssa. En edes tajunnut ajatella, että sossusta jotain maksettaisiin.

[/quote]

Ei kaikilla ole sukulaisia ja ystäviä jotka olisivat auttamassa rahaa jakamassa tai he ovat itse yhtä köyhiä. Kun itse muutin oli tilanne juuri tämä. Onneksi sain töitä ja pystyin maksamaan itse muuten olisi ollut sossu ainoa vaihtoehto. Voit onnitella itseäsi kun sinulla on noin hienoa sukua.

Vierailija
36/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, tässä tilanteessa lapsella on sukua, jossa selvästikin aika avokätisesti toisia tuetaan. Eli auttajia löytyy. Ei kukaan paheksu sitä, että oikeasti apua tarvitseva saa sitä.

Vierailija
37/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aidosti kiinnostaa mitä hoitomaksuja maksat 1100€ äidillesi? Onko hän mahdollisesti yksityisessä hoitokodissa vai mitä ihmettä?  Mua kiinnostaa ihan omien iäkkäiden vanhempien tulevaisuuden takia...

Vierailija
38/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

torkeää kielenkäyttöä tytön vanhempaa kohtaan tällä palsta´lla.ovatko porista vai forssasta nämä haukkujat.lahden sossu ei anna rahaa vaik kuolisit nälkään,sen tulin oppimaan 12 v sitten,toivottavasti tytön asia ratkeaa hyvin.

Vierailija
39/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin omilleni opiskelijasoluun täysin varattomana 19-vuotiaana. Kotoa otin mukaan sängyn, työpöydän ja hyllyn ja ne kuskattiin peräkärryllä. Taisin ottaa yhden kattilan ja pari lautastakin ja sitten kavereilta sain paistinpannun. Näillä pärjäsin koko opiskeluajan ja kun pääsin töihin, pystyin tekemään pikku hiljaa muita hankintoja. Vähitellen sitä roinaa kertyy ihan köyhimmillekin.

Vierailija
40/45 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Loisimistahan se tuokin on, tuossa vaan kerjää omilta sukulaisiltaan. Ilmeisesti sun perhees ajattelee, että sukulaisten pitää maksaa sun elämises. Miksei vanhempasi ostaneet sulle huonekaluja ym. miksi sukulaisten ja tuttavien piti se tehdä? En kyllä ylpeilis sillä, että sossuun en mennyt mutta sukulaisia ja tuttavia hyväksikäytin. Hyi helvetti, inhoan sun kaltaisiasi kerjääjiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan