Pakastealtaassa oli 4 eri valmistajan torttutaikinaa. Jokaisessa palmuölyä!
Kommentit (34)
Joskus oli Myllyn parhaan lehtitaikina ilman palmuöljyä mutta torttutaikina palmuöljyllä mutta nyt en tiedä mikä tilanne on.
Osta oikeaa voitaikinaa. Eikö sen sano jo järki?
Torttutaikinat on pskaa, voitaikina tehdään voista.
Voita, vehnäjauhoja + kaulin - ja antaa mennä, ellei valmistaikinat kelpaa!
Palmuöljy taitaa olla tämän päivän natriumglutamaatti. Vältellään kiihkon lailla ja vuoden päästä kukaan ei edes muista koko asiaa.
Onko todellakin näin uusavutonta Suomen kansa, ettei edes taikinaa enää osata itse tehdä? Surullista, todella.
Myllyn Paras VOItaikinalevyt
Ainesosat: vehnäjauho, voi 30 % (maidosta), vesi, suola, hapettumisenestoaine (L-viinihappo).
Siinä.
Kannattaa verrata torttutaikinan ja voitaikinan tuoteselosteita muutenkin..
Ostan aina voitaikinaa, eihän niitä torttuja kilokaupalla syö!
Samaa koskee kaikkia ruokakerhoja - mielummin kohtuudella kuohukermaa kuin keinotekoista ruokakermaa.
Voitaikina. Se on kalliimpaa, kun tehty oikeista aineista.
Vierailija kirjoitti:
Onko todellakin näin uusavutonta Suomen kansa, ettei edes taikinaa enää osata itse tehdä? Surullista, todella.
Ei ole kyse uusavuttomuudesta tai osaamattomuudesta. Mielummin käytän aikani muuhun kuin taikinoiden tekoon. Lisäksi taikinalevyt ovat käteviä kiireessä tai extempore-glögihetkessö.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse niin saat sellaista kuin haluat
En tee. Käytän valmista tai olen ilman. NIH.
Vierailija kirjoitti:
Osata? Ei kyse siitä ole. Voitaikinan teko vie yllättävän paljon aikaa vs. valmistaikina.
Se on tosi vaikeaa korvata, jotkut yritykset ovat yrittäneet. Ominaisuuksiltaan mahtava lajikkeena.
Saatavuus ja hinta myös hyvä, joten ei yrityksillä ole intoa edes innovoida korviketta.
Luetaan niin kiimoissaan tuoteselosteita ettei edes tajuta että on aidompaa tuotetta vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Se on tosi vaikeaa korvata, jotkut yritykset ovat yrittäneet. Ominaisuuksiltaan mahtava lajikkeena.
Saatavuus ja hinta myös hyvä, joten ei yrityksillä ole intoa edes innovoida korviketta.
Torttutaikinalevyjä on ollut myynnissä vuosikymmeniä, palmuöljyä on käytetty vasta muutama vuosi. Eli mitä ihmettä tarvii innovoida, palataan vain vanhaan.
Miksi ette käytä voitaikina? Kyllähän sen maussakin huomaa.
Tee itse niin saat sellaista kuin haluat