Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan muuttaa toiselle paikkakunnalle, kauhea omatunto lapsen + parhaan kaverin takia

Vierailija
21.11.2020 |

Se on siis ainoastaan ainoa "este". Lapsella vaihtuu koulu joka tapauksessa ensi syksynä ja luokka on porukassa ainakin osin eri (yläaste). Sen takia ollaan muuttamassa, että toisessa kaupungissa on minulle paremmin opiskelu- ja työmahdollisuuksia ja tässä nykyisessä kaupungissa ei ole oikein mitään, mistä pidän, vain huonoja muistoja ja ikäviin ihmisiin törmää. Ja sen takia juuri nyt, että lapsi ei joudu kesken yläasteen vaihtamaan.
Tämänhetkisellä luokalla on sellaisiakin kavereita, joista eroonpääseminen on pelkkä hyvä asia lapsenkin kannalta. Se ei sinänsä harmita. Mutta lapsella on toiselta luokalta eräs tosi rakas kaveri ja omatuntoani jotenkin kalvaa ihan hirveästi erottaa nämä kaksi! Varmasti muuton jälkeenkin pystyy näkemään, emmekä muuta edes mahdottoman kauas, mutta onhan se ihan erilaista sitten. Eri piirit. Minkälaisia ajatuksia teillä on tästä, tai kokemuksia muutosta? Pelkästään asiallisia vastauksia kiitos, tiedoksi että en vastaa haukkumisiin tai muuhun ylimääräiseen...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ- tai opiskelupaikka ei ole varma, mä odottaisin vielä kolme vuotta ennenkuin muuttaisin.

Vierailija
22/22 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdin toki olla parhaan ystäväni kanssa samalla luokalla lukion loppuun asti. Sen jälkeen hän muutti 6 vuodeksi toiselle puolen Suomea opiskelemaan. Muutti valmistuttuaan lähemmäs kotikaupunkia, mutta koskaan nuoruuden jälkeen emme ole asuneet 40 km:ä lähempänä toisiamme. Silti edelleen lähes 50-kymppisinä olemme parhaat ystävät. Ja tämä siis oli enne nykyaikaisia yhteydenpitovälineitä, nettiä ym.

Mutta aiheeseen. Luokkakaverit vaihtuvat siis jo yläkouluun mennessä.samoin siellä uudella paikkakunnalla hakeudutaan ihan uusien kavereiden pariin juuri siinä vaiheessa. Jos asutte noin pienellä paikkakunnalla, missä koko ajan törmää ihmisiin joita ei halua tavata, niin se tarkoittaa kyllä sitä, että viimeistään yläkoulun jälkeen nuoriso sieltä hajaantuu lähikaupunkeihin, paremman lukion tai ammattiopintojen laajemman valikoiman perässä. Joten voit joko itse yrittää kärvistellä ikävän paikkakunnan kanssa vielä kolme vuotta. Tai ajatella järjellä, että kaverit muuttavat joka tapauksessa erilleen muutaman vuoden päästä, niin miksei sitten vaikka heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla