Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 v. lasten vanhemmilta vinkkejä!

Vierailija
03.08.2008 |

Meillä kuukauden päästä 2 v. tyttö ja ihan riiviö! Mitä leikitte tuon ikäisen kanssa kotona? Aina menee riehumiseksi/ suuttumiseksi.

Kirjoja ei jaksa lukea, tai jaksaa jos itse katsoo kuvia ja minä en lue... (pienen hetken)

Mutta kaikki leikit menee ihan pipariksi. Kun on muita lapsia tai aikuisia niin on niiiin kiltti tyttö :-) Ja ei muuten mummo usko mitä kakkea tekee.

Onko mitään takuu varmaa leikkiä jota tuon ikäinen jaksaisi leikkiä.

Palapelejä tekee sen hetken kun ei eka pala mene paikoilleen ja sitten menee hermo ja palat lentää.

Nukella leikkii hetken, mutta jos ottaa vaikka housut pois nukelta ja ei saa niitä HETI takaisin niin hermo on taas mennyt tytöltä. ym...

Nyt vinkkejä kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaihe ettei sisällä oikein mikään sujunut, mutta ulkona oli helpompaa ja energiaa kului eri tavalla. Meillä helpotti parissa kuukaudessa, ehkä teilläkin!

Vierailija
2/6 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim roolileikit isosiskon kanssa on kova juttu. kirjoja kuuntelis vaikka kuinka. lauluista pitää ja lastenohjelmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona jaksaa kyllä olla ja puistossa leikkii nätisti. Mutta yleensä ollaan kuuden aikaan kotona ja illat on aina taistelua. Isosiskoa ei ole joka leikittäisi.

Vierailija
4/6 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimintaa,sisällä vähän muovaillaan ja harjoitellaan piirtämistä,vesileikit on kivoja--niihin jaksetaan keskittyä suht pitkään. Kirjoja ei meilläkään lueta,kaikenlaisia palikoita kasaillaan ja nyt uutena on nuken hoivaaminen,se on selvästi rauhallista tekemistä.

Vierailija
5/6 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta katselemme kuvia ja keskustelemme niistä. Mitä koira tekee? Kerron myös kuvista tyyliin, niin, nalllla on punainen paita päällä.

Nukkeleikit ovat mieleisiä. Käsittääkseni aika harva kaksivuotiads jaksaa pitkiä aikoja keskittyä itsenäiuseen tekemiseen.

Vierailija
6/6 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaan sellainen vaihe, että itsekseen tuo ei oikein olisi vaan äiti pitää olla kaverina joka hommassa. Meillä luetaan kirjoja, saatetaan puoli tuntia selailla laulukirjaa ja minä laulan lauluja siitä, joita tyttö valitsee. Kymmenenkin kirjaa voidaan lueskella putkeen, ja usein illalla kun siivoan leluja, voi olla parikymmentä kirjaa ympäri asuntoa. Eli tosi lukutoukka siis, mutta itsekseen ei kyllä lue.

Piirtämisestä tykkää myös, tosin siinäkin pitää aina olla äiti kaverina. Tykkää erityisesti kun hänelle piirretään.

Vesileikit on tosi jees, lavuaarille kun pääsee touhuamaan niin viihtyy yksinkin. Tai annan pienen vesikupin ja tutin lattialle, uittaa tuttia siinä kipossa ja imeskelee sitä :)

Titi-Nallea katsellaan silloin kun mun pitää saada oikeasti tehtyä jotakin. Muut lastenohjelmat ei kelpaa.

Tanssiminen luulisi olevan reippaalle lapselle hyväksi.

Kotitöihin tyttö osallistuu minkä voi, tyhjentää tiskikonetta ja laittaa esim. ruokailuvälineet laatikkoonsa meillä aina. Lautasia laittaa myös alakaappiin, ja kattiloita samoin. Rätin kanssa pyyhkii keittiön kaappien ovia jne. Toki pyykkien kanssa auttaa myös.

Välillä annan legolaatikon, pikkueläinlaatikon, eläinkortit tai sekalaisen lelulaatikon, saan 10 minuutin rauhan vähintään. Normaalisti meillä ei ole nuo kaikki lelut yhtäaikaa esillä.

Majaleikeistä on nyt tällä viikolla innostunut.

Jos mulla olis villimpi muksu, olisin varmaan vielä enemmän pihalla, ja yrittäisin oikein toden teolla väsyttää sitä lasta. Ja jos ei normaalit kirjat kiinnosta niin mitenkäs soivat kirjat tms? Tai lukutuokio syöttötuolissa valjaissa, ettei pääse karkuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä