Jouduin menemään sairaana töihin
Työskentelen ainoastaan sunnuntaisin ja tulin viime viikon alussa kipeäksi. Kävin koronatestissä (negatiivinen) ja perjantaina luulin olevani jo paranemassa. Lauantai-iltana nousi vielä kuume. Sairasloman ensimmäinen päivä on palkaton ja sairaslomatodistus pitää aina hakea poissaolosta, omakustanteisesti tietenkin. Sen hakeminen viikonloppuna tulisi niin kalliiksi että minulla ei ollut vara hakea sitä ja menettää vielä lisäksi palkkaakin, joten oli vain otettava särkylääke ja mentävä töihin.
Näin sitä joissakin paikoissa pompotellaan työntekijöitä. Olkaa iloisia jos teillä luotetaan työntekijöihin sen verran että saatte olla omalla ilmoituksella pois ja teillä on vieläpä maksuton työterveys käytössä jos oman ilmoituksen päivät ei riitä.
Kommentit (7)
Muistoja menneisyydestä kirjoitti:
Muistan tuon saman nuoruudestani. Istuin terveyskeskuksen päivystyksessä kuusi tuntia pikkukuumeessa, että sain lääkärintodistuksen. Kiitoksena sain kolme päivää sairaslomaa, jotka olivat palkattomia. Muuten olisin varmaan saanut potkut.
Osaan todellakin arvostaa nykyistä työterveyttä, jossa pääsee maksutta ja nopeasti erikoislääkärille, saa fysioterapiaa ja ties mitä muuta hienoa, jos sattuu tarvitsemaan.
Odotan niin sitä että pääsen itsekin taas nauttimaan työterveydestä. Opiskelun ohella on pakko tehdä tuota työtä jossa ei paljon arvosteta. Nostan kytkintä heti kun pystyn!
Jos ei ole koronaa, niin ei se voi muille tai itselleen vaarallinen olla. Buranaa vaan ja jos ei riitä, niin panadol päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole koronaa, niin ei se voi muille tai itselleen vaarallinen olla. Buranaa vaan ja jos ei riitä, niin panadol päälle.
Työni on fyysisesti tosi raskas ja ei se kyllä terveydelle hyväksikään ole jos rehkii kovasti puolikuntoisena.
Itsekin kipeänä töissä, koska terveyskeskuksessa ei enää anneta lääkärintodistuksia. Aamulla oli kuume 38,7 ja otin ison annoksen lääkettä. Ai että väsyttää, ihan kuollut olo ja pahentunut vain... :( Kohtuuraskasta työtä teen.
Vielä huominen pitää rimpuilla ja sitten pääseen viikonlopuksi lepäämään.
Ajatelkaa, että jotkut voivat sairastuessaan jäädä sairaslomalle! :O Tasan eivät käy onnenlahjat.
Sama se on täällä. Mulla on RSV ja todella ihanaa koittaa selvitä töissä. Reilu neljä tuntia ollut ja ihan kuollut olo jo.
Minä olen norossa töissä. Oksensin aamupäivällä ja nyt lasken minuutteja. :( Jos hankkisin lääkärintodistuksen, joutuisin perumaan lapsille luvatun sisäleikkipuistoreissun.
Muistan tuon saman nuoruudestani. Istuin terveyskeskuksen päivystyksessä kuusi tuntia pikkukuumeessa, että sain lääkärintodistuksen. Kiitoksena sain kolme päivää sairaslomaa, jotka olivat palkattomia. Muuten olisin varmaan saanut potkut.
Osaan todellakin arvostaa nykyistä työterveyttä, jossa pääsee maksutta ja nopeasti erikoislääkärille, saa fysioterapiaa ja ties mitä muuta hienoa, jos sattuu tarvitsemaan.