Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan jatkuvaa veetuilua siitä, etten tykkää tulisesta ruuasta

Vierailija
20.11.2020 |

Teinit ja mies nyt enimmäkseen ja joskus töissä, kun mietitään lounaspaikkaa. En vaan voi sille mitään, että suu on tulessa yhtäänkään tulisemmasta ruuasta. Jotkut tietyt mausteet aiheuttaa närästystä ja röytäilen sitä makua sitten vielä seuraavanakin päivänä. Mahakin menee sekaisin. Miksi ei saa syödä mitä tykkää ja muut saa syödä mitä haluaa. En tee asiasta numeroa, mutta muut tekee senkin edestä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saa. SUlle on sattunut huonon huumorin omaava tai juntti lähipiiri.

Vierailija
2/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tällä palstalla olen saanut suoranaista vttuilua, kun olen sanonut että pidän mausteisesta ruuasta, mutten tulisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo mikään suuri tulisen ruuan ystävä, mutta toisinaan chilinpolte on ihan jees. Sön kerran yhdessä pubissa sellaisia juustoon käärittyjä ja oppopaistettuja jalopeñoja. Olin syönyt sellaisia joskus aiemminkin, eivätkä ne olleet olleet tulisia. No, nämä olivat, tosi tulisia. Poltti suussa, kun söin ne, ja seuraavana päivänä poltti perseessä, kun kakkasin ne.

Vierailija
4/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin varmaan 5 minuuttia. Otat tilanteen turhan vakavasti. Ei ketään oikeasti haittaa. Sinulle on vain kiva naureskella joskus ja kun kyseessä on oma perhe niin vielä hauskempi.

Vierailija
5/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en ihan osta tuota "en tee asiasta numeroa", koska kaikki tuntemani tulista ruokaa välttävät ihmiset ovat sellaisia jankuttajia, että oksat pois. "Eihän tää vaan ole tulista, ethän vaan laita siihen liikaa pippuria, älä vain laita chiliä, vähennä nyt herranen aika tuota currya blaa blaa vali vali"

Tee itse ruokaa, ota oma annoksesi pois ja lisää siihen mausteita. Ei ole vaikeaa. Ja sano sille perheellesi, että asiasta jankuttaminen on typerää ja ryydyttävää.

Minä rakastan mausteita ja maustamaton ruoka on nyt vaan pahaa suussani. Ihan kuin jotain laitosruokaa! Mutta totta kai jos vaikka vieraana on mausteista ruokaa välttelevä, niin sen mukaan mennään. Ihan kaikkia ruokia ei voi tehdä niin, että mausteet lisää vasta lopussa, esim. monet etniset ruuat ovat sellaisia, mutta paljon voi tehdä noin, kahtena versiona.

Vierailija
6/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makunsa kullakin.En ymmärrä miksi jotkut jaksais tollasesta huomautella jatkuvaan?!?

Vierailija
7/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo mikään suuri tulisen ruuan ystävä, mutta toisinaan chilinpolte on ihan jees. Sön kerran yhdessä pubissa sellaisia juustoon käärittyjä ja oppopaistettuja jalopeñoja. Olin syönyt sellaisia joskus aiemminkin, eivätkä ne olleet olleet tulisia. No, nämä olivat, tosi tulisia. Poltti suussa, kun söin ne, ja seuraavana päivänä poltti perseessä, kun kakkasin ne.

Se on jalapeño eikä jalopeño.  Ne on aika mietoja chilejä.

Vierailija
8/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään jalopeñoja. Ne ovat jalapeñoja.

Vierailija
9/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kyseiset eivät olleet mietoja.

Vierailija
10/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, että pääsit pätemään.

Vierailija
11/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä en ihan osta tuota "en tee asiasta numeroa", koska kaikki tuntemani tulista ruokaa välttävät ihmiset ovat sellaisia jankuttajia, että oksat pois. "Eihän tää vaan ole tulista, ethän vaan laita siihen liikaa pippuria, älä vain laita chiliä, vähennä nyt herranen aika tuota currya blaa blaa vali vali"

Tee itse ruokaa, ota oma annoksesi pois ja lisää siihen mausteita. Ei ole vaikeaa. Ja sano sille perheellesi, että asiasta jankuttaminen on typerää ja ryydyttävää.

Minä rakastan mausteita ja maustamaton ruoka on nyt vaan pahaa suussani. Ihan kuin jotain laitosruokaa! Mutta totta kai jos vaikka vieraana on mausteista ruokaa välttelevä, niin sen mukaan mennään. Ihan kaikkia ruokia ei voi tehdä niin, että mausteet lisää vasta lopussa, esim. monet etniset ruuat ovat sellaisia, mutta paljon voi tehdä noin, kahtena versiona.

Mausteiden ja tulisuuden takia en etnisiä ruokia syö tai edes tee kotona. Mutta kun valitaan, mitä tilataan woltista tms, niin ennemmin en sitten ota mitää jos muu perhe haluaa jotain etnistä. Ja sitten valittavat siitäkin.

Tai jos ostetaan sipsejä, tacoja tms, niistäkin vain pelkällä suolalla maustetut käy mulle ja eikös siitäkin naureta. Voin toki olla kokonaan ilmankin

Ap

Vierailija
12/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät pippuri ja curry ole varsinaisesti tulisia. Mausteisuus on eri asia kuin tulisuus.

Vierailija
13/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No opettele nyt sentään kirjoittamaan.

Vierailija
14/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin olla porukassa ainoa selvä ravintolassa.

Ihmiset sietävät chiliä ja karvaita makuja eri tavoin, samoin hapanta, johtuu jostain suun makureseptoreista. Ne erot nyt vaan on tosiasia. Älä tee asiasta numeroa ja anna kritiikin mennä koskematta ohi. Sun ei tartte.

Vierailija
15/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain tällä palstalla olen saanut suoranaista vttuilua, kun olen sanonut että pidän mausteisesta ruuasta, mutten tulisesta.

Vain urpot luulevat, että mausteinen ruoka tarkoittaa automaattisesti tulista ruokaa. Muitakin mausteita on olemassa kuin chilipippurit.

Vierailija
16/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No opettele nyt sentään kirjoittamaan.

Mikset korjannut kaikkia muitakin näppäilyvirheitä? En mä oikolue jotain palstalle kirjoittamiani tekstejä. Onhan siinä sekin hyvä puoli, että joku riemastuu, kun löytää omasta mielestään jonkin elämää suuremman näppäilyvirheen.

Vierailija
17/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin loukkaannutaan, että illanistujaisissa en edes maista ruokaa, josta chili paistaa kilsan päähä, 'ei tää oo tulista, ihan vähän laitoin', juupa..

Ap

Vierailija
18/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kyseiset eivät olleet mietoja.

Ei ne sitten varmaan olleetkaan jalapeñoja, kun niiden tulisuus on alta 8000 ja tulisimmilla chilieillä se on yli miljoona.

Vierailija
19/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan söpöä naisella, varmasti siitä vtuillaan, mutta ei ole tärkeä asia naisilla.

Vierailija
20/22 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä Ap välitä pottuilusta. Makuasioistahan on täysin turha kiistellä, kukin syököön mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi