Joulubudjetti 200e,neuvoja miten parhaiten pärjäisi?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluruoat ei maksa yhtään enempää kuin arkiruokakaan, jopa halvempaa.
2-vuotias ei ymmärrä lahjoista mitään ja 7-vuotiaalle halpaa tavaraa.
Alapeukuttajat on sitä mieltä, että 2-vuotias ymmärtää lahjoista muuta kuin paperin repimisen?
Ihan oikeasti nyt taas. Te ostatte niitä lahjoja itseänne varten tuon ikäisille, lasta ei kiinnosta se sisältö sekunnin vertaa
Mitä jos alapeukut tulivat kirjoitustyylistä, tai siitä, että jouluruoka on mielestäsi saman hintaista kuin arkiruoka... ap:lle voimia joulun järjestämiseen.
Helposti. Ei osta kalliita lahjoja eikä ylensyö. Siinäpä se. Makeaa vain vähän ja sekin itseleivottuna.
Yksi aikuinen ja olen pärjännyt 0 budjetilla joulun. Mulla ei ollut muuta kuin perunoita. Täysin yksin kotona.
Mistä te oikein valitatte ja mitä te oikein vaaditte muilta ihmisiltä? On edes rahaa ruokaan ja perustarpeisiin niin mitä vielä lisää pitäisi olla?
Kyllä itse suosittelen katsastamaan kirppareita ja nettikirppareita, ihan jopa käyttämättömiä avaamattomia tavaroita löytyy puolet halvemmalla kuin kaupassa, tai vielä halvemmalla. Tietty jos lapsella on tiettyjä kalliita toiveita niin on hankalampi, mutta noin muuten paljon kaikkea kivaa löytää edullisesti kun jaksaa etsiä. Meidän lapset eivät juuri toivo mitään, niin aina saan keksiä itse yllätyksiä.
Mutta jos lahjoja on vähän, niin ei vaatteita. Ne kuuluu vanhempien muutenkin ostaa. Kyllä lapsi ansaitsee leluja jouluna.
Joulu on vain pari päivää..ei kannata tressata,aikuisille ei lahjoja mutta lapsille varmasti löytyy edullisesti jotain kivaa..ja ruoka..ostat sitä mitä varmasti syötte..me ei tehä eikä osteta laatikoita ollenkaan koska kukaan ei syö niitä..teen itse lihapullia, keitetyt perunat,graavi lohi,kinkku,sillisalaatti,peruna salaatti..torttuja ja pipareita,suklaata ja glökiä..