sterilisaatio naisella
Montako päivää kivut kestää toimenpiteen jälkeen?
Kommentit (7)
Mulla ei ollut järkyttäviä kipuja ollenkaan. Mutta jos erehdyin nostelemaan/kantamaan ensimmmäisen viikon sisään jotain, sen kyllä tunsi. Enemmän alavatsa oli kova, turvonnut tms. oloinen. Parina päivänä otin buranan, koska 3 pv oli sairauslomaa ja sitten piti mennä jo (fyysiseen) töihin.
Essurella tehtiin sterilointi pari kuukautta sitten ja kipuja ei ollut yhtään missään vaiheessa. Ei minkäänlaisia, ei toimenpiteen aikana, ei heti sen jälkeen eikä myöhemmin sen jälkeen. Ihan turhaa olivat myös ne kamalat etukäteen otetut kipulääkesatsit, mitä kehoitettiin ottamaan.
Varaudu myös siihen, ettei essure välttämättä onnistu
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:02"]
Essurella tehtiin sterilointi pari kuukautta sitten ja kipuja ei ollut yhtään missään vaiheessa. Ei minkäänlaisia, ei toimenpiteen aikana, ei heti sen jälkeen eikä myöhemmin sen jälkeen. Ihan turhaa olivat myös ne kamalat etukäteen otetut kipulääkesatsit, mitä kehoitettiin ottamaan.
[/quote]
No sen takia se varmaan oli niin kivutonta, jos ne otit. Essure saattaa olla lähes kivuton mutta mulla se sattui jonkin verran, skooppi painoi jossain vaiheessa kohdun seinämää. Jälkikäteen voi olla menkkamaisia kipuja.
Sterilisaation seurauksena voi saada helvetilliset menkkakivut jotka jatkuu vaihdevuosiin asti. On kuulema tavallinen sivuvaikutus. Kysele tarkkaan ennenkuin menet toimenpiteeseen.
Miehelle helpompi tehdä joten ehdota miehellesi.
Riippuu toimenpiteestä. Mulle tehtiin Essure, jonkinlaisia tuntemuksia oli toimenpidepäivän iltana, seuraavana päivänä ei oikein mitään enää.