Miestä ei kiinnosta viettää aikaa perheenä
Mies varasi kesäksi viikon matkan kavereidensa kanssa juhannuksen aikaan olettaen että saan kesälomaa juuri silloin voidakseni hoitaa meidän kaksi lasta. En tietenkään vie heitä päiväkotiin silloin kun isä huvittelee. Tuo matka on vielä jotenkin ok, mutta nyt ilmoitti että lähtee pariksi yöksi pääsiäisenä kavereiden kanssa reissuun. Eli juhlapyhät on mieluummin kavereiden kuin perheen kanssa.
Itselläni ei olisi varaa viikon matkoihin enkä haluaisi olla erossa niin kauaa lapsistakaan. Kavereiden näkeminen ok, mutta ei noin. Haluaisin oloa ja tehdä yhdessäkin joskus jotain, mutta ei.
En rajoita kavereiden näkemistä, mutta ajankohdat ja viikon reissut ei tunnu hyvältä. Mies tekee mitä haluaa huolimatta ajatuksistani.
Kommentit (24)
Oletko kertonut ajatuksesi miehelle, siis kertonut ne selkeästi niin, että asia on mennyt jakeluun? Oletko kysynyt syytä miksi mies lähtee "omilla rahoillaan" matkoille kaveriporukassa eikä yhdessä perheen kanssa? Mitä hän sanoi?
Kuulostaa aika nuorelle isille ja saan teidän perheestä muutenkin kuvan, että ette juuri muutenkaan keskustele, ette ole rahojenne jaottelun kanssa ilmeisesti koskaan olleet sovussa ja että miehelle perhe on vain olopaikka, josta on hyvä hyvä lähteä kavereiden kutsun kuultuaan pois. Mies luottaa sinuun ja tietää, että hoidat lapset ja kodin, ja hän tietää myös sen, että sinä et uskalla laittaa vastaan, koska sinut on ahdistettu rahatilanteessa nurkkaan. Mies on siis perheessänne rahakirstun päällä istuja, jolla on valta päättää omista asioistaan itsenäisesti ja muilta kyselemättä.
En välttämättä edes haluaisi tuollaisen miehen kanssa minnekään lomalle, olisin onnelllinen lasteni kanssa ja järjestäisin meille jotakin pientä reissua, vaikka sitten laivaristeilyä vaikka pääsiäisenä, mutta siitä en luonnollisesti miehelle sanoisi ennen - mitä se hänelle kuuluu? Kun kerran olette kaksi erillistä yksikköä, niin samalla tapaa peli pelaa sinullakin.
Voi,jos mulla olisi ystäviä tekisin itse noin ja olen nainen ja äiti. Miksi pitäisi aina perhe-elämää viettää, se muutenkin niin tylsää?
Nyt kyllä täytyy sanoa, että huonosti olet korttisi pelannut. Mies ei selvästikään pidä itseään perheellisenä. Hänellä on eri elintaso, elämisentapa ja prioriteetit kuin vaimolla ja lapsilla. Ei ihme että tuntuu epäreilulta.
Saako kysyä ap minkä ikäinen.miehesi on?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 08:00"]Voi,jos mulla olisi ystäviä tekisin itse noin ja olen nainen ja äiti. Miksi pitäisi aina perhe-elämää viettää, se muutenkin niin tylsää?
[/quote]
Koska on perheen hankkinut niin siihen kannattaa panostaa. Ettei lapsillakin olisi aina arki?
Minun mies on samanlainen, eikä minua enää haittaa vaikka menee.pysyypähän poissa.
Ihan tarpeeksi olen nalkuttanut aikoinaan hänen tekemisistään. Enää ei kiinnosta. Meillä on 4-vuotias lapsi ja eipä sitäkään enää hirveästi kiinnosta isänsä jota näkee iltaisin puoli tuntia kun herra vaivautuu tulemaan kotiin..
Anteeksi nyt mutta miehesi on itsekäs sika.Ei aina voi valita sitä mikä on hauskaa ja mistä itse nauttii eniten.Lapset on pieniä nyt,nyt on se perheen aika.Miehesi on se joka tässä nyt menettää jotain.
Pettämis reissuja noi tollaset,oma ukko teki samaa ja salasuhteita haali matkallaan ja mistä tiedän on mun oma asia.
Ketä ne sinappikoneet oikeasti kiinnostaa?? Kavereiden kanssa örveltäminen paaaaaaljon hauskempaa!!!!☺☺☺☺☺☺☺☺☺
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 09:55"]
Ketä ne sinappikoneet oikeasti kiinnostaa?? Kavereiden kanssa örveltäminen paaaaaaljon hauskempaa!!!!☺☺☺☺☺☺☺☺☺
[/quote]
Varmasti, jos on n. 15.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 09:37"]
Minun mies on samanlainen, eikä minua enää haittaa vaikka menee.pysyypähän poissa.
Ihan tarpeeksi olen nalkuttanut aikoinaan hänen tekemisistään. Enää ei kiinnosta. Meillä on 4-vuotias lapsi ja eipä sitäkään enää hirveästi kiinnosta isänsä jota näkee iltaisin puoli tuntia kun herra vaivautuu tulemaan kotiin..
[/quote]
Miksette eroa? Parisuhde kuulostaa kamalalta jos ei ole mitään yhteyttä eikä olla koskaan kotona yhtäaikaa
Meillä mies sillointällöin on kavereiden kanssa ja samoin minä; ja niin kivaa kun välillä on ollakin poissa kotoa; on kotona olijoilla aina vähän ikävä/ fiilis että joku puuttuu.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 09:55"]Ketä ne sinappikoneet oikeasti kiinnostaa?? Kavereiden kanssa örveltäminen paaaaaaljon hauskempaa!!!!☺☺☺☺☺☺☺☺☺
[/quote]Niin mut kun ei se yhteiskunta pyöri sillä lailla et ihminen aina valitsee sen mikä on hauskempaa.tv.Ymmi
Mun exä. Henkinen kehitysikä 16. Kannattaa vaihtaa.
Ota henkinen ero miehestä jo nyt.
Oletteko te perhe vai jotain muuta? Perheellä on yhteinen elintaso - ei niin että toinen voi matkustaa ja toinen ei. Ja kyllä kupletin juoneen kuulu myös se että lomat yms. sovitaan yhdessä ja ne yleisesti myös vietetään yhdessä. Onhan se yksinkin mahdollista lähetä reisuun mutta herättää tosiaan kysymyksen perheen roolista ja arvosta. Miksi haluaa perheen ja lapset jos ei halua viettää vapaa-aikaa heidän kanssaan?
Meille lomat on sitä kivaa yhteistä aikaa jolloin ollaan perheenä ja tehdään kaikkea kivaa. Kaksinkin tehdään asioita, siis ilman lapsia - sekin vaihteluna mukavaa. Jos meillä mies ilmoittaisi tuollaisia lomasuunnitelmai niin aika lähellä avioeroa jo oltaisiin.
Niiin tuttua, meill mies ei myöskään halua tehdä mun kanssa mitään, eikä yhdessä perheenä, ajattelee vain rahaa, rahaon aina ykkönen ja omat harrastukset, sitten kaverit, me tullaan jossain jonon hännillä että päätin tänään vihdoin tämän olleen tässä. Asian aion kertoa näin: "Koska meillä on selkeästikin ihan eri maalit elämässä ja sua ei kiinnosta yhteiset jutut eikä tämä perhe ollenkaan on parempi nyt lähteä ihan eri teille, en aio enä tuhlata aikaani sen sijaan että voisin löytää jonkun joka oikeasti välittää ja sä saat viettää vaikka loppu elämäs omien juttujen parissa ilman tätä meidän "taakkaa" kiitos hei :) "
Älkää tehkö liian nuorien jannujen kanssa lapsia.... näin siinä käy...Sanoisin että ihan aikasintaan 27-28 vuotiaana on miehet valmiita perhe-elämään....poikkeuksia toki löytyy....osa on tietty helkkarin lapsellisia vielä päälle kolmikymppisenäkin...
Ette te ole mikään perhe koska mies elää omaa elämäänsä kuin lapseton poikamies ja teillä on kaikenlisäksi ihan eri elintasokin jos kerran miehellä on varaa matkustaa ja tehdä mitä huvittaa kun taas äidillä ja lapsilla ei ole samaa vapautta ja varallisuutta.
Miksi suostut tähän?!
Olet vain ilmainen lasten ja kodinhoitaja jolta saa joskus pillua kun mies on kotona kääntymässä?????
Onko noi kaikki penskat sit ollu yhdessä haluttuja ja tehtyjä?
Mun mies on ihan samanlainen! Kavereilleen löytää kyllä aikaa, ja minä ja lapset jäädään aiinä ihan paitsioon :( " Sulle varmaan sopii et meen risteilylle kavereiden kanssa viikonloppuna?" -tyylistä kuulee usein. Ja jos ei sovi, niin saan kuullakin olevani ärsyttävä määräilijä joka pilaa miehensä elämän..