Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotikoira pitää ruokkia kalliilla sapuskalla?

Vierailija
21.03.2014 |

En tajua, tuttavani tekee tätä. Hirveät summat kuukaudessa koiran ruokiin eikä edes harrasta sen kanssa mitään.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä. Meidän koira saa melkoista sekemeteliruokaa. Tähteitä, esim.lohennahkat yms. Toi on varmaan poikkeustapaus mutta ollut tervee 8 v.

Vierailija
2/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alahan kuule sinäkin vetämään jyrsijän siemensekoitusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas kiinnostaa tietää että miksi sua, tai ketään muutakaan kiinnostaa mitä sulle tuntematon ihminen koiralleen syöttää? Mutta jos se kerran noin kiinnostaa, niin syötän koiralleni kallista sapuskaa koska koirani on minulle tärkeä ja kun olen koiran ottanut, niin olen myös valmis siitä huolehtimaan hamaan loppuun saakka. Myös kissani, mieheni ja minä syömme laadukasta ruokaa.

Selventikö tämä yhtään? Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin.

Vierailija
4/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä kotikoira ei ansaitse laadukasta ruokaa? Tervettä elämää? Saako ihminen syödä terveellistä laadukasta ruokaa, vai pitääkö olla menestyvä, jotta ansaitsee sen? Vain harrastaville lapsille arvokasta ruokaa?

Vierailija
5/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kallis = laadukas? Jotenkin maalaisjärjellä kuvittelisin koiralle olevan parasta ns. raakaruoka, eikä mikään jaloste. Ja se raakaruoka taas ei pitäisi olla kovin kallista, vai olenko ihan hakoteillä?

Sen toki ymmärrän, että haluaa pitää koirasta huolta, mutta eihän ihmisellekään välttämättä kallein ole sama kuin terveellisin.

Vierailija
6/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:38"]Onko kallis = laadukas? Jotenkin maalaisjärjellä kuvittelisin koiralle olevan parasta ns. raakaruoka, eikä mikään jaloste. Ja se raakaruoka taas ei pitäisi olla kovin kallista, vai olenko ihan hakoteillä?

Sen toki ymmärrän, että haluaa pitää koirasta huolta, mutta eihän ihmisellekään välttämättä kallein ole sama kuin terveellisin.

[/quote]

Oot hakoteillä, tainno riippuu paljonko liha/luuta omasta takaa jne. Mulla kaks 30kg koiraa ja raakaruokinta maksaa n 200e/kk

Vierailija
7/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:36"]

Sun mielestä kotikoira ei ansaitse laadukasta ruokaa? Tervettä elämää? Saako ihminen syödä terveellistä laadukasta ruokaa, vai pitääkö olla menestyvä, jotta ansaitsee sen? Vain harrastaville lapsille arvokasta ruokaa?

[/quote]

Tää on niin tätä.Koira on lapsi...ei se ole, se on kotieläin. Sille annetaan, mitä se tarvitsee. Ei sitä, mitä ihminen tarvitsee.

Olen melko varma että koirani joka suurella ruokahalulla syö perusraksuja ja kotiruoan jämiä (lohenahkoja, oikeita luita, kaalipadan jämät jne) on terveempi (ei ikinä edes vatsatautia ) ja kiiltävämpi kuin monikaan folihattu eikun foliopussiruuilla ruokittu ahdistuneen omistajan koira.

Vierailija
8/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:38"]Onko kallis = laadukas? Jotenkin maalaisjärjellä kuvittelisin koiralle olevan parasta ns. raakaruoka, eikä mikään jaloste. Ja se raakaruoka taas ei pitäisi olla kovin kallista, vai olenko ihan hakoteillä?

[/quote]

Nelonen tässä taas. Jokainen kunnon omistaja tietänee mikä omalle koiralle on parasta, mun vanhalle seniorille on parasta eläinlääkärin suosittelema senior ruoka.

Meille ihmisille, eli mulle ja miehelleni on taas todettu itse meille parhaaksi mahdollisimman puhdas-,lähi-,luomuruoka, se nyt tuppaa olemaan kallimpaa kun perushöttö.

Ainiin ja kissalle on todettu parhaaksi oman rodun ruoka.

Lisää kysymyksiä? Vastailen mielelläni ennen saunan lämpiämistä.

Vierailija
9/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman rodun ruokaa kissalle...

Kai olet selvittänyt kissan veriryhmän...sen kuuluu saada veriryhmädieetin mukaista ruokaa....

Vierailija
10/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:36"]

[/quote]

Tää on niin tätä.Koira on lapsi...ei se ole, se on kotieläin. Sille annetaan, mitä se tarvitsee. Ei sitä, mitä ihminen tarvitsee.

Olen melko varma että koirani joka suurella ruokahalulla syö perusraksuja ja kotiruoan jämiä (lohenahkoja, oikeita luita, kaalipadan jämät jne) on terveempi (ei ikinä edes vatsatautia ) ja kiiltävämpi kuin monikaan folihattu eikun foliopussiruuilla ruokittu ahdistuneen omistajan koira.

[/quote]

Ja nelonen taas.. Se sitten varmaan sopii sun koiralle se. Ja kyllä, koira on minun "lapsi", elämä ei ole niin mustavalkoista että lapsi on ainut mitä voit rakastaa. Ymmärrän tietysti että moni ei sitä täällä ymmärrä, te kuitenkin aina olette oikeassa mielipiteinenne.

Vierailija
11/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:44"]oman rodun ruokaa kissalle...

Kai olet selvittänyt kissan veriryhmän...sen kuuluu saada veriryhmädieetin mukaista ruokaa....

[/quote]

Kyllä voin vannoa että kun kissalla on hintaa 1800e, niin ihan varmasti on selvitetty aivan kaikki ruokintaam ja hyvinvointiin liittyvät asiat.

Vastaaja oli nelonen.

Vierailija
12/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun koira syö laadukasta ruokaa, vaikkei se lenkkien lisäksi mitään erityistä harrasta. Hinta ei takaa laatua, esim Royal Canin on kallista, mutta ihan kuraa. Ainakin koirapuolella, kissojen ruoista en tiedä. Vähän tosin ihmettelin yhtä tuttavaperhettä, jossa maatiaiskissat ruokittiin jollain Whiskasilla, mutta rotukissat oikealla ruoalla. Ei voi ymmärtää.

Syötkö itse pelkkiä lisäaine-eineksiä? Pedigreet ym markettiruoat on täysin verrattavissa näihin. 

Vierailija
13/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä vielä mitään, että koiraa ruokitaan kalliilla ruoalla, mutta kun meidän koira juo vielä lisäksi aloe veraa (kuten koko muukin perhe) ja joka on joidenkin mielestä kallista. Se laittaa koirankin turkin kiiltämään ja pitää vatsan kunnossa ja korjaa jopa ruokintavirheitä. Mutta me halutaankin maksaa terveydestä! Mielummin etukäteen maksetaan terveydestä, kun jälkikäteen sit sairaudesta, jota pitää lääkitä kalliisti.

Vierailija
14/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koiraa mutta syöttäisin jätteet mitä jää. Jotkut tekee kaurapuuron ja ölaittaa sekaan maksalaatikkoa.

Vierailija
15/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:50"]Ei siinä vielä mitään, että koiraa ruokitaan kalliilla ruoalla, mutta kun meidän koira juo vielä lisäksi aloe veraa (kuten koko muukin perhe) ja joka on joidenkin mielestä kallista. Se laittaa koirankin turkin kiiltämään ja pitää vatsan kunnossa ja korjaa jopa ruokintavirheitä. Mutta me halutaankin maksaa terveydestä! Mielummin etukäteen maksetaan terveydestä, kun jälkikäteen sit sairaudesta, jota pitää lääkitä kalliisti.

[/quote]

Siinä tuli jo oikeasti hyvä vinkki, olin unohtanut koko aloe vera-uutteen aivan kokonaa :) Kiitos tuosta!

4.

Vierailija
16/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira syö laadukasta kuivamuonaa mutta sen lisänä joko raakaruokaa tai meidän tähteitä. Ruokaan menee rahaa n. 25 e/kk

Vierailija
17/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meidän koiralla on harvinaislaatuinen suolisto. Se ei kestä melkein mitään. Raakaruokaa haluaisin syöttää, mutta ainainen ripuli ei voi olla koirankaan mielestä kivaa. Pitkän säätämisen jälkeen on löydetty kaksi sopivaa nappulamerkkiä, näitä vaihdellaan aina säkki kerrallaan, koska näistäkin menee lopulta maha sekaisin. Harmi, että kumpainenkin soveltuva ruoka maksaa, paljon.

Vierailija
18/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilohinnaltaan se marketin kuivaruoka halvempaa kuin laadukkaammat pöperöt. Sitä laadukkaampaa vaan annetaan paaaaaljon vähemmän, ja se sama 10kg säkki kestää monta viikkoa pidempään. 

Raakaruokinnalla mennään meilläkin. Ei maksa kuin 60e/kk. Keskikokoinen koira.

Vierailija
19/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:54"]Meidän koira syö laadukasta kuivamuonaa mutta sen lisänä joko raakaruokaa tai meidän tähteitä. Ruokaan menee rahaa n. 25 e/kk

[/quote]

mikä on laadukasta?

Vierailija
20/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä koira syö jonkun kuraksi haukkumaa Royal Caninia, koska muuten on koiran maha sekaisin ja kaikennäköisiä muita terveysongelmia. Toki syöttäisin mieluummin halvempaa, mutta koira voi sitten huonosti.

Eli siksi. Ettei tarvisi siivota ripulia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi