Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Värjäisitkö 5-vuotiaan tyttäresi hiukset kevytvärillä?

Vierailija
21.03.2014 |

Siinäpä se kysymys tulikin. Huomasin yhden mamman hehkuttavan tyttärensä hiusten värjäystä kun tuli niin hienon punaiset kevytvärillä ja tyttö on tosiaan 5-vuotias :/

Itse en värjäisi, edes raitoja laittaisi niin pieneen päähän.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. On arvot vinksahtanut mammalla, joka värjää 5-vuotiaan hiukset. Lapsen hento hius ei kestä väriä.

Vierailija
2/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en. Mun 15- vuotias on saanut vasta värjätä. Täyttää kesällä 16... Silti poltti päänshkansa ekalla kerralla kampaajalla vaalentaessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ikäpäivänä! Ei saa meidän 7vuotias vielä kynsilvaikkakaan.

Vierailija
4/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut siitä plussan ketjusta ilmeisesti? En ihan noin pienen. Mutta eikös kyseessä ollut sävyttävä hoitoaine, ei välttämättä pysy edes yhtä pesua värjäämättömässä.

Vierailija
5/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kynsilakkaakaan

-4

Vierailija
6/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan värjäisi. En ymmärrä myöskään tarvetta lakata pienten (jo alle vuoden ikäisten) tyttöjen kynsiä. Kynsilakoissa on vaikka mitä myrkkyjä joita pienet pehmeät kynnet eivät estä imeytymästä. (Ei kai aikuistenkaan kannattais, mutta jokainen saa myrkyttää itsensä, mutta lapset on kuitenkin eri asia)

Vierailija
7/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin (sävytin kevytvärillä) 3-vuotiaan hiukset.

Kynnet olen lakannut puolivuotiaalta.

Vierailija
8/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 Ei taida olla sama tapaus, tässä oli ihan oikea kevytväri kyseessä. Mutta en laittaisi kyllä sävyttävää hoitoainetta tai värishampoota noin pienen hiukseen. Järkytyin vain itse kun näin kuvan jossa tyttö istuu väri päässä odottamassa pesua :/

Oma 5-vuotias on kerran saanut kynsilakkaa kynsiinsä, mutta hiusväriä saa kyllä käyttää ensimmäisen kerran vasta kun on 15-vuotias, mikäli sitä silloin haluaa.

Vierailija
9/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en helvetissä värjäisi. 

Vierailija
10/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Moinen kemikaalipläjäys ei todellakaan tee hyvää lapselle. Pitkäaikainen hiusvärialtistus lisäksi lisää hiusväriallergian todennäköisyyttä eli jos lapsesta pitäen värjää riski on suurempi kuin aikuisena aloittaneella. Niistä voi tulla hyvin voimakkaita ja ikäviä allergiareaktioita, jopa hengenvaarallisia.

Vierailija
11/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
12/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei ole vielä korviksiakaan (9v).

Vierailija
13/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:26"]

Värjäsin (sävytin kevytvärillä) 3-vuotiaan hiukset.

[/quote]

Miksi? Miksi ihmeessä pitää noin pieni lapsi ja vauva altistaa tuollaisille myrkyille? Paransiko se niiden ulkonäköä jotenkin, tuliko heistä kauniimpia? Toivottavasti provoat.

Vierailija
14/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevytväri on periaatteessa sama asia kun kestoväri, molemmat hapetevärejä eli sisältätvät ppd, ptd tai niiden johdannaisia, jotka ovat herkistäviä ja allergisoivia, sis. myös muita herkistäviä aineita. Suoraväreissä esim ei ole ppd yms. Tyhmä akka kun noin on tehnyt, ei niissä hiusväreissä turhaan ole k 16 ikäraja

Vierailija
15/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itse sain värjätä hiukset ekan kerran vasta 14-vuotiaana, silloinkin jollain superkevyellä sävytteellä, joka lähinnä toi kullanhehkua ja kiiltoa hiuksiin. Samoilla opeilla mennään. Jos välttämättä jotain pitää tehdä hiuksille, niin voisiko harkita jotain suihkutettavaa ja poispestävää vappuväriä tai esim. hiusliituja?

Vierailija
16/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:26"]Värjäsin (sävytin kevytvärillä) 3-vuotiaan hiukset.

[/quote]

Miksi?! Ei lapsi ole nukke jolla leikkiä!

Vierailija
17/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en helvetissä!!

Vierailija
18/32 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hiuksia värjäävä aikuinen on VASTUUTON ja TYHMÄ.
Kannattaa todella tutustua Kemikaalikimaran Anja Nysténin teksteihin aiheesta jos on edes ajatuksen tasolla tällaisen harkinta:
http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2009/02/nuppi-turvoksiin-hiusvarilla.html

Vierailija
19/32 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeitä äitejä.

Vierailija
20/32 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tunnetko tämän mamman, vai missä tämän jutun huomasit? Jos tunnet, niin etkö voisi hänelle kertoa kuinka vaarallista hiusten värjääminen ylipäätään on (jos siis mamma itse ei sitä joistain syystä tiedosta) ja laittaa vaikka edellä laitettua linkkiä mitä siitä voi aiheutua?

Liian pinnalliseksi mennyt maailma jos pitää alkaa lapsen hiuksia värjäämään, vaikkakin "pelkällä kevyt värillä!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä