adhd-lääkitys
Olen runsaan vuoden kärsinyt entistä voimakkaammin levottomuudesta ja elämänhallinnan puutteesta. En saa mitään aikaiseksi; auto siivoton, asioiden alullepano vaikeaa. Keskittymiskyky heikko ja olo muutenkin paha. Syön masennuslääkettä.mutta se ei tunnu tähän hallitsemattomaan oloon auttavan. Voisikohan tällaisessa tapauksessa saada jotain keskittymiskykyä parantavaa lääkettä? Olen tilaamassa lääkärille aikaa. Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (4)
Mitä tarkoittaa aikuisten adhd? Levoton ja keskittymiskyvytön olen koko aikuisikäni ollut, nyt vain tuntuu tilanne pahentuneen. Asiat kaatuvat hallitsemattomina päälleni ja esimerkiksi vatvon ja stressaan asioista. Jotain rauhoittavaa kaipaisin joka auttaisi keskittymäön yhteen asiaan. Olen alisuoriutunut elämässäni vaikka ehkä päässäolisi älliä . En tiedä mikä vaivaa. Tuosta aikuisten adhd:stä luin ja suurin osa oireista vain täsmäsi. Ap
http://paivitasala.wordpress.com/testeja/tarkkaavaisuushairio/
Tuosta löytyy adhd:n diagnosointikriteerejä. Diagnoosin voi saada vain, jos oireet ovat näkyneet jo alle kouluikäisenä.
Mistä päin Suomea olet?
Adhd on synnynnäinen.. Se on siis näkyvissä jo lapsena. Ei puhkea aikuisena. Jos olit lapsena "normaali", tuskin on adhd.
Stressi / masennus tms sulla voi tietysti olla ja jos lääkkeet ei auta niin kannattaa jutella lääkärin kanssa niiden vaihtamisesta. Kyllä pitkittyneet masennus ja stressikin huonontavat elämänhallintaa.
jaksamista ja toivon että asiasi hoituu!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 16:49"]
Olen runsaan vuoden kärsinyt entistä voimakkaammin levottomuudesta ja elämänhallinnan puutteesta. En saa mitään aikaiseksi; auto siivoton, asioiden alullepano vaikeaa. Keskittymiskyky heikko ja olo muutenkin paha. Syön masennuslääkettä.mutta se ei tunnu tähän hallitsemattomaan oloon auttavan. Voisikohan tällaisessa tapauksessa saada jotain keskittymiskykyä parantavaa lääkettä? Olen tilaamassa lääkärille aikaa. Onko muilla vastaavaa?
[/quote]
Adhd on sairaus, joka ei puhkea, vaan on olemassa lapsuudesta asti. Jos sinulla on adhd, sen toteaminen kestää valitettavasti melko pitkään erilaisine tutkimuksineen. Aikuisilla, joilla adhd on oireillut vahvasti lapsesta asti, on lääkityksestä (tietenkin terapiaan yhdistettynä) todella paljon hyötyä.
T: Adhd-aikuinen