Tiedätkö, mitä tarkoittaa maitoåurkin kyljessä eila-merkki?
Kommentit (29)
Siis maitopurkin. :) Vastaukset väärin. ;)
No mistä se on lyhenne, jos ei tosta "ei laktoosia."
Valion tuotemerkin nimi laktoosittomille tuotteilla. Miten niin väärin?
Mäkin luulin, että se tarkoittaa tuota. Mutta mainoksessa sanottiinkin eri tavalla. ;) ap
Kyllä se tarkoittaa laktoositonta eli tuote ei sisällä laktoosia.
Mulle riittää että se tarkoittaa laktoositonta tuotetta. Ei pätkääkään kiinnostaa tuleeko se sanoista ei laktoosia vai jostain muusta.
Juu juu, kyllä kyllä. Mutta lyhennettä kyselinkin. ;)
Ok. Tässä tulee vastaus. Bongasin sen itsekin vasta äsken mainoksesta.
V: Erinomaista Ilman LAktoosia = EILA. ;)
Tiesikö kukaan? Mäkään en tiennyt, ennenkuin näin sen mainoksen. Mä ainakin oon miettiny ite, että mistä se on lyhenne. Muutenkin lyhenteet kiinnostaa. :D
Sellaisten ei tarvinnutkaan vastata, joita ei kiinnostanut koko asia. :D
Entäs mistä on lyhenne abloy?
Muitakin lyhenteitä saa laittaa ja arvailla. ;)
Ap
Eiköhän ne ole tuon erinomaista ilman laktoosia keksineet vasta jälkikäteen, kuulostaa niin teennäiseltä. Muistaakseni mainostivat noita eila tuotteita silloin alkuun, että ei laktoosia.
Suomi on jännä maa, kun kaikkien - myös aikuisten - pitäisi kitata maitoa, vaikka jengillä on joko laktoosi-intorelanssi tai jonkun lajin diabetes.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:20"]
Ap
[/quote]
Ab Lukko Oy?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:20"]
Tiesikö kukaan? Mäkään en tiennyt, ennenkuin näin sen mainoksen. Mä ainakin oon miettiny ite, että mistä se on lyhenne. Muutenkin lyhenteet kiinnostaa. :D
Sellaisten ei tarvinnutkaan vastata, joita ei kiinnostanut koko asia. :D
Muitakin lyhenteitä saa laittaa ja arvailla. ;)
Ap
[/quote]
Abloy oli muistaakseni AB Lukko Oy. Ja tuossa oy tietysti osakeyhtiö ja ab samma på svenska eli aktiebolag. Kunnon lyhennesoppa koko sana!
Miten joku jaksaa miettiä tällaisia?
No ei meillä ainakaan kitata maitoa mutta esim. muroja on aika ikävä syödä ilman maitoa tai keittää riisipuuroa ja kahviinkin pitää ainakin minun lurauttaa maitoa koska mustana ei pysty juoda ym ym
Eila-purkeissa on alkuaikoina lukenut tuo edelläkävijä ilman laktoosia
Ok. En tiennytkään noista muista lyhennyksistä. Kai ne kokoajan vähän muuttelee sitä eri tavalla, kääntelee vaan sanoja suussaan. :-)
Ab lukko oy oli oikein. ;-)
No pitäähän sitä ap-mammoilla jotain tekemistä olla ja aivoille työtä, ku kotona ollessa ne aivot vaan tylsistyy käytön puutteesta. Siksi. ;-D
Ei laktoosia.