Masentaa nyt alkanut kaamos jakso, ei aurinkoa, ei mitään
En olisi uskonut että näin vanhempana kaamos oikeasti tuntuu elämässä.
Kommentit (33)
Älä kanna kaamosta sisälläsi vaan valaise lamppusi sisäpuolelta niin ettei mikään pimeys sinne pääse. Se on mahdollista sillä Jumala on valo.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme maapallollamme vain jakaaksemme ja antaaksemme elämän iloa ja mahdollisuuksia kaikille toisillekin. Elämä on kaunis jaettuna. Yksin se on kaamosta.
No mä olen aina yksin. Elämäni ei silti ole mitään pimeää kaamosta.
Kauheaa olisi ajatella, etten ole yksin mitään, en minkään arvoinen.
Minulla on hyvä itsetunto, vaikka en muille kelpaakaan. Yksinolosta nauttii
pimeänä vuodenaikana oikeastaan vielä enemmän, kun siinä vieressä ei röhnötä joku, jota pitää vain pakosta sietää. Saan olla jaelää ihan vapaasti kodissai, kun olen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas Suomea sata v sitten kun tuuli vinkuin nurkissa ja päre oli valona ja leipä revittävä navetasta tai metsästä ja järvestä, vesi avannosta pyykkiin....lumikinttupolkua pitkin kyllään jonnekin 5 km päähän tai hevosella...ja he selvisivät koska sinäkin olet nyt tässä.
Nämä nykyajan kermapärsenuoret pitäisi siirtää joksikin aikaan Suomen 1920-luvulle. Oppisivat arvostamaan elämäänsä ja kunnioittamaan vanhempia.
En tarkoita ap:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas Suomea sata v sitten kun tuuli vinkuin nurkissa ja päre oli valona ja leipä revittävä navetasta tai metsästä ja järvestä, vesi avannosta pyykkiin....lumikinttupolkua pitkin kyllään jonnekin 5 km päähän tai hevosella...ja he selvisivät koska sinäkin olet nyt tässä.
Nämä nykyajan kermapärsenuoret pitäisi siirtää joksikin aikaan Suomen 1920-luvulle. Oppisivat arvostamaan elämäänsä ja kunnioittamaan vanhempia.
En tarkoita ap:ta.
Silloin kun minä olin nuori, niin vesi haettiin Siperiasta asti, prkele.
Ihan hienooo . Yöllä kun ei sada on selkeää näkyy tähdet revontulet ja helmikuussa jo pääsee auringon lämpöä maahan . Kohta taas kevät . Pitää jo miettiä mitä siemeniä ja kukkia kylvää maahan keväällä ja purkkeihin . Myös nyt kannattaa puhua kukkasille . Hedelmiä paljon . Totta pimeä aika nukuttaa . YouTube Nicole c mullen My redeemer lives . Jeesus elää laulu.
Kumma, ettei minua väsytä yhtään. Päinvastoin, pitää vetää melatoniinia että saan iltaisin unenpäästä kiinni. Silti herään ennen valoisaa. Vaikkei tarvisi. Nukun "väkisin" n 5 tuntia yössä, ja aamulla olen pirteä kuin peipponen
Onkohan mulla aivokasvain? :D
Vierailija kirjoitti:
Ainakin täällä pks kaamosta on ollut tasan tänään. Eilenkin oli mitä upein aurinkoinen, lämmin syyspäivä. Mutta ulisemalla näkee vain mustaa.
On se hyvä että siellä pks on sellaista. Valitettavasti meitä asuu muuallakin.
Inhoan helleaurinkoa, nyt on asiat reilassa ja kaljakori kilisee.
Piti tarkistaa, minä vuonna tämä on kirjoitettu kun eihän tänä vuonna ole kaamos alkanut edes Utsjoella. Eikä aloittaja taida kirjoitella Huippuvuorilla.
Tottahan se, että kaamos = synkkiä ja pimeitä päiviä on oikeastaan teillä siellä etelässä. Meillä täällä Lapissa on paljon valoisampaa, vaikka aurinko tuskin pilkahtaa keskellä päivää. Paitsi tänä vuonna, kun on ollut monta päivää pimeämpää kuin tavallisesti joulun ja uuden vuoden välillä, kun ei ole vielä lunta.
Luulisi pohjoisimmassa Lapissa asuvan tottuneen kaamokseen. Muuta pois.
Laita siniset vilkkuvat valokäärmeet ikkunoihin
Vierailija kirjoitti:
Luulisi pohjoisimmassa Lapissa asuvan tottuneen kaamokseen. Muuta pois.
Enkä muuta! Minä olen kyllä tottunut, ja iltaisin katselen tähtiä ja revontulia. Ja aamuisinkin aika pitkään. Ette varmaan usko, kuinka hyvin mitättömän pikkuinen kuunsirppi valaisee, kun on lunta.
Pari talvea olen viettänyt Suomenlahden rannalla enkä lähde sinne enää jos ei tule jotain maatakaatavaa pakkoa. Mieluummin muuttaisin Jäämeren rannalle.
Kärsin yleensä kaamoksesta, mutta tänä vuonna jostain syystä se ei ole juuri vaikuttanut olooni.
Kannattaa muistuttaa itseään kevään tulosta. Päivä alkaa pidentyä jo vuoden lopussa, ja maaliskuun lopulla tulevat kevään ensimmäiset merkit useimpina vuosina. Se on ihanaa aikaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/