Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen maalainen, kysypä jotain!

Vierailija
19.11.2020 |

Tällä palstalla on usein jänniä ajatuksia maalaisista ja kaupunkilaisista. Nyt saa kysellä ehdalta maalaiselta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lehmät jo seipäillä?

Oletko himoinnut naapurisi karjaa?

Vierailija
22/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keljuttaako kun ei ole koronaa?

Ai siis mulla vai täällä? Itse asiassa tein tämän avauksen, että saisin muuta ajalteltavaa, kun alkoi vähän korona ahdista. Sain taas koronapäänsäryn, joka oli koronteenin aikaan vieraana usein. Täällä nimittäin tuli yhtäkkiä paljon tartuntoja, ja ennen kuin tein tämän avauksen, lähettelin kansalaisopiston kurssilaisilleni viestejä, koska opetus on nyt toistaiseksi jäissä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks sulla traktori? Ajatko polttoöljyllä vai dieselill kun käyt kylillä?

Ei oo traktoria. Pitäis kyllä kysyä yhdeltä viljelijäkaverilta, lorauttaako hän koskaan polttoöljyä autoonsa...

Ap

Vierailija
24/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lehmät jo seipäillä?

Oletko himoinnut naapurisi karjaa?

Meillä on ollut muuten joskus heinää seipäillä, ja nyt tossa naapurissa on yksi heinäseivästä muistuttava installaatio. Naapuri luopui karjasta tässä vähän aikaa sitten, mutta en oo himoinnut missään mielessä.

Ap

Vierailija
25/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätkö/vihaatko susia? Jos et, niin miten niihin suhtaudut?

En pelkää, en vihaa. Täällä ei ole susia, karhuja kylläkin. En tiedä, mikä olisi paras keino päästä susivihasta/pelosta eroon. Ei se oikein ole, että kaikki suden tapetaan, mutta jos sudet tulevat ihmisten lähelle, mitä niille pitäisi tehdä?

Ap

Vierailija
26/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras marjanpoimuri? Mistä ostat vaatteesi?

En usko, että markettipoimureilla ainakaan on kauheasti eroa... meillä on joku S-marketista ostettu. Ostan kirppareilta, netistä, tori.fistä ja paikallisesta urheilukaupasta.

Ap

Vierailija
27/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko valmistaa ponua?

Vierailija
28/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä asioiden koet erottavan maalaiset kaupunkilaisista?

Vierailija
29/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nnna mä arvaan, sua on alistetttu siellä kasvuympäristössä ja nyt haluat kostaaa sen satunnaisesti ympäri ämpäri ja kohottaaa omanarvon tuntoasi.

Vierailija
30/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nnna mä arvaan, sua on alistetttu siellä kasvuympäristössä ja nyt haluat kostaaa sen satunnaisesti ympäri ämpäri ja kohottaaa omanarvon tuntoasi.

Muaakin on alistaminen. Mä tieedän mitä on alistaminen koko iän ja psykoosiläääkeiden syöminen ja alkoholin juominen.

Vierailija
31/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maalla luullaan että helsinkiläiset pitäisivät itseään millään tavalla erilaisena tai "jännittävänä" ?

Olen muuttanut hkistä maalle koska maalla kaunista ja rauhallista, pienestä pitäen ehkä romantisoinut maaseutua, ihmiset samanlaisia tietty muuten, ehkä välittävämpiä noin yleisesti vaikkapa kylällä.

Olen törmännyt ainoastaan maalta hkiin muuttaneisiin jotka jostain syystä kopeita, itse helsinkiläisyys ei tarkoita mitään. Ajatelkaa kuinka pieni kaupunki.

Vierailija
32/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että tosi moni helsinkiläinen perheellinen vaihtaisi paikkaa kanssasi ja että suurimman osan haave on punainen tupa ja perunamaa :) ei kannata lähteä sieltä pois vaan miettiä miten saisi nuoria jäämään. Suomi on täynnä kauniita pikkupaikkoja jotka tyhjenevät

t.10 polven Hkiläinen Carstens

Vierailija
33/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko valmistaa ponua?

En! Mutta naapurit teki kerran sahtia.

Ap

Vierailija
34/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo kasvanut täällä. Vaikutanko susta jotenkin erityisen kostonhimoiselta?

Ap

Vierailija
35/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ethän sinä sitten ole maalainen

-eri

Vierailija
36/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä asioiden koet erottavan maalaiset kaupunkilaisista?

Yksilötasolla ei välttämättä mikään. Sekä maalla että kaupungissa asuu tosi erilaisia ihmisiä. Kyllähän täällä paljon on sellaiata "ei kosketa minua" -ajattelua, mutta niin on kaupungissakin. Mun mielestä suurin ero maaseudyn ja kaupungin (huom. ei maalaisen ja kaupunkilaisen) välillä on se, että täällä on vähemmän kiire ja siksi monet virallisetkin asiat hoituu yksilönä, ei osana massaa.

Ap

Vierailija
37/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatatko kannabista?

Vierailija
38/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maalla luullaan että helsinkiläiset pitäisivät itseään millään tavalla erilaisena tai "jännittävänä" ?

Olen muuttanut hkistä maalle koska maalla kaunista ja rauhallista, pienestä pitäen ehkä romantisoinut maaseutua, ihmiset samanlaisia tietty muuten, ehkä välittävämpiä noin yleisesti vaikkapa kylällä.

Olen törmännyt ainoastaan maalta hkiin muuttaneisiin jotka jostain syystä kopeita, itse helsinkiläisyys ei tarkoita mitään. Ajatelkaa kuinka pieni kaupunki.

En osaa sanoa, en ole törmännyt tällaisiin käsityksiin tai puheisiin.

Ap

Vierailija
39/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että tosi moni helsinkiläinen perheellinen vaihtaisi paikkaa kanssasi ja että suurimman osan haave on punainen tupa ja perunamaa :) ei kannata lähteä sieltä pois vaan miettiä miten saisi nuoria jäämään. Suomi on täynnä kauniita pikkupaikkoja jotka tyhjenevät

t.10 polven Hkiläinen Carstens

En usko, että suurimman osan haaveena on. Mutta kannattaa lähteä sieltä, jos se kiinnostaa.

Ap

Vierailija
40/41 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ethän sinä sitten ole maalainen

-eri

No mikä mä sitten oon, eri,

Ap