Miten kauan teidän n. 5-6 kk:n ikäinen vauva viihtyy lattialla?
Meillä ei nykyään viihdytä lattialla juuri ollenkaan, vain pieniä hetkiä. Ihan pienenä viihtyi sitterissä pitkään, jopa ½ h. Nykyään ei viihdyi kuin max. 5-10 minuuttia, lattialla vieläkin lyhyemmin. nytkin huutelee tuolta olkkarista mua apuun:). Ei osaa vielä ryömiä, mutta kääntyilee suuntaan jos toiseen.
Muistelisin että esikoinenkin oli tällainen. Mutta onko kellään todellakin vauvaa joka viihtyy lattialla kauankin yksikseen? Voiko sellaista olla olemassakaan?
Vauveli nyt 5 kk.
Kommentit (5)
lattianrajaan jättänyt vaan liinassa on kannettu :)))
minä en siis jättänyt vauvaa yksinään vaan olin samassa huoneessa vauvan näköpiirissä.
..pissillä ja ruokaakin pitää välillä laitella- siinäpä pari johtavaa syytä olla hetki eri huoneessa...
No enpä ole, enkä aio vastaisuudessakaan aina olla.
Toki pidän vauvaa sylissä paljonkin, mutta välillä vauvan olisi vain pakko olla lattiallakin kun mulla on paljon tekemistä... Kun on tuo vanhempikin lapsi.
Ap
Tai siis viihtyi, on nyt 8 kk ja opettelee liikkumaan. 2-6 kk iässä viihtyi ihan uskomattoman hyvin lattialla, sylissä taas ei tykännyt olla kun tuli kuuma ja kaikki muu alkoi kiinnostaa eli oli semmoista riuhtomista... Saattoi olla jopa pari tuntia lattialla putkeen. Kävin kyllä vähän väliä leikkimässä ja juttelemassa sillä tunui niin karulta että lapsi vaan huitoo lattialla ja höpöttää omiaan... ;) Ilman vaippaa viihtyi erityisen hyvin.