Millainen sormus on paras?
Kumpi on tyylikkäämpi sormusmateriaali; kelta- vai valkokulta? Entä millaiset kivet ja millaisella istutuksella on parhaat? Mikä on sopiva hintaluokka vihkisormukselle? Entä esim. merkkipäivän johdosta saadulle?
Kommentit (18)
Oikeasti jos joskus erehdyn naimisiin, niin varmaan tatuoin sormuksen sormeeni.
valkokullasta en.
Mulla on ollut se käsitys, että keltakullassa on sitä nikkeliä, mutta valkokullassa ei?!
Työn takia, ei tarvitse ottaa työpäivän ajaksi pois. Lisäksi ajaton.
Kaikki kulta on keltaista. Kullan sekaan laitetaan kupari ja hopeaa ja niiden määrästä riippuu onko kulta: punakultaa, keltakultaa....
Ja siinä HOPEASSA voi olla nikkeliä!!!
Valkokulta on myös tavallista " keltakultaa" se on sitten sekoitettu ja värjätty nikkelillä tai palladiumilla.
350e valkokulta timanttisormus voi olla nikkelillä tai palladiumilla värjättyä, mutta yleensä mitä kalliimpi sen varmempi on palladium värjäys.
Osta tunnettuja perinteisiä kotimaisia merkkejä, niin olet varma mitä ostat!!!!
Kyllästyin siihen vuodessa! Nyt jos pitäisi valita uudestaan, ottaisin sileän kihlan lisäksi vielä sitten toisen sileän sormuksen vihkisormukseksi, niihin ei näköjään ikinä kyllästy.
Valkokultaa en valitsisi koska siinä voi olla nikkeliä jolle voi tulla allergiseksi jos ei jo ole.
Ajattomat, kauniit, eivät jää kivistä kiinni mihinkään eivätkä riko sukkahousuja. Eivät raavi ketään, kertakaikkiaan hyvä valinta.
jokainen valitsee sormuksen oman varallisuuden, mieltymyksen ja käyttötarkoituksen mukaan.
eli suhteellisen sileä, koska en halua että villatumput takertuvat kiviin tai ne kolot on täynnä vauvan kakkaa tai muuta töhmää. ja sitä töhnää vältellessä sittenn kun laittaisi sormuksen jonnekin niin sehän häviäisi.
jossain taisi olla joku määritelmä että sormuksen pitäisi maksaa 3(?) kertaa miehen kuukausipalkka. ihan niin tyyristä ei sentään mekään valittu..
teettääkin voi jos ei valmiina sopivaa löydy.
Turha sanoa, että kohokivi ottaisi joka paikkaan kiinni jos ei ole KOSKAAN pitänyt sellasta sormessa.
'
Ei todellakaan ole MITÄÄN haittaa kohokivestä ja kaikki on kateellisisa koska ovat itse ottaneet " sileät" upotetut kivet siinä harhaluulossa, että se ottaisi johonkin kiinni......
T: monen lapsen työteliäs kotiäiti
Jos ei tykkää perinteisestä timastista niin ystävä juuri hankki täältä muun jalokivisormuksen valkokultaisen ja melkeinpä käy kateeksi :D
http: //www. tarinakoru. com/jalokivikorut. htm
myyjäkin suositteli että tällaiselle ihmiselle joka tekee käsillään töitä ei ihan hurjan korkeaa kiveä.
Ehkä tuo sileä sormus ilman kiveä olisi ollut paras, koska kivien takana oleviin reikiin jää likaa ja se aiheuttaa helposti ihottumaa. Olen jo valmiiksi allerginen muutenkin.
Onneks olkoon siinä tapauksessa. ehkäpä mulla on sitten sen verran oudot lapaset että kohokivi on aiemmin kiinni inhasti ottanut.
no joo. itse olen tyytyväinen tähän valintaan mikä sormessa killuu :-)
Vierailija:
Turha sanoa, että kohokivi ottaisi joka paikkaan kiinni jos ei ole KOSKAAN pitänyt sellasta sormessa.
'
Ei todellakaan ole MITÄÄN haittaa kohokivestä ja kaikki on kateellisisa koska ovat itse ottaneet " sileät" upotetut kivet siinä harhaluulossa, että se ottaisi johonkin kiinni......T: monen lapsen työteliäs kotiäiti
Jos ei tykkää perinteisestä timastista niin ystävä juuri hankki täältä muun jalokivisormuksen valkokultaisen ja melkeinpä käy kateeksi :D
http: //www. tarinakoru. com/jalokivikorut. htm
Kultainen, jossa keskellä aika iso timantti, mutta ei mitään röpöreunoja, että jäis kiinni ja sen lisäksi 6 pientä upotettua timanttia. Kihlasormus on sileä. Vieläkin ihailen sormustani, vaikka jo yli 7 vuotta sormessa ollut.
Itse olenhalunnut mahdollisimman ohuet sormukset, en tykkää yhtään paksuista sormuksista omissa nakkisormissani -pitkissä ja luisissa sormissa sormissa ovat kyllä hienon näköiset-
jonka ulkopuolelle on kaiverrettu " Rakastan, rakastan"
Jos valkokulta koru on ns. halpa, niin siinä on silloin taatusti nikkeliä. KOska palladium on kallis metalli, siksi sillä värjätyt vk-korut maksaa.
Itselläni on käsityönä tehty sileä valkokultasormus, jossa on upotettu 2 timanttia ja keskellä ns. tynnyri-istutuksessa kolmas isompi timantti. Ajaton ja ei tartu.
Muistakaa ja koruissa halpaa ja hyvää ei olekkaan. Halpa = vähän materiaalia = ei kestä kulutusta.
Kulta on pehmeää metallia ja siksi se kuluu käytössä. Siksi kannattaa satsasta ja ostaa kunnollinen, paksu runkoinen sormus (ennemmin tinkii timanttien laadusta, kun ei niistä maallikko paljaalla silmällä mitään näe eroa, pitää olla gemmologi ennen kuin eron huomaa).
18k kulta on pehmeämpää kuin 14k kulta. Mutta yleensä aina kaikki timantti sormukset on tehty 18k kultaan.
Osta kotimaisten firmojen tuotteita esim. Saurum, Sandberg, Gemex niin taatusti on palladiumilla värjättyjä valkokulta sormukset.
Ketjujen omat tuontisormukset ovat usein halpaa peetä, alkuperä hämärä, valmistus maa mikä lie halpatuontanto maa.
mutta silloin halusin ehdottomasti timanttisormuksen ja olisin loukkaantunut jos sulhaseni olisi sanonut että ostetaan sellainen sileä rengas.
sellainen pyöreä jossa on reikä keskellä. Helpottaa kuulemma sormeen laittamista...