Kirjoituspalkkion Alvit?? APUA!
Osaako joku auttaa? Kirjoitan kerran kuussa pieneen paikallislehteen, josta minulle on luvattu maksaa 100e sisältäen alvit.
Maksetaanko minulle siis 100e miinus veroprosenttini määräämä summa vai saanko nyt vähemmän tuon alvijutun takia??
Päätoimittajan kanssa kun asiasta sovittiin, niin ei puhuttu mitään alveista, vaan kertapalkkioksi luvattiin tuo 100e
Kommentit (7)
Jos et ole alv-velvollinen, sun ei tarvitse niitä maksaa.
Toimeksiantajasi on olettanut että laskutat työstäsi ja sinä taas olet olettanut itsesi palkansaajaksi. Korjaa tämä väärinkäsitys.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 14:49"]
Osaako joku auttaa? Kirjoitan kerran kuussa pieneen paikallislehteen, josta minulle on luvattu maksaa 100e sisältäen alvit.
Maksetaanko minulle siis 100e miinus veroprosenttini määräämä summa vai saanko nyt vähemmän tuon alvijutun takia??
Päätoimittajan kanssa kun asiasta sovittiin, niin ei puhuttu mitään alveista, vaan kertapalkkioksi luvattiin tuo 100e
[/quote]
Eli kun laskutat toiminimelläsi, niin tuo satku sisältää alvit. Sinä sitten hoidat verojen ja eläkemaksujen yms. tilityksen.
Et ole harkinnut, että tekisit freelancerina tuon ja saisit palkan?
Jos teet työtä palkansaajana, lähetät kustantajalle verokorttisi, jonka perusteella tehdään asianmukainen ennakonpidätys. Alv-velvollisuus tulee kuvaan, jos perustat yrityksen ja laskutat sen nimissä.
iso kiitos kaikille vastanneille :) johan selvis!
ap
Eikö kukaan tiedä?
ap :(