Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoituspalkkion Alvit?? APUA!

Vierailija
20.03.2014 |

Osaako joku auttaa? Kirjoitan kerran kuussa pieneen paikallislehteen, josta minulle on luvattu maksaa 100e sisältäen alvit.

Maksetaanko minulle siis 100e miinus veroprosenttini määräämä summa vai saanko nyt vähemmän tuon alvijutun takia??

Päätoimittajan kanssa kun asiasta sovittiin, niin ei puhuttu mitään alveista, vaan kertapalkkioksi luvattiin tuo 100e

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä?

ap :(

Vierailija
2/7 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole alv-velvollinen, sun ei tarvitse niitä maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeksiantajasi on olettanut että laskutat työstäsi ja sinä taas olet olettanut itsesi palkansaajaksi. Korjaa tämä väärinkäsitys.

Vierailija
4/7 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 14:49"]

Osaako joku auttaa? Kirjoitan kerran kuussa pieneen paikallislehteen, josta minulle on luvattu maksaa 100e sisältäen alvit.

Maksetaanko minulle siis 100e miinus veroprosenttini määräämä summa vai saanko nyt vähemmän tuon alvijutun takia??

Päätoimittajan kanssa kun asiasta sovittiin, niin ei puhuttu mitään alveista, vaan kertapalkkioksi luvattiin tuo 100e

[/quote]

Eli kun laskutat toiminimelläsi, niin tuo satku sisältää alvit. Sinä sitten hoidat verojen ja eläkemaksujen yms. tilityksen.

Et ole harkinnut, että tekisit freelancerina tuon ja saisit palkan?

Vierailija
5/7 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet työtä palkansaajana, lähetät kustantajalle verokorttisi, jonka perusteella tehdään asianmukainen ennakonpidätys. Alv-velvollisuus tulee kuvaan, jos perustat yrityksen ja laskutat sen nimissä.

Vierailija
6/7 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso kiitos kaikille vastanneille :) johan selvis!

ap

Vierailija
7/7 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö tekstistä muka alvit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi