Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyskeskusten ilmoittautumistiskillä työskentelevät, kysymys!

Vierailija
20.03.2014 |

Kysymys tarkoitettu sekä kunnallisilla että yksityisillä terveys- ja lääkäriasemilla työskenteleville.

Minkälainen koulutus teillä on, oletteko lähihoitajia? Miten päädyitte työhönne? Mitä työtehtäviä teillä on? Oletteko koko päivän siinä tiskillä vai työskentelettekö myös "kulisseissa"? Viihdyttekö? Työn hyvät ja huonot puolet? Palkka suurinpiirtein?

Alanvaihto edessä ja mietin, olisko tällainen hallinnollisempi puoli se mun juttu.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:35"]Olen sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja. Kunnallisella puolella etelä-Pohjanmaalla. Melkein me kaikki olemme sh tai Th koulutuksen saaneet. Muutama lähihoitaja, mutta heitä ei enää palkata vakituiseksi. Kaikki tulee siis muuttumaan sh/Th toimiksi.

Me emme siis istu kokoajan luukulla, vaan kiertämme toimenpiteissä, puhelimessa, luukulla, resepteissä...

[/quote]

Sori kirj. virheet, kännyllä kirjoitan. Lisäys vielä, että kävin alunperin lähäri as.palvelu ja tietohallinnan puolen ja työllistyin silloin luukulle. Harmittaa kovasti kun en sillä ammattinimikkeellä pystynyt työllistymään vakituisesti siihen työpisteeseen, vaikka siihen sain koulutuksen. Jatkokouluttauduin ja nyt siis vakitoimi! MUTTA tosiaan ei yksin triage/ luukku/ hoidontarpeen arviota/ ajanvarauksia, vaan kiertävästi kaikkea!

Osastosihteereitä ei tietääkseni terveyskeskuksissa ajanvarauksissa ole, keskussairaalassa ehkä tekevät sitäkin työtä: lähettävät ajanvarauksia ym.

Mukava työ vaikka akuutimmat paskat saakin niskaan. Toisaalta myös hyvän palautteen :)

Vierailija
22/28 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aloituksesta tuli minulle mieleeni vain se, että siellä luukulla ja puhelimessa nämä työntekijät ovat (voisi melkein sanoa aina) hyvin töykeitä ja työhönsä kyllästyneen oloisia. Ovat vihaisia kun koittaa varata aikaa lääkärille....Ylimielisesti kyselevät, että mikä sua mukamas nyt sitten vaivaa ja onkohan nyt tarpeeksi kauan ollut oireita. Sitten ehdottaa aikaa jonnekin 3 kk päähän (eikä tosiaankaan ole ollut kyse pikkujutuista, joissa voisi vaan odotella).... Tämmöinen kokemus minulla, ehkä huono tuuri, toivotaan niin! 

Tämä siis julkisella puolella ja osittain tästä syystä olenkin siirtynyt "kokonaan" yksityiselle puolelle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:44"]Tästä aloituksesta tuli minulle mieleeni vain se, että siellä luukulla ja puhelimessa nämä työntekijät ovat (voisi melkein sanoa aina) hyvin töykeitä ja työhönsä kyllästyneen oloisia. Ovat vihaisia kun koittaa varata aikaa lääkärille....Ylimielisesti kyselevät, että mikä sua mukamas nyt sitten vaivaa ja onkohan nyt tarpeeksi kauan ollut oireita. Sitten ehdottaa aikaa jonnekin 3 kk päähän (eikä tosiaankaan ole ollut kyse pikkujutuista, joissa voisi vaan odotella).... Tämmöinen kokemus minulla, ehkä huono tuuri, toivotaan niin! 

Tämä siis julkisella puolella ja osittain tästä syystä olenkin siirtynyt "kokonaan" yksityiselle puolelle...

[/quote]

Niinpä niin....

T: ei-työhönsä kyllästynyt, mutta olosuhteiden pakosta ei-oota ajoittain tarjoava sh, joka onneksi osaa pitää mielensä iloisena lukuisista valittajista huolimatta!

Vierailija
24/28 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:39"]

20 korjaa

Siis oli vaikea työskennellä lähihoitajanA merkonomin kanssa.

[/quote]

ja varmaan "nuihin" pitäisi olla nOihin...

Ihmettelen onko yksiyutellä oikeasti niin hyvä palkkaus, että tällaisesta työstä, vaikka tärkeää onkin, jää käteen 2700, kun saman kirjoittajan mukaan hänen ei tarvitse edes arvioida potilaiden kiireellisyyttä. Vai oliko tämä palkka kuitenkin se brutto, joka ei "jää käteen".

Vierailija
25/28 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:44"]Tästä aloituksesta tuli minulle mieleeni vain se, että siellä luukulla ja puhelimessa nämä työntekijät ovat (voisi melkein sanoa aina) hyvin töykeitä ja työhönsä kyllästyneen oloisia. Ovat vihaisia kun koittaa varata aikaa lääkärille....Ylimielisesti kyselevät, että mikä sua mukamas nyt sitten vaivaa ja onkohan nyt tarpeeksi kauan ollut oireita. Sitten ehdottaa aikaa jonnekin 3 kk päähän (eikä tosiaankaan ole ollut kyse pikkujutuista, joissa voisi vaan odotella).... Tämmöinen kokemus minulla, ehkä huono tuuri, toivotaan niin! 

[/quote]

Niinpä niin....

T: ei-työhönsä kyllästynyt, mutta olosuhteiden pakosta ei-oota ajoittain tarjoava sh, joka onneksi osaa pitää mielensä iloisena lukuisista valittajista huolimatta!

[/quote]

Mitä niinpä niin....? En tuossa tarkoittanut, että "ongelma" olisi se, että aikoja ei ole tai niitä ei niin vaan anneta. Vaan se asenne, millä soittajat ja heidän ongelmansa otetaan vastaan. Minulle ainakin on suuri kynnys soittaa lääkäriaikaa ja pelkään, että jotain pahempaakin olisi vaivana....ja kun sitten nikotellen yrittää oireitaan selittää jollekin kyllästyneelle tantalle, niin kyllä alkaa ottaa päästä!!! 

Vierailija
26/28 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi kumpa olisikin tarjota kaikille lääkärin aikaa heti! Mikään ei varmaan tuottaisi suurempaa tyydytystä työntekijälle! Ihanne maailma toimii näin! Varsinkin maanantaisin joskus meinaa usko loppua, kun puhepostissa 200 puhelua, lääkäriajat loppuneet 10 min aukiolon jälk ja luukku täynnä "mulle-kaikki-heti" potilaita..... :(

Vierailija
27/28 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:49"]

[/quote]

Niinpä niin....

[/quote]

Mitä niinpä niin....? En tuossa tarkoittanut, että "ongelma" olisi se, että aikoja ei ole tai niitä ei niin vaan anneta. Vaan se asenne, millä soittajat ja heidän ongelmansa otetaan vastaan. Minulle ainakin on suuri kynnys soittaa lääkäriaikaa ja pelkään, että jotain pahempaakin olisi vaivana....ja kun sitten nikotellen yrittää oireitaan selittää jollekin kyllästyneelle tantalle, niin kyllä alkaa ottaa päästä!!! 

[/quote]

Luojan kiitos olet siirtynyt kokonaan yksityiselle. Törkeää yleistämistä!! Ei vaan, huono tuuri tod näk oman paikkakuntasi tk:n työntekijäkaarti huomioon ottaen....

T/ eräs sivusta seuraaja

Vierailija
28/28 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tuppukylän terveyskeskuksessa ei päivystyshenkilökunta esittele itseään puhelimessa (siis tyyliin sairaanhoitaja sejase), vastaavat vain:Päivystys. Miksiköhän näin? Onko yleistä muualla?

Ennen oli toinen käytäntö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä