Lenkkeily ja syömisen tarkkailu mennyt pakkomielteeksi?
Olen 10kg ylipainoinen nainen. Lenkkeilen joka päivä noin 1h 40min, onko tämä tarpeeksi? Joskus teen 2h lenkin päivässä.
En herkuttele viikolla, syön muutenkin ihan terveellisesti. En noudata mitään dieettejä.
Musta vaan tuntuu et menny vähän jo pakkomielteeksi tää touhu.. :(
Siis kun mietin välillä tosi paljon mitä laitan suuhun ja sitten tulee sellanen tunne heti että nyt pakko päästä vetämään kunnon lenkki. Jos vaikkapa syön sillon tällön esim. kaksi sämpylää, alan miettimään että hetkonen, nyt tuli varmaan ihan liikaa hiilareita --> Lenkille! Jos en mee lenkille niin mietin kauheena että lihonko nyt heti ja menikö kaikki nyt ihan överiksi..
Haluaisin ottaa rennommin, haluaisin pystyä syömään ihan normiruokaa ilman että kokoajan pitää olla heti pääsemässä lenkille. Jos vaikka illalla syön yhden ruisleivän niin muutaman tunnin kuluttua pitää mennä lenkille, meen vaikka perkele keskellä yötä lenkille kunhan pääsen jotta saan tavallaan sulatettua sen ruisleivän muka pois, äh, en osaa selittää!
Eilen tein lettuja kun mies tuli tänne töiden jälkeen, tein miehelle ne mutta ajattelin että tottakai mäkin voin ottaa (painotan siis tässä nyt sitä, että haluan pystyä elämään normaalisti syömisen suhteen, eli en halua että tunnen heti kauheeta pahaa oloa henkisesti jos nyt tulee syötyä vaikkapa muutama lettu keskellä viikkoa), mutta siltikin tuli tunne et hirmu lenkit pitää mennä vetäseen.
Mua niin ärsyttää !!!!!!!! Nytkin oon lähdössä lenkille koska söin salkkareiden aikaan 2 ruisleipää, vaikka koitin että en söis enään muuta ku omenaa niin paskat !!!!
Kommentit (28)
VK LOPPU ON LYHENNE VIIKONLOPUSTA MINÄKIN KÄYTÄN AINA KIRJOITTAESSA SANAA VK LOPPU EN VIIKONLOPPU. MIKSI? NO VITTU SIKSI ETTÄ KYSYISIT HAHAHAHAH
Kannattaisiko sinun yrittää juosta/hölkätä, niin voisit päästä noista ylikiloista eroon? Jos olet pitkään kävellyt noin pitkiä lenkkejä niin jaksat kyllä juostakin. Juoksemalla kaloreita kuluu enemmän eikä aikaa kulu noin paljon.
AP, sen perusteella, että sana "viikonloppu" toistuu useassa viestissäsi, veikkaan, että sinulla on yleisesti vaikeuksia mielihyvän lykkäämisessä. Pystyt juuri tekemään viikon töitä, jos tiedät pääseväsi "nollaamaan" viikonloppuna, tai syömään "fiksusti", jos tiedät, että viikonloppuna voit "löysäillä".
Kyvyn viivyttää mielihyvää on joskus katsottu korreloivan menestyksen kanssa. Oman kokemukseni mukaan kuitenkaan näin ei tarvitse olla, olisin itsekin varmaan syönyt sen vaahtokarkin karkkikokeessa 4-vuotiaana. Mekin, joilla on vaikeuksia pitkittää mielihyvän hakua, voimme hyvin onnistua esimerkiksi laihduttamisessa hakemalla terveellisempiä mielihyvän antajia kuin suklaalevy. Mieti, millä muulla kuin ruualla tai juomalla voit itsesi "palkita". Jos liikunta itse ei aiheuta sinulle huikeita endorfiinipiikkejä, seksi auttaa. Mutta jos seksiä ei jostain syystä juuri ole tarjolla, voisitko esimerkiksi katsoa elokuvia tai jotain tv-sarjaa? Itse olen monen palstailijan karvat pystyy nostava tee- ja kahvihifistelijä, tosin tästä harva lähipiirissäni tietää, koska töissä ja kyläpaikoissa kyllä menee ihan Kulta-Mokka ja Liptonkin. Rajoitan tämän hifistelyn kotiin ja kahvilakäynteihin töiden jälkeen tai vapaapäivinä. Makunautinto on taattu, kaloreita tulee nolla!
Kannattaa hankkia jonkun firman kunto-ohjelma. Saa hyvän käsityksen mitä tulisi syödä ja kuinka paljon liikkua. En tarkoita välttämättä laihdutusdieettiä vaan itse olen esimerkiksi ns. kiinteyttämisdieetillä, vaikka olen aina ollut hoikka ja urheilullinen. Hyvänä vinkkinä on käydä kävelyn sijaan jumpassa. Varmasti tehokkaampaa, vaikka aikaa ei kulukkaan yhtä paljon.
Alkoholissa on paljon energiaa, joten luulen, että painosi tulee tippumaan reilusti, vaikka et lenkkeilisi.
Kirjoitit itse, että alkoholi lihotti sinua. Tuskin viikonlopun siideri ketään paisuttaa.
Pakko myöntää, odotan aina innolla vk loppua juuri sen takia että saan sitten muka herkutella... Arkisin aika hyvin jaksaa olla ilman herkuttelua kun tietää että sittempäs vk loppuna saa syödä. Kyllä ihminen pystyy olemaan ilman herkkuja jopa vk loppuisin tai syödä esim. kerran kuussa vaan jotain pientä namia, pystyisin siihen, mutta en halua. Mulla on se tapa että perjantaina tai lauantaina istahdan sohvalle, avaan sipsipussin tai suklaalevyn ja nammmmm....
Oon miettinyt, että kun nyt tuon alkoholin olen jättänyt pois niin seuraava askel voisi olla noiden herkkujen vähentäminen. Kun nykyään syön joka vk loppu herkkuja niin kokeilisin että söisin joka toinen vk loppu. Ei paha.
Niin ja tuolle eräälle joka ylempänä kommentoi... Ei varmasti yksi eikä kaksikaan siideriä lihota, mutta kyllä mun juomisiin kuului muutakin ku siideri.
Ap