Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä siivoojan töitä tekevä, oletko käynyt alan kouluja esim laitoshuoltajakoulutusta vai teetkö töitä ihan vaan siivooja-nimikkeellä?

Vierailija
18.11.2020 |

Oletko katsonut koulutusta tarpeelliseksi työssäsi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. 

mitä muuta haluat tietää ?

Vierailija
2/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tekemällä oppii. Työkokemusta: 17v. Monessa paikassa peruspesut tekee jokainen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aikanaan. Avasi ovet vakiduuniin julkiselle.

Vierailija
4/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt. 

Juurikin sitä että voiko olla hyvä siivooja kouluja käymättä? Että onko se koulutus vaan ylimääräinen riesa vai onko siitä oikeasti mitään hyötyä siivoustyössä? Ap

Vierailija
5/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ja on siitä hyötyä. Toki samat asiat voi oppia työpaikallakin, mutta sitten täytyisi olla hyvä perehdytys ja harvoin taitaa olla. Kaikenlaisia ”siivoojia” on tullut nähtyä, jotkut vuosikymmeniä tehneet tätä hommaa eikä siltikään mitään käsitystä hygieniasta ja aseptiikasta, toki voi olla etteivät vaan välitä.

Vierailija
6/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt. 

Juurikin sitä että voiko olla hyvä siivooja kouluja käymättä? Että onko se koulutus vaan ylimääräinen riesa vai onko siitä oikeasti mitään hyötyä siivoustyössä? Ap

Varmasti on paikkakuntakohtaista.Meillä vaaditaan ammattitutkinto tai sitten oppisopimuskouluts jos ei tutkintoa ole,

Vierailija
7/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ja on siitä hyötyä. Toki samat asiat voi oppia työpaikallakin, mutta sitten täytyisi olla hyvä perehdytys ja harvoin taitaa olla. Kaikenlaisia ”siivoojia” on tullut nähtyä, jotkut vuosikymmeniä tehneet tätä hommaa eikä siltikään mitään käsitystä hygieniasta ja aseptiikasta, toki voi olla etteivät vaan välitä.

Jatkan vielä, että itse suoritin tutkinnon sen takia, että voin jossain vaiheessa mennä sairaalahuoltajaksi ja saada vakkaripaikan. Tällä hetkellä olen yksityisellä osa-aikaisena elämäntilanteen takia, mutta ei ole oikein mun juttu pitemmän päälle. Yksityisille pääsee siivoamaan kuka vaan, ei vaadita koulutusta. Hieman parempaa palkkaa saa koulutettuna.

Vierailija
8/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta siivosin. Ei koulutusta eikä sitä kyselty. Työopimuksessa luki "siivooja". Suosittelisin jotain muuta työtä.

Vierailija
9/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kävi aikanaan siivoamassa eri paikkoja, samalla kun opiskeli toista ammattia. Hänellä ei ollut alan koulutusta, mutta hyvin osasi siivota ja mitään valituksia ei koskaan tullut.

Vierailija
10/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Tekemällä oppii. Työkokemusta: 17v. Monessa paikassa peruspesut tekee jokainen itse.

Koulutettu siivooja tietää, ettei niitä saisi tehdä yksin. ( Vaikka sitäkin tapahtuu. )

Yleensä kunnalliselta puolelta ei saa vakinaista paikkaa ilman tutkintoa. Niitä tehdään paljon työn ohessa.

Törmäsin kerran sivutoimiseen siivoojaan, joka oli opetellut siivoamaan äitinsä 80 -luvun tee se itse -metodeilla. Likavettä kuskattiin ja heitettiin vessanpyttyyn jne. Päin hemmettiä. Kaiken lisäksi äidin ystävä oli sama nainen, joka opetti minulle akk:ssa puhdistusalaa. Hän ei ilmeisesti nähnyt kaverinsa siivoavan, tai uskaltanut ohjata tätä.

Vierailija
11/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt. 

Siivoustyö kehittyy jatkuvasti. Kyllä koulutuksen kautta hankittu varma osaaminen on suositeltavaa.

Vierailija
12/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni kävi aikanaan siivoamassa eri paikkoja, samalla kun opiskeli toista ammattia. Hänellä ei ollut alan koulutusta, mutta hyvin osasi siivota ja mitään valituksia ei koskaan tullut.

Jos siivoaa iltaisin toimistoja tms, tuo riittää kyllä. Omakin tyttäreni on siivonnut opiskelun ohessa.

Vierailija
13/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valesiivooja

Vierailija
14/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt. 

Siivoustyö kehittyy jatkuvasti. Kyllä koulutuksen kautta hankittu varma osaaminen on suositeltavaa.

Toinen syy on ergonomia, joka on välttämätöntä, ellei halua rikkoa itseään fyysisessä työssä. Tekniikoilla, välineillä, koneilla, työasennoilla jne. on valtavasti väliä, jos aikoo pysyä kivuttomana.

Vierailija
15/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kouluja. Olen vähän kuin ajautunut alalle, koska olen ruokapalvelutyöntekijä ja tehnyt paljon myös yhdistelmätyötä. Huomaan kyllä, että koulutuksesta olisi hyötyä. Perehdytys siivouspuolen töihin on ollut olematonta. Voisin käydä koulun, jos se onnistuisi työn ohella.

Vierailija
16/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt. 

Tein vuosikausia ylläpitosiivoustyötä opintojeni ohella ilman mitään alan koulutusta. Olin hyvä työssäni ja arvostettu työntekijä. Mutta en olisi osannut esim. itse huolehtia perussiivouksista kouluissa ja muissa vastaavissa paikoissa (lattianvahauksineen ja kaikkineen) enkä tiennyt siivouskemikaaleista suunnilleen muuta kuin että punaista vessaan ja vihreää kaikkialle muualle. En olisi osannut suunnitella työjärjestystä kohteeseen tai tiennyt itse miten eri pintamateriaaleja tulisi asianmukaisesti hoitaa. Jne. Ei se koulutus mikään turha asia ole. Olen nähnyt myös sen, millaista tuhoa voi saada aikaan siivooja, joka ei osaa hommaansa ja jonka jäljiltä voidaan pahimmillaan joutua tekemään isojakin remontteja. Vuosikausia laiminlyödyt saniteettitilat ja lattiat noin nopeana esimerkkinä. 

Vierailija
17/17 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt koulun. Luulin, että olin osannut siivota ennen koulutusta, mutta enpäs ollutkaan osannut!

Nyt tiedän miten käsittelen erilaisia pintoja ja millaisilla pesuaineilla. Osaan käyttää erilaisia koneita. Tiedän miten siivoan aseptisesti ja ergonomisesti oikein, ja osaan vaatia koulutukseni perusteella oikeanlaisia välineitä työpaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä