Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella miehen kanssa joka on ammatiltaan levyseppähitsaaja?

Vierailija
18.11.2020 |

Eikä aio kouluttautua pidemmälle, viihtyy ammatissaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/36 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsaajille on avaruudessakin duunia. Hyvä ammatti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos sillä olisi menestyvä firma. En viitsi kituuttaa köyhän miehen kanssa, kun olen itse kuitenkin päässyt yli 6000e kuukausiansioihin. Elämä on niin paljon helpompaa ja monipuolisempaa kun molemmat tienaavat hyvin.

Vierailija
24/36 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos sitä miestä kiinnostaisi keskustella kanssani politiikasta ja käydä oopperassa. Miksi ei? 

No mä olen YTM ja pääaineena oli sosiologia.  En tykkää käydä oopperassa. Poliittiselta näkemykseltäni olen lähinnä perussuomalainen, kiinnostaako?

Vierailija
25/36 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin väärän kanssa asumassa yhdessä. Oli aina kädet ja kasvot mustana (metallipöly?), haisi hitsaukselle, suihku vähensi sitä. Miehen käsissä aina mustaa.

Vierailija
26/36 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Selittäisin sille ummet ja lammet teräksistä, koska teen niiden kanssa töitä.

Vierailija
27/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla no ihmeellinen harhaluulo, että kun valmistuu amiskasta levyseppähitsaajaksi 18-vuotiaana, ei voi enää kouluttautua pidemmälle.

Jos meinaa toimia ja ennen kaikkea pärjätä helvetinmoista tarkkuutta vaativana levyseppähitsaajana, pitää mm. hallita tig-, mig- tai (mieluiten ja!) mag-hitsaus, usein toivotaan myös CNC-sorvauksesta ja -koneistuksesta paperit. Pitää olla kaikenmaailman työturvallisuuskortit suoritettuna tietyn väliajoin, samoiten luokat pitää käydä uudestaan tietyn väliajoin. Niitä luokkia ei myönnetä kaupan kassalla. Voi erikoistua vaikkapa teollisuusputkihitsaajaksi tai putkisepäksi. 

Tällä alalla erikoismiehiä arvostetaan myös palkassa. Tämä tarkoittaa jatkuvia syventäviä koulutuksia ja erikoistumisia. Alalla pärjääminen vaatii varsinkin isossa yrityksessä oikeasti ammattitaitoa ja itsensä sekä koulutuksensa päivittämistä.

Erittäin aliarvostettu ala. Alan raakuudesta ja rankkuudesta kertoo sekin, että yleinen käytäntö on, että kolmesta pummista (eli lyhykäisyydessään hitsausjäljen takia tuote palautetaan) saa potkut ja keskieläkeikä on 50-vuotta. 

Vierailija
28/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelivathan naiset akselisepänkin kanssa. (Axl Smith)

Vierailija
29/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voisin. En ymmärrä tätä amisten mollaamista palstalla.

Vierailija
30/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisin. En valitse seurustelukumppania ammatin mukaan.

Vierailija
31/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka-auton kuljettaja

Vierailija
32/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli mig-hitsaaja/cnc-sorvaaja, ei erottu ammatin takia vaan sen takia, että kävi hitsailemassa pemeitäkin materaaleja... 🙄

Vierailija
33/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin voisin. En ymmärrä tätä amisten mollaamista palstalla.

Mistä päättelit, että levyseppähitsaajan ammatissa toimiva on amis? Nykyään aika moni opiskelee ensin unelma-ammattiinsa, jolla ei elä ja vasta myöhemmällä iällä ymmärtää hakeutua alalle, jossa on työtä ja toimeentuloa.

Vierailija
34/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta ihmettelisin, mikä siinä ammatissa on hänelle niin puoleensavetävää. Kuvittelen, että on fyysinen ammatti ja ellei hän ole yrittäjä, niin vapauksia on aika vähän (ei liukumaa, saldovapaita, mahdollisuuksia pitää lomaa silloin kun haluaa jne). En tiedä, minkä verran sellainen työ antaa mahdollisuuksia kehittyä ja edetä urallaan, onnistumisen kokemuksia kyllä varmaan. Mutta jos kerran olisi älykkyyttä, pitkäjänteisyyttä, kielitaitoa ym. niin miksi ei opiskelisi mieluummin ammattiin, joka ei ole yhtä fyysinen ja suorittavan tason työtä?

Itse halusin mielenkiintoisen työn, jossa oppii koko ajan uutta ja pystyy haastamaan itseään. Palkkani ei ole kaksinen, mutta minulla on asema, jossa pystyn vaikuttamaan työaikoihini ja ottamaan vapaata (tietysti vain edellyttäen, ettei ole projekti kiireisimmillään).

Vierailija
35/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voisin, duunari olen itsekin. Sen sijaan en voi (enää) harkitakaan seurustelevani miehen kanssa joka käyttää alkoholia viikoittain tai polttaa tupakkaa. Saati että käyttäisi jotain muita päihteitä. Myös ehdoton no-no on mies joka ei elä suht terveellisesti ja harrasta kestävyysliikuntaa ainakin muutamaa kertaa viikossa.

Vierailija
36/36 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin aliarvostettu ala. Alan raakuudesta ja rankkuudesta kertoo sekin, että yleinen käytäntö on, että kolmesta pummista (eli lyhykäisyydessään hitsausjäljen takia tuote palautetaan) saa potkut ja keskieläkeikä on 50-vuotta. 

Eli on fyysistä, kuten edellä arvelinkin. Olisi siis todella epätodennäköistä, että jos eroaisin niin seuraava mieheni olisi levyseppähitsaaja, koska en usko että haluaisin alle viisikymppistä. Ikäeromme olisi silloin liian suuri.