Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näettekö usein ihmisiä, joiden pitkikset eivät istu kamalan hyvin?

Vierailija
19.03.2014 |

Olen vähän lihonut ja löysin tänään alehinnalla kahdet ihanat pitkikset, jotka eivät kuitenkaan istu kamalan hyvin. Eivät kuitenkaan ole mitenkään törkeät. Kiinnittääkö ihmiset tämmöiseen huomiota? Kangas on aivan ihanaa - toiset mustat ja toiset ihanan keltaiset. Mietin myös, että tartteeko mun todella lyhentää niitä vai annanko vaan mennä sääriin vähän "makkaralle" niin kuin kait jotkut pillifarkut. Ovat näes aika tiukat säären kohdalta. Mitä sanotte?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kalossi. Tässä parina talvena on erityisesti finanssialan nuorilla kukoilla näkynyt kirkaan värisiä kalosseja.

Vierailija
2/23 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kolmannen polven stadilaisena mielsin pitkikset heti naisten pitkiksi kalsareiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkikset tarkoittaa pitkiä alushousuja. En yleensä näe ihmisiä alusvaatteisillaan. Eikä ole väliä istuvatko alusvaatteet hyvin vai melkein hyvin.

Vierailija
4/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkikset ovat pitkäthousut eivätkä todellakaan mitkään alushousut. Näin on ollut ainakin Hesassa niin kauan kuin tiedän. Huono vitsi. Alushousut, jotka eivät istu on myös todellinen ongelma eikä ole helppoa löytää istuvia alushousujakaan.

Vierailija
5/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:11"]

Pitkikset ovat pitkäthousut eivätkä todellakaan mitkään alushousut. Näin on ollut ainakin Hesassa niin kauan kuin tiedän. Huono vitsi. Alushousut, jotka eivät istu on myös todellinen ongelma eikä ole helppoa löytää istuvia alushousujakaan.

[/quote]Pitkikset on naisten pitkät kalsarit. Niitä ainakin myydään joka paikassa pitkisten nimellä nykyään. Googlaa pitkikset niin saat pelkkiä pitkiä alushousuja. Myös Helsingissä.

Vierailija
6/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli on sitten muuttunut ihmisten huomaamatta. Ennen ei naisilla mitään pitkiä kalsareita ollut - urheiluosastoa. Väitän yhä, että pitkikset ovat olleet pitkäthousut niin kauan kuin minä olen elänyt, joten tämä teidän naisten pitkät alushousut on kyllä joku ihan uusi juttu.

Vierailija
7/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkikset on kyllä olleet pitkät kalsarit (naisilla) ainakin mun teiniajoista lähtien (huom. myös tuolloin äitini puheissa), koska silloin olen viimeksi enemmän käyttänyt. Ja niistä teinivuosista on noin 20 vuotta aikaa. Että niin uusi juttu...

Vierailija
8/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei taas vastannut ap:n kysymykseen vaan aloitte inttää jostain epäolennaisesta. Ap:lle vastaisin että anna mennä vaan, itse en ainakaan kiinnitä kovin usein huomiota miten mikäkin vaate kullakin istuu. Ellei ole jotain aivan törkeän räikeää esim. Persvako näkyy tai maha ryköttää housunkauluksen ja paidän välistä.

Vierailija
9/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Jos laihtuisin kilon niin olisivat varmaan jo ihan hyvät. Mutta kun se kilokin on niin tiukassa ja sillä voi olla merkitystä kun jää pienien vaatekokojen väliin.

Vierailija
10/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:56"]

Kukaan ei taas vastannut ap:n kysymykseen vaan aloitte inttää jostain epäolennaisesta. Ap:lle vastaisin että anna mennä vaan, itse en ainakaan kiinnitä kovin usein huomiota miten mikäkin vaate kullakin istuu. Ellei ole jotain aivan törkeän räikeää esim. Persvako näkyy tai maha ryköttää housunkauluksen ja paidän välistä.

[/quote]Nyt oli kyse aika olennaisesta nimiväärinkäsityksestä. Oli ihan pakko oikaista.

Vierailija
11/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis-sanaa on käytetty jo ennen kuin äitisi sitä on käyttänyt. Epäilen, että ette ole pääkaupunkiseudulta enkä tiedä mitä siellä muualla puhutaan. Intän yhä että pitkikset ovat pitkäthousut ja muuta en ole koskaan kuullutkaan. En ole mistään urheiluympyröistä eikä kenelläkään naisella ollut pääkaupunkiseudulla jotain pitkiä kalsareita. Ne olisivat siinä tapauksessa olleet jotkut veljen kalsarit kylmällä ilmalla käytössä tai pyjaman housut eli ei täällä alusvaatekaupoissa ole mitään naisten pitkiksiä näkynyt... sen sijaan muistan, että minun nuoruudessani "kaikki" käyttivät sellaisia tiukentavia housuja, joissa saattoi olla puolipuntti pienentämään reisiä. Muistaakseni ne laitettiin alushousujen päälle. Sellaisia ei olekaan oikein kaupoissa näkynyt ikuisiin aikoihin, mutta monen pepun tiukentamiseksi sellaiset kyllä voisivat olla ihan paikallaan. Niillä saatiin peppu näyttämään vähän paremmalta pitkisten alla. Korvasivat tavallaan käytöstä jo poistuneet korsetit. Olivat kyllä aika "hikiset", mutta sellaisia käyttivät kyllä ihan hoikatkin tytöt ties mistä syystä. Maalla sellaisia tuskin on käytetty - ihan kaupunkilaisten juttu luultavasti. Kamalaa on myös jos huonosti istuvat alkkarit tai rintsikat näkyvät vaatteiden alta ja jos pursuaa sinne sun tänne. Toivon, että ostamani housut muokkautuvat vähän kropan mukaan. Toiset ovat farkut, joten niin kait sitten tulee käymään. Tee valitus sinne liikkeeseen, että sana pitkikset on harhaanjohtava...

Vierailija
12/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nään sieluni silmin, kun ap kävelee jotkut keltaset pitkikset päällä kaupungilla. Siellä Hesassa.

Vierailija
13/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkikset on naisten pitkät kalsarit! :D

Vierailija
14/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole kyllä itsekään pk-seudulta. :D

Vierailija
15/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että te jaksatte. Ap on ihan oikeassa.

Vierailija
16/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelin että kalsareiden istuvuuttako se ap täällä kyselee.

Kuulostaa vähän täti-ikäisten kielenkäytöltä pitkien housujen sanominen pitkiksiksi. Ap usko vaan ku me nuoremmat ja vähän vanhemmatkin sanotaan että nykyään pitkikset tarkoittaa kalsareita - myös Helsingissä.

Vierailija
17/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on pakkasella tavallisten housujen alla pitkikset, eli pitkät kalsarit :D

Vierailija
18/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaupoissa ei myydä ollenkaan naisille pitkiä alushousuja eli pitkiksiä?

Vierailija
19/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi naista keskustelee keskenään: Mennään illalla ulos. Mitä sä laitat päälle? Hameen vai pitkät housut? Ei varmaan sano, että pitkät housut - liian pitkää ja vaivalloista... Sanoo, että mä ainakin laitan pitkikset... Taitaa olla kyse sanojen muuttuneesta tai laajentuneesta merkityksestä mikä ei ole vielä päätynyt ap-n ympyröihin. Eihän täällä kaikki vielä edes puhu erikseen jostain pillifarkuista... farkut mitkä farkut... Pitkäthousut on nyt vaan liian kömpelö ja pitkä sana... eikä luultavasti edes kuulu ap-n käyttämiin sanoihin vaan juuri pitkikset... MUTTA KINATKAA TE VAIN... ja naurakaa että ap kulkee keltaisissa pitkissä naisten kalsareissa. Ihan ite kuljette kaiken maailman legginsseissä eli pitkissä kalsareissa ja olette törkeän näköisiä milloin milläkin tavalla eikä siis täällä enää osata pukeutua asiallisesti. Ennen tartti vaatteiden istuakin jotenkin, mutta nyt siis ei mitään väliä...

Vierailija
20/23 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:46"]

Kaksi naista keskustelee keskenään: Mennään illalla ulos. Mitä sä laitat päälle? Hameen vai pitkät housut? Ei varmaan sano, että pitkät housut - liian pitkää ja vaivalloista...

[/quote]

Ihan vaan housut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi