Sinä punkero, joka lenkkeilit minua vastaan...
Sinä, jonka jalat laahaavat perässäsi, kun yrität epätoivoisesti päästä radan ympäri. Sinä, joka pysyt radan sisäreunalla, jotta matka tuntuisi lyhyemmältä. Sinä, joka pysähdyt juomaan vettä viidenkymmenen metrin välein ja pysähtyisit varmasti useamminkin, jos kehtaisit. Sinä, joka hikoilet paitasi märäksi juostuasi vain yhden kierroksen ja käytettyäsi pelkästään siihenkin kaksikymmentä minuuttia. Sinä, jonka katse tippuu maahan joka kerta, kun juoksen omalla kierroksellani sinua vastaan.
Sinun pitäisi tietää jotain.
OLET MAHTAVA.
Joka ikisellä askeleella kannat kaksi kertaa enemmän painoa mukanasi kuin minä. Jokainen kierros on sinulle tuskaa, mutta jatkat silti. Vaikka ulkona olisi helle, sinä olet radalla, juoksemassa ja hikoilemassa. Tänään ei ollut ensimmäinen päiväsi radalla, eikä se varmasti ollut myöskään viimeinen. Juokset ilman musiikkia, ja voin vain kuvitella, mitä hoet itsellesi jaksaaksesi.
Jos nostaisit katseesi kun juoksen sinua vastaan, et näkisi ylenkatsetta tai halveksuntaa. Et näkisi muuta kuin suunnatonta arvostusta, jota tunnen sinua kohtaan.
Sinä pystyt tähän kyllä.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:42"]
Voi harmi, etten hoksannut pieraista oikein kunnolla kohdallasi, rouva Besserwisser.
[/quote]
Niin samaa mieltä. Pistää kiukuksi. Kiloni eivät ole tulleet itsestään, enkä halua itsekään olla itselleni armollinen, en halua sitä muiltakaan. Olen taakkani ansainnut, ja jokaisella askeleella tuntevani kipu on muistutus siitä, että olen päästänyt itseni liian helpolla huonoon kuntoon. Ja tätä taakkaa pudotan askel kerrallaan, kilo erallaan...armottomasti!!!
Huonosti piilotettua itsekorostusta???
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:59"]
Voi harmi, etten hoksannut pieraista oikein kunnolla kohdallasi, rouva Besserwisser.
[/quote]
Niin samaa mieltä. Pistää kiukuksi. Kiloni eivät ole tulleet itsestään, enkä halua itsekään olla itselleni armollinen, en halua sitä muiltakaan. Olen taakkani ansainnut, ja jokaisella askeleella tuntevani kipu on muistutus siitä, että olen päästänyt itseni liian helpolla huonoon kuntoon. Ja tätä taakkaa pudotan askel kerrallaan, kilo erallaan...armottomasti!!!
[/quote]
Ehkäpä tuo onkin tarkoitettu rohkaisuksi niille jotka häpeävät kilojaan eivätkä sen takia uskalla lähteä lenkkipoluille tai saleille tai uimahalliin...
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:59"]
[/quote]
[/quote]
Ehkäpä tuo onkin tarkoitettu rohkaisuksi niille jotka häpeävät kilojaan eivätkä sen takia uskalla lähteä lenkkipoluille tai saleille tai uimahalliin...
[/quote]
Ehkäpä... Itse otan sen taitavasti piilotettuna vittuiluna. Mutta se on vain minun mielipiteeni. Varmasti kirjoittaja tarkoittaa pelkkää hyvää.
TÄH? Miten ton voi ottaa vittuiluna?
Minä aloitin juoksun kun olin 90 kg, nyt 73 kiloinen ja edelleen näytän varmasti tosi hassulta lenkkeillessäni mutta ei se mua juurikaan kiinnosta. Minusta tuo on ihana viesti :)
terveisin läski
Huh naiset on just tollasia! Kannustaminen on vittuilua.. terve!
Läski nainen jota saa kannustaa
Jalat raahaavat perässä? Lenkkeileekö hän siis ryömien? Eipä ihme jos ottaa kunnon päälle.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:29"]
TÄH? Miten ton voi ottaa vittuiluna?
Minä aloitin juoksun kun olin 90 kg, nyt 73 kiloinen ja edelleen näytän varmasti tosi hassulta lenkkeillessäni mutta ei se mua juurikaan kiinnosta. Minusta tuo on ihana viesti :)
terveisin läski
[/quote]
Hei, läski...olet sankari! Käyt lenkillä ja pudotat itse keräämäsi painon niin urheasti, että ei voi kuin ihailla! Pusi pusi, kulta!791
Minusta tuo on tosi kiva kirjoitus. Minulla on tosi huono itetunto enkä ole kehdannut lähteä läskeineni mihinkään ryhmäliikuntaan vaikka mieli tekisi. On just tuommoinen olo etten kehtaa edes katsoa ketään kasvoihin kun oma ulkomuoto hävettää niin. Ehkäpä joku päivä uskallan!
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:02"]
[/quote]
Jep. Muuten olisi valinnut otsikkoon jonkin muun sanan kuin juuri punkeron.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:02"]
[/quote]
Jep. Muuten olisi valinnut otsikkoon jonkin muun sanan kuin juuri punkeron.
[/quote]
Tuo punkerohan on voicen sanavalinta, alkuperäinen kirjoitus kun ei ole suomeksi.
Musta tuo teksti olisi tyyliltään sopinut hyvin Sarasvuon kirjoittamaksi.
Toi kirjoitus voisi kertoa musta.
Mä raahaan tätä lähes 100kg ruhoani lenkille päivästä toiseen. Ja laitan katseen alas, kun vastaan tulee joku "oikea juoksija".
Kostui jopa ihan vähän silmäkulma, osui jotenkin ihan täysin.
Mitenkähän pitäisi näitä läpeensä negatiivisia, v***umaisia, empatiakyvyttömiä ihmisiä kannustaa kohti parempaa elämää? Mitä liikkuu päässä kun löytää- todellakin kannustavasta viestistä- ilkeyttä, aggressiivisuutta, sääliä??? Jotkut on oikeasti vilpittömiä ja tahtovat hyvää, joillain on oikeasti varaa kannustaa. Ja niiden varassa se hyvä tässä maailmassa myös tapahtuu. On surullista, että joillain on (saatuna/annettavana) noin vähän hyvää. Kannustaminen on huomattavasti kateutta ja katkeruutta käyttökelposempi taito, ehkäpä myös humattavasti vaikeampi?
Mun mielestä hyvä kirjotus. Itse todellakin ihailen niitä ylipainoisia ihmisiä jotka uskaltaa lähteä lenkkipolulle, uimahalliin, kuntosalille, tanssitunneille tms. Vaatii todella paljon luonnetta ja uskallusta, sekä lujaa itsekuria siinä että tätä harrastusta jaksaa pitää yllä.
Mä arvostan myös kaikkia, jotka tulevat lenkkipolulla vastaan. Ihan sama onko vastaan tulija lihava vai laiha vai kulkeeko juosten tai kävellen, sauvoilla tai ilman. Pääasia, että liikkuu. Jostainhan se kuntoilu on aloitettava. Muistelen itse niitä aikoja kun jaksoin vaivoin juosta vain muutaman lyhtytolpan välin. Nyt juoksen kevyesti 10 km kerrallaan ja kiloja on tippunut kaiken kaikkiaan 15. Ei se kunto kasva sohvalla suklaata syöden.
Minkä tahansa voi tulkita vittuiluksi,varsinkin jos on pahalla tuulella. Minä ainakin tulkitsin tekstin vilpittämäksi kannustukseksi,en sarkasmiksi. Tottahan se on että huonokuntoisena on isompi kynnys lähteä kuntoilemaan,propsit niille jotka lähtevät joka tapauksessa :)