Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kenkää työpaikan projektista lastenhoidon takia

Pettynyt
18.11.2020 |

Näin. Esimies juuri ilmoitti että joudun jättämään projektin jonka mukana olen ollut muutaman kk, koska lapset, 2 kpl, 4 ja 2vee, sairastaneet joka kuukausi syyskuusta lähtien ja nyt jouduin hoitaa viime viikolla toista lasta 3pvää kotona ja tällä viikolla ma-ti olivat molemmat sairaana. Päiväkotiin kun ei kipeää lasta saa viedä. Jos joku ihmettelee miksi vain minä olen hoitanut, miehellä diabetes ja yrittäjänä. Että näin kivasti meitä äitejä kohdellaan työrintamalla!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se menee. Itse en ole uskaltanut olla pois vaan olen palkannut hoitajiksi nuoria opiskelijatyttöjä.

Vierailija
2/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se menee. Itse en ole uskaltanut olla pois vaan olen palkannut hoitajiksi nuoria opiskelijatyttöjä.

Meidän perheessä ei ole varaa, kun muutenkin menee tiukilla tässä koronatilanteessa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo diabetes nyt liittyy lastenhoitoon?

Ja, rehellisesti olethan ollut paljon pois töistä. Se projekti nyt meni, mutta sinulla on varmaan muita töitä, ja hoidat ne kunnolla niin pääset varmaan mukaan projekteihin myöhemmin.

Vierailija
4/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Projektien täytyy hoitua ajallaan, ja niitä tekee parhaiten ihmiset joilla on aikaa ja resursseja tehdä. 

Ilmeisesti et kuitenkaan potkuja saanut vaan sellaisen työn joka hoituu lastenhoidosta huolimatta?

Ihan reilua kaikkia kohtaan.

Vierailija
5/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se on kiva et työpaikka silti on vaikka projektista jouduit pois. Jos projekti tarvii tietyn määrän työntekijöitä ja projektia varten on varmaan tietty budjetti niin kyllähän poissaolot vaikuttavat asiaan huomattavasti.

Vierailija
6/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäväähan tuo on, mutta täysin ymmärrettävää. Ei vaativaa projektia kertakaikkiaan pysty hoitamaan niin että yksi tiimin jäsenistä on yhdellä viikolla poissa kolme päivää, seuraavalla viikolla kaksi päivää, ja sitä seuraavalla viikolla taas ties miten monta päivää.  Muut joutuvat tekemään hänenkin osuutensa mikä ei välttämättä ole edes mahdollista jos kun jäsen on erikoistunut johonki projektin osaan. Se on työnantajan kannalta ihan sama oletko poissa siksi että hoidat sairaita lapsia, vai siksi että makaat krapulassa sängyssä. Lopputulos on sama, eli projekti kärsii.

Ei auta kuin olla kärsivällinen. Lapset kasvavat ja sairastelevat vähemmän. Onhan sinulla vielä työuraa jäljellä ja monia projekteja edessä.

Vierailija
7/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektilla on aikataulunsa, pystytkö tekemään 4 kk työt 20 päivässä?

Vierailija
8/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä projektia kiinnosta sinun lastesi sairastelut tai miehesi yrittäjyys ja diabetes. Se tarvitsee valmistuakseen työntekijöitä, jotka myös hoitavat hommansa ajallaan. Sinä et ole hoitanut eli et hyödyttänyt projektia mitenkään. 

Ei kannata tehdä lasta yrittäjän kanssa jos itse käy palkkatyössä.  

En kyllä minäkään ymmärrä miten miehen diabetes liittyy asiaan.

Vierailija
9/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kaltainen kirjoitus on ollut aikaisemminkin. aikaisemin kirjoitit kuinka työnantaja valittaa siitä kuinka joka viikko käytät lapsiasi koronatesteissä ja se takia joudut olemaan paljon poissa.

Vierailija
10/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen aikataulu projektille varmaankin on.

No ap,  miten ton tiimin sinun mielestäsi pitäisi toimia jos yksi sen jäsenistä on poissa 2-3 päivää viikossa? Onko sinulla tähän konkreettista ehdotusta?

Vierailija
11/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ymmärrän että projektilla on budjetit ja aikataulut, mutta sitä vasta viime viikolla päätettiin pidentää puoli vuotta kaikkien osin. Että kyllä tämä minusta todella oudolta ja ikävältä tuntuu.

Niin..ja diabeetikko on riskiryhmää kun joku ihmetteli sen yhteyttä lastenhoitoon...

-ap

Vierailija
12/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ymmärrän että projektilla on budjetit ja aikataulut, mutta sitä vasta viime viikolla päätettiin pidentää puoli vuotta kaikkien osin. Että kyllä tämä minusta todella oudolta ja ikävältä tuntuu.

Niin..ja diabeetikko on riskiryhmää kun joku ihmetteli sen yhteyttä lastenhoitoon...

-ap

Muuttaako sun miehesi aina pois teidän asunnosta kun lapset niiskuttavat? Vai asutteko erillään?

Vierailija
13/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kivaa" varmaan sitten joustaa aina oman uransa suhteen, kun miehelle on niin tärkeää olla Yrittäjä. Mihin se diabetes muka liittyy? Ei pysty ikinä olemaan lastensa kanssa?

Vierailija
14/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Muuttaako sun miehesi aina pois teidän asunnosta kun lapset niiskuttavat? Vai asutteko erillään?

Tekee niin pitkiä päiviä, että tulee useimmin illalla kun olen nukuttanut lapset ja aamulla lähtee.4-5 aikoihin töihin, ja vkl samaa rataa. Nukutaan siis eri huoneissakin koronan takia.

-ap

Vierailija
15/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten diabetes estää hoitamasta omia lapsiaan? Ja yrittäjän on paljon helpompi järjestää aikataulut kuin palkkatyössä olevan.

Älä syytä työnantajaasi, hän on oikeassa. Syytä miestäsi.

Vierailija
16/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kivaa" varmaan sitten joustaa aina oman uransa suhteen, kun miehelle on niin tärkeää olla Yrittäjä. Mihin se diabetes muka liittyy? Ei pysty ikinä olemaan lastensa kanssa?

Jonkun on pakko joustaa kun on asuntolaina ja miehellä paremmat tulot. Pienyrittäjänä se työ ei kauheasti jousta.

-ap

Vierailija
17/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tekee niin pitkiä päiviä, että tulee useimmin illalla kun olen nukuttanut lapset ja aamulla lähtee.4-5 aikoihin töihin, ja vkl samaa rataa. Nukutaan siis eri huoneissakin koronan takia.

-ap

Miehesi yritys ei kannata kun se ei pysy pystyssä ilman 14 tunnin työpäiviä arkena ja pyhänä. Yritys nyt pakettiin ja mies hoitamaan lapsiaan.

Vierailija
18/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

No johan pomppasi, eikö sen sinun risiryhmäläinen tapaa asiakkaita? Yrittäjä yleensä tapaa monta ihmistä päivässä? Eikö se sinun riskiryhmäläinen käy ollenkaan kaupassa?  Onko se niin, että joka ikinen kerta kun lapset sairastuvat niin miehesi ei ole mukana koska on riskiryhmäläinen?

Eli totuus on: sinä haluat olla kotona lapsesi kanssa. Olen sitten iloinen, että työnantaja antoi sinulle helpompia työtehtäviä.

Vierailija
19/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun on pakko joustaa kun on asuntolaina ja miehellä paremmat tulot. Pienyrittäjänä se työ ei kauheasti jousta.

-ap

Yrittäjänä se työ nimenomaan joustaa. Siksi puhutaan yrittäjän vapaudesta.

Vierailija
20/32 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Tekosyita on monelaisia, ja sinä keksit parhammain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän