Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen sisaruksista ei tapaa minua ja lapsiani.

Vierailija
18.11.2020 |

Toinen sisaruksistani ei nykyään tapaa minua tai lapsiani. Melkein vuosi siitä, kun on nähty viimeksi. Hän ei ole käynyt lasten syntymäpäivillä vaan naisystävä käy yksin. Onko tämä ok?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käy sisarusteni lasten synttäreillä. En lähde kiduttamaan itseäni lastenjuhlilla 400km päähän.

Olen ajatellut, että erittäin harvinaista tälläinen. Onko sinulla omia lapsia? Sitten eivät näe serkkuja tai jos ei ole niin eikö sisaruksen lapset ole läheisiä ja tärkeimpiä lapsia kuitenkin?

Ei ole lapsia enkä niitä edes halua. Sisarukseni ovat minulle läheisiä, mutta heidän lapsensa eivät niinkään.

Mikset tutustu? Kenelle sitten jätät perinnön jos et omia lapsia hanki?

Jaa. Sieltä tulikin reippaasti ja teeskentelemättä syy miksi haluat pitää yhteyttä. Hyvissä ajoin olet perintöä kyttäämässä.

Perintö kuuluu sukuun.

Ja millähän perusteella?

Vierailija
22/29 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en juurikaan tunne isäni lapsettomaksi vastoin tahtoaan jääneitä sisaruksia. He eivät ilmeisesti kestäneet lapsiperheen kanssa tekemisissä olemista (koska taisivat olla niin katkeria) eivätkä ole kiinnostuneet meistä sitten aikuisinakaan.

Voi myös olla, että eivät viihtyneet sisarustensa seurassa eikä lapsiinkaan siksi kiinnostanut yhteyttä pitää. Mitä turhaan väkisin. Ei sisarusten lapset läheisiä ole luonnostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käy sisarusten lasten syntymäpäivillä. Näitä lapsia on jo nyt 5 ja luultavasti lisää tulee lähivuosina. En jaksa käydä monta kertaa vuodessa lastenjuhlissa, aina siellä on ne samat naamat ja samat jutut. Eikö ne lapsetkin mieluiten juhlisi toisten lasten kanssa, miksi sinne tarvitaan tädit ja sedät pönöttämään. Yhteen siskooni en pidä yhteyttä edes puhelimitse, meillä ei vaan ole mitään yhteistä, ei siinä sen kummempaa. Minulla ei ole mitään sisaruksia ja heidän lapsiaan vastaan, ihan positiivisia ajatuksia. En vain jaksa keinotekoisesti pitää yllä sellaista tiivistä suhdetta mitä jotkut odottavat. Kun todellisuudessa ei mitenkään läheisiä olla. Hyvillä mielin ollaan kun tavataan, mutta välillä menee pitkään etten heitä näe.

Juuri näin. Ei tarvitse väkisin pitää yhteyttä ja tavata jos sitä ei kaipaa. Sukulaisuus ei tarkoita sitä, että viihtyy yhdessä ja on läheinen.

Vierailija
24/29 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti näissä on takana sisarusten törttöilyt. Sisarukseni ovat ihan itse aiheuttaneet sen, että en jaksa kovin usein olla tekemisissä heidän kanssaan, kilteimmänkin kärsivällisyys loppuu joskus. Ikävänä sivutuotteena on se, että en heidän ihan mukavia muksujaan näe enää juurikaan. Hankin kuitenkin joululahjat ja muut. Toivottavasti vielä joskus elämäntilanteet ovat toiset ja välitkin korjaantuu.

Vierailija
25/29 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ainakaan tarvitse kenenkään odotella perintöä, kun asun vuokralla eikä omaisuutta ole, ellei lasketa vanhoja astioita ja huonekaluja, joita keräilen.

Minulla ei ole mitään veljeni perhettä vastaan, mutta en oikein pidä lapsista enkä osaa olla heidän kanssaan. Enkä kyllä pidä juhlista muutenkaan. Lasten synttärit kaksi kertaa vuodessa olisivat minulle ihan liikaa. Lahjaksikin osaan ostaa vain kirjoja. Olen siis köyhä ja tylsä täti, ei voi mitään. :D

Vierailija
26/29 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käy sisarusteni lasten synttäreillä. En lähde kiduttamaan itseäni lastenjuhlilla 400km päähän.

Olen ajatellut, että erittäin harvinaista tälläinen. Onko sinulla omia lapsia? Sitten eivät näe serkkuja tai jos ei ole niin eikö sisaruksen lapset ole läheisiä ja tärkeimpiä lapsia kuitenkin?

Ei ole lapsia enkä niitä edes halua. Sisarukseni ovat minulle läheisiä, mutta heidän lapsensa eivät niinkään.

Mikset tutustu? Kenelle sitten jätät perinnön jos et omia lapsia hanki?

Jaa. Sieltä tulikin reippaasti ja teeskentelemättä syy miksi haluat pitää yhteyttä. Hyvissä ajoin olet perintöä kyttäämässä.

Perintö kuuluu sukuun.

No voihan sitä laittaa vaikka pikkuserkkujen lapsille sen perinnön.

Vierailija
27/29 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Sisaruksesi ahdistuu sinun seurassasi. Siksi hän ei käy teillä. Sinun suhtautumisesi häneen on vaativa ja/tai alistava ja/tai vähättelevä. Tai jotain muuta, mitä sinä pidät "normaalina" sisarusten välisenä kanssakäymisenä, mutta se ei oikeasti ole normaalia, ja hänelle se on viimein selvinnyt, eikä hän enää halua alistua siihen.

Vierailija
28/29 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: Sisaruksesi ahdistuu sinun seurassasi. Siksi hän ei käy teillä. Sinun suhtautumisesi häneen on vaativa ja/tai alistava ja/tai vähättelevä. Tai jotain muuta, mitä sinä pidät "normaalina" sisarusten välisenä kanssakäymisenä, mutta se ei oikeasti ole normaalia, ja hänelle se on viimein selvinnyt, eikä hän enää halua alistua siihen.

Monessa tapauksessa tämä. Esimerkiksi vanhempi sisarus ei tajua, että nuorempikin on aikuinen ja kohtelee holhoten tai koskettelee epäsopivasti.

Vierailija
29/29 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksen lapsiin ei ole mitään velvoitteita. Ei kannata miettiä liiaksi miksei joku käy. Hänellä on varmasti syynsä ja kertoo jos haluaa. Jos joku ei kaipaa sinua elämäänsä niin tuskin on iloa pakottaakaan tai tuppautua.