Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on mt-ongelmaiseksi epäilemäsi henkilö?

Vierailija
18.11.2020 |

Miten hän käyttäytyy ja missä ne käytännön ongelmat ilmenevät? Millainen käyttäytyminen, mielenkiinnonkohteet, tyyli, sosiaalinen asema ja ulkonäkö herättävät epäluulosi?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön, negatiivinen, viettää aikaa ulkona esimerkiksi takki auki päiväsaikaan.

Vierailija
2/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin käyttäytyvä ja lahjakas henkilö. Välillä on ylikierroksilla ja osallistuu vähän liikaa kaikkeen. Sitten häviää pariksi kuukadeksi. Hyvää, vakituista työpaikkaa ei ole, Mensan jäsenyys kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä?

Pitkä parisuhde, pitkä työura, ajattelevainen ja pohdiskelevainen (liikaakin), itsekseen viihtyvä introvertti.

Liikunnallinen ja yleisesti hyvinvoinnista/psykologiasta kiinnostunut.

Vierailija
4/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan rajamailla kirjoitti:

Työtön, negatiivinen, viettää aikaa ulkona esimerkiksi takki auki päiväsaikaan.

Mikä tuo takki auki -juttu on? Näihin aikoihin on ollut aika lämmintä ainakin, jos vielä rehkii jotain ulkosalla.

Vierailija
5/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Minä?

Pitkä parisuhde, pitkä työura, ajattelevainen ja pohdiskelevainen (liikaakin), itsekseen viihtyvä introvertti.

Symppiseltä vaikutat. 👍Tosin itse olen avarakatseinen.

Vierailija
6/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan presidentti, jonka virkakausi juuri loppuu.

Vierailija
7/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten asioihin puuttuva, selkään puukottaja, joka luulee omistavansa maailman ja voivansa vaikuttaa kaikkeen.

Vierailija
8/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Minä?

Avarakatseisuudella tarkoitan sitä, että en kovin helposti edes pidä ketään mt-ongelmaisena, enkä ole muutenkaan ennakkoluuloinen.

Vierailija
9/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällepäin mukavan ja kiltin oloinen nainen joka joskus muuttuu hyvin äkisti ilkeäksi. Tiedän että hänen lapsuudessa tapahtui traumaattisia asioita.

Vierailija
10/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin käyttäytyvä ja lahjakas henkilö. Välillä on ylikierroksilla ja osallistuu vähän liikaa kaikkeen. Sitten häviää pariksi kuukadeksi. Hyvää, vakituista työpaikkaa ei ole, Mensan jäsenyys kyllä.

Onko tuossa avainsyy se, että yliaktiivisuus ja passiivisuus vaihtelevat?

Vierailija
11/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaiset työt voivat loppua ja uusi alkaa myöhemmin. Vähemmästäkin kyllä mielenterveyskin varmaan kärsii.

Vierailija
12/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmaiset ovat sellaisia jota yrittävät keksiä muille mt-diagnooseja ulkonäön perusteella.

Vierailija
13/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne diagnoosit näissä tapauksissa olisi?

Vierailija
14/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen kaikkia. Tosin olen itsekin mt-ongelmainen. HÖÖ! Tiedän mitä teit viime kesänä ap!.

Vierailija
15/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta vastata, koska tunnen runsaasti todistetusti mt-ongelmaisia. Ei ole mitään yhdistävää tekijää.

Vierailija
16/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pikemminkin se, että on ongelmia ihmisten kohtaamisessa. Työnhakua sitten vaikeuttaa se tuo aktiivisuus/passiivisuus.

Vierailija
17/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen kaikkia. Tosin olen itsekin mt-ongelmainen. HÖÖ! Tiedän mitä teit viime kesänä ap!.

Mitä ap on tehnyt viime kesänä? Mistä voit tuntea ap:n? Aika maagista ajattelua, jos tunnistat ap:n joistain sanavalinnoista.

Itse veikkaan, ettei edes paras ystäväni tai omat vanhempani tunnistaisi minua täältä. Ei kukaan tietämäni läheinen tunne ainakaan minua niin hyvin.

Vierailija
18/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Minä?

Avarakatseisuudella tarkoitan sitä, että en kovin helposti edes pidä ketään mt-ongelmaisena, enkä ole muutenkaan ennakkoluuloinen.

Hyvä tarkennus :D

Vierailija
19/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pikemminkin se, että on ongelmia ihmisten kohtaamisessa. Työnhakua sitten vaikeuttaa se tuo aktiivisuus/passiivisuus.

Millä tavalla ihmisten kohtaamisessa? Pitäisikö esittää muunlaista kuin on, onko älykkyys este? Eikö terve kertoisi olevansa älykäs? Eikö terve olisi aktiivinen, ellei hänellä ole vakituista työtä?

Vierailija
20/37 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta vastata, koska tunnen runsaasti todistetusti mt-ongelmaisia. Ei ole mitään yhdistävää tekijää.

No hitto! Tuota itsekin juuri mietin. Tietämäni diagnoosin saaneet ovat keskenään hyvin erilaisia ja he ovat siistin näköisiä ja heillä on kohtalaiset sosiaaliset taidotkin ja heillä on hyvinkin erilaisia elämäntilanteitakin (suurin osa pärjää ihan hyvin ja ne huonomminkin pärjäävät ovat pääosin parisuhteessa).

Ainoa, joka tulee itselleni mieleeni, on nuoruudestani yksi vanhempi ehkä 40-50-vuotias nainen, joka pukeutui kuin koditon ja näytti todella kuluneelta ja epäsiistiltä. Asui yliopisto-opiskelijoiden opiskelija-asunnossa kuitenkin.