Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käytä maskia. Käytätkö sinä?

Vierailija
18.11.2020 |

Miten on?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Iskältä sain muutaman maskin kun oli ostanut mutta ei tulis mieleenkään käyttää. 

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
42/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän unimaskia nukkuessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jos en ole jaksanut ajaa sänkeä ja on aknea tai henki haisee alkoholille.

Aika kätevä väline. En tosin pese maskia. Käytän sitä ihan naamiona ja mies olen.

Todella kätevä laite, jos ei jaksa kammata naamaansa ja lähtee julkisiin tiloihin. Voisin kuvitella miten naisista tuntuu samalle, kun ei tarvitse välttämättä laittautua. Maski naamalle ja huppu päähän saatana!

Vierailija
44/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä, ei mitään hyötyjä, haittaa hengitystäkin hapenotto vaikeentuu

Ei vaikeudu. Kuvittelet.

Vierailija
45/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, solidaarisuudesta muita kohtaan, on itsekästä olla käyttämättä. Mikä on teidän tekosyynne olla käyttämättä maskia: maskit eivät suojaa koronalta, itsemääräämisoikeutemme on uhattuna, koko korona on huijausta, influenssa on paljon vaarallisempi vai ihan vain yleinen ääliömäisyys?

Minulla on vapaus elää omaa elämääni kuten teillä muillakin. Maski voi myös luoda vääränlaista turvallisuudentunnetta. Ilman sitä saattaa pysyä skarpimpana ja kyseenalaistaa menemisensä ja tekemisensä paremmin.

En käytä julkisia, en käy ostoskeskuksissa, asun yksin, teen etätyötä, tapaan ihmisiä harvoin ja silloinkin yleensä ulkona. Jos käyn 3-5 kertaa viikossa kaupassa, postissa tai ravintolassa noutamassa ruokaa, olen paljon epätodennäköisempi tartuttaja kuin se maskillinen kassajonossa edessäni oleva, joka kulkee julkisilla ja asuu toisen ihmisen kanssa yhdessä. 

Sinulla ei ole oikeutta tartuttaa muita ja mahdollisesti vaarantaa heidän terveyttään. Te minulla on oikeus -tyypit olette rasittavia. Varmaan jos olisit elänyt sota-aikana, olisit silloinkin vain öyhöttänyt okeuksistasi.

Vierailija
46/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin käytän, en ole pelokas, todellisuudesta vieraantunut foliohattuilija toisin kuin nämä joiden mielestä Korona on huuhaata.

Vierailija
47/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän, sillä kuulun riskiryhmään vakavien keuhkosairauksien osalta. Pysyttelen toki suurimman osan aikaa kotona ja käyn ulkona vain, jos on pakko.

Keuhkotautiset ei saa käyttää maskeja.

Vierailija
48/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku maskiton selittää mikä maskia käyttävistä tekee "lampaita"? 

Halu suojata muita ihmisiä? Empatia, äly? Mikä?

Maskit suojaa pisaratartunnalta. Käsien pesu suojaa kosketustartunnalta. Etäisyyden pito suojaa muulta tartunnalta (aerosolit yms). Kaikki yhdessä suojaa parhaiten. En vain käsitä tätä vastarintaa ja kitinää, mikä tästä tekee niin vaikeaa?

Vierailija
49/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt kuin joissakin tilanteissa. En oikein usko niihin.

Vierailija
50/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan THL. N keväistä ohjetta olla käyttämättä. En usko että ne nyt kesässä muuttui tehokkaiksi.

Ja minun järkeni sanoo että niiden jatkuva käyttö ei ole terveellistä.

Monet jotka käyttävät kertovat esim pään särystä illalla.

Vierailija
51/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikeudu. Kuvittelet.

Eli jos laitaa lakanan naamalle niin hengitys ei vaikeudu? Sulla on kova usko varmaan maskin hyödyistä koska kiellät fysiikan laitkin sen nojalla. Pelastaako maski onnettomuuksiltakin?

Vierailija
52/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Joudun töissäkin käyttämään joten miksi en käyttäisi muutenkin. Ei ole minusta liikaa vaadittu.

Vierailija
53/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän turvavälit enkä osallistu parveiluihin. Maskia en ole käyttänyt.

Vierailija
54/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, solidaarisuudesta muita kohtaan, on itsekästä olla käyttämättä. Mikä on teidän tekosyynne olla käyttämättä maskia: maskit eivät suojaa koronalta, itsemääräämisoikeutemme on uhattuna, koko korona on huijausta, influenssa on paljon vaarallisempi vai ihan vain yleinen ääliömäisyys?

Minulla on vapaus elää omaa elämääni kuten teillä muillakin. Maski voi myös luoda vääränlaista turvallisuudentunnetta. Ilman sitä saattaa pysyä skarpimpana ja kyseenalaistaa menemisensä ja tekemisensä paremmin.

En käytä julkisia, en käy ostoskeskuksissa, asun yksin, teen etätyötä, tapaan ihmisiä harvoin ja silloinkin yleensä ulkona. Jos käyn 3-5 kertaa viikossa kaupassa, postissa tai ravintolassa noutamassa ruokaa, olen paljon epätodennäköisempi tartuttaja kuin se maskillinen kassajonossa edessäni oleva, joka kulkee julkisilla ja asuu toisen ihmisen kanssa yhdessä. 

Sinulla ei ole oikeutta tartuttaa muita ja mahdollisesti vaarantaa heidän terveyttään. Te minulla on oikeus -tyypit olette rasittavia. Varmaan jos olisit elänyt sota-aikana, olisit silloinkin vain öyhöttänyt okeuksistasi.

Oma elämäntapani on paljon tartuntatorjuvampi kuin monen muun, joten älä edes viitsi aloittaa. Maski on yksi pieni osatekijä monen muun joukossa ja välttäminen on vielä tehokkaampi torjuntakeino kuin maski, jätän tekemättä paljon ja menemättä paljon, jotta en olisi osa tartuntaketjua vaan suojelen sekä sinua että itseäni olemalla poissa. 

Vierailija
55/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa liikennevälineissä ja silloin, jos kaupassa on ruuhkaa. Yleensä käyn myöhään illalla, jolloin ei ruuhkaa ja turvavälejä voi pitää.

Vierailija
56/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä palstaa ja huomasin että maskeja puolustivat vettuilevat ihmiset jotka haukkui muita. Siksi aina maskin nähdessäni etoo.

Vierailija
57/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut käyttää ihan niiden kaupassa työtä tekevien vuoksi. Heidän on pakko olla siellä päivästä toiseen, jos voin helpottaa käyttämällä maskia niin hyvä näin. Asiakkaista harva käyttää, joten en heitä niinkään mieti.

En usko olevani ensimmäisten sairastuneiden joukossa täällä, kun käyn vain siellä kaupassa parin viikon välein.

Vierailija
58/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kuvittele omiasi. Ei vaikeudu.

Vierailija
59/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia vain museoissa, joissa se onkin nykyään pakollista ainakin pk-seudulla. Muissa paikoissa pidän muihin vähintään kahden metrin turvavälin (se on alueellani mahdollista) ja jos joku siitä huolimatta änkeää kaupassa tai lenkillä väistämisestäni huolimatta niin lähelle että saa minulta piilokoronan niin en ole ollenkaan pahoillani. Pesen ja desinfioin käsiä ahkerasti.

Vierailija
60/116 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia vain museoissa, joissa se onkin nykyään pakollista ainakin pk-seudulla. Muissa paikoissa pidän muihin vähintään kahden metrin turvavälin (se on alueellani mahdollista) ja jos joku siitä huolimatta änkeää kaupassa tai lenkillä väistämisestäni huolimatta niin lähelle että saa minulta piilokoronan niin en ole ollenkaan pahoillani. Pesen ja desinfioin käsiä ahkerasti.

Joo, itse en käytä maskia, mutta enpä ole ole ollut museossa, elokuvissa/teatterissa, isoissa ostoskeskuksissa, kuntosalilla/jumpassa, julkisissa, kirkossa, sukujuhlissa, oppilaitoksissa, terveyskeskuksissa jne jne. koko koronan aikana eli kiitti vaan, toivon sinulle mielummin sitä koronaa, kun kuvittelet maskin olevan joku hyväkin suoja ja vapauttavan sinut liikkumaan vapaasti.