En käytä maskia. Käytätkö sinä?
Kommentit (116)
Kyllä käytän maskia kaikissa julkisissa sisätiloissa, lenkillä en. Harrastuksissa on jo "pakko", enkä muutenkaan olisi ilman.
En käytä. Iskältä sain muutaman maskin kun oli ostanut mutta ei tulis mieleenkään käyttää.
Käytän kaupassa sosiaalisen paineen vuoksi. Toinen maski jo käytössä, eka kesti parikymmentä käyttökertaa. Mitään hyötyä ei maskistani ole
kenellekään, turvavälit kyllä pidän mielelläni  eikä minulla ole koronaa ja tuskin kenelläkään muullakaan siellä kaupassa. Jos minulla olisi koronaoireita pysyisin kotona.
En käytä, ei mitään hyötyjä, haittaa hengitystäkin hapenotto vaikeentuu
Käytän kahta eri kangasmaskia mutta koska olen rillipää niin joutuu aina laittamaan piilarit jos meinaa maskia käyttää. Maskeja joutuu myös jatkuvasti keittämään. Välillä kiireessä vain yksinkertaisesti unohtuu joko laittaa piilarit tai pestä maskin ajoissa. Haluaisin käyttää enemmän mutta olen hajamielinen.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska olen älykäs, aikuinen ihminen, enkä perussuomalaisista vanhemmista siinnyt teinijonne.
Bää bää..
Käytän jos ihan pakko..eilen kävin influenssarokotteen ottamassa maski päässä ja just ja just sen ajan pystyin pitämään.. olen kotona yrittänyt rauhassa harjoitella eri materiaaleilla, mutta en vaan pysty. Olen raskaana viimeisilläni ja luulen, että se on se suurin syy ettei henki vaan meinaa kulkea..
Käytän , kun menen nukkumaan niin puolison hengitys ei haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä. En halua menettää tajuntaani, enkä saada 3 päivän osasta kroppaa tuntoa vievää migreeniä.
Menettää tajuntaasi??! Oikeesti? Ihan lievää hysteriaa lietsot. Se maski ei oikeasti vaikeuta hengittämistä juurikaan, maskeja on myös erilaisia. Suurin osa näistä ihmisten maskiongelmista on kyllä pään sisällä. Jos sulla on noin vakavia terveysongelmia, oot varmaan saanut lääkäriltäsi sitten ohjeet että ei tarvii maskia käyttää?
Minä en ole tilivelvollinen sinulle, enkä kenellekään muullekaan yksityisasioistani.
Räävi päätäs, mitä räävit.
En ole vielä käyttänyt.
Aika vähän tuntuu maskinkäyttö vaikuttavan tartuntalukuihin.
Vierailija kirjoitti:
En, joutuisin klääppimään sitä vähän väliä, koska silmälasit... Ja olen kokeillut, huurtuu heti vaikka miten asettelisi. Ja maskin takia en uusia pienempiä 600€:n laseja hanki.
Mulla ei huurru lasit koskaan, vaikka on kuinka maski. Laitat sen todennäköisesti väärin päähäsi.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, solidaarisuudesta muita kohtaan, on itsekästä olla käyttämättä. Mikä on teidän tekosyynne olla käyttämättä maskia: maskit eivät suojaa koronalta, itsemääräämisoikeutemme on uhattuna, koko korona on huijausta, influenssa on paljon vaarallisempi vai ihan vain yleinen ääliömäisyys?
Minulla on vapaus elää omaa elämääni kuten teillä muillakin. Maski voi myös luoda vääränlaista turvallisuudentunnetta. Ilman sitä saattaa pysyä skarpimpana ja kyseenalaistaa menemisensä ja tekemisensä paremmin.
En käytä julkisia, en käy ostoskeskuksissa, asun yksin, teen etätyötä, tapaan ihmisiä harvoin ja silloinkin yleensä ulkona. Jos käyn 3-5 kertaa viikossa kaupassa, postissa tai ravintolassa noutamassa ruokaa, olen paljon epätodennäköisempi tartuttaja kuin se maskillinen kassajonossa edessäni oleva, joka kulkee julkisilla ja asuu toisen ihmisen kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Just kävin kaupassa ja muutenkin monisairaan näköiset käyttivät maskia. Jännä nuo hieman iäkkäämmät jotka käyttävät kaupassa mutta lähibaarissa istuvat illat sylki lentäen umpikännissä ilman maskia.
Ohiksena, millainen on sinusta monisairaan näköinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, sillä kuulun riskiryhmään vakavien keuhkosairauksien osalta. Pysyttelen toki suurimman osan aikaa kotona ja käyn ulkona vain, jos on pakko.
Kuka tällaistakin alapeukuttaa? Eikö riskiryhmään kuuluvien ole hyvä käyttää maskia?
Itse käytän, kun on pakko. Esim. terveyskeskuksessa.
En käytä. Enkä tule käyttämään ennen kuin maski on pakollinen.
Meidän lähikaupassa en ole vielä nähnyt ikinä kellään. Täällä tartuntoja ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän, sillä kuulun riskiryhmään vakavien keuhkosairauksien osalta. Pysyttelen toki suurimman osan aikaa kotona ja käyn ulkona vain, jos on pakko.
Kuka tällaistakin alapeukuttaa? Eikö riskiryhmään kuuluvien ole hyvä käyttää maskia?
Terveyskeskus on se harva paikka, missä jokainen käyttää maskia, koska on pakko. Mutta monen keuhkosairaan ei ole hyvä käyttää maskia, ainakin itselleni se ei vaan toimi. En saa riittävästi happea maskin kanssa ja lisäksi atoopikkona ihoni menee jo tunnissa pahaan kuntoon ja paraneminen normaaliksi vie viikkoja.
En, asun pikkukaupungissa jossa ei vielä ole ollut yhtään todettua tapausta. Käyn kaupassa pari kertaa viikossa, siellä pidän ”turvavälin”. Vierailen vain poikani ja tyttäreni perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskus on se harva paikka, missä jokainen käyttää maskia, koska on pakko. Mutta monen keuhkosairaan ei ole hyvä käyttää maskia, ainakin itselleni se ei vaan toimi. En saa riittävästi happea maskin kanssa ja lisäksi atoopikkona ihoni menee jo tunnissa pahaan kuntoon ja paraneminen normaaliksi vie viikkoja.
Minulle lääkärit ovat suositelleet maskia juuri keuhkosairauksien vuoksi. Riippuu siis henkilöstä ja tilanteesta. t. alkuperäinen kirjoittaja
Menettää tajuntaasi??! Oikeesti? Ihan lievää hysteriaa lietsot. Se maski ei oikeasti vaikeuta hengittämistä juurikaan, maskeja on myös erilaisia. Suurin osa näistä ihmisten maskiongelmista on kyllä pään sisällä. Jos sulla on noin vakavia terveysongelmia, oot varmaan saanut lääkäriltäsi sitten ohjeet että ei tarvii maskia käyttää?