Ikitie elokuva perustuu tositapahtumiin, koskettiko se sinua?
Oletko nähnyt Antti Tuurin romaaniin perustuvan Ikitie elokuvan jossa pääosassa Tommi Korpela? Se on tositapahtumiin perustuva. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ikitie
Kommentit (28)
Hyvin neuvostovastainen elokuva. En pitänyt.
Mun mielestä se ei kyllä ole erityisen vaiettua, mulle ainakin kirjan käsittelemät historialliset tapahtumat olivat ihan tuttuja, sekä Suomen että Neuvostoliiton osalta.
nro 1
Sosialismi on tuollaista, hyvä muistutus kaikille.
Käsittääkseni Stalinin aikakausi oli kovaa aikaa.
Kyllä. Muutama vuosi sitten katsoin Areenasta. Roolitukset olivat erittäin onnistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin neuvostovastainen elokuva. En pitänyt.
Et pidä realismista?
Sillä päähenkilöllä oli aivan kauhea kohtalo. Ne muut taisi olla siellä Neuvostoliitossa omasta halustaan.
Kannattaa tutustua Taisto Huuskosen kirjoihin. Esim. Ennin tarina.
Asuin 26 vuotta Neuvostoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua Taisto Huuskosen kirjoihin. Esim. Ennin tarina.
Asuin 26 vuotta Neuvostoliitossa.
Hyvin tehty ja kamala elokuva. Tuli vähän aikaa sitten telkkarista, en nähnyt alkua mutta jäin seuraamaan. Jäi se kauhea joukkoteloituskohtaus erityisesti mieleen missä ihmiset kulkevat kauhuissaan ja toisiaan käsistä kiinni pitäen jonossa montun reunalle kukin vuorollaan ammuttavaksi.
Miksi sentimentaalinen paska koskettaisi minua?
Kyllä sitä tuotakin katsoessa mietti miten on voinut kehittyä niin sairas laji kuin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on osa historiaamme.
Vierailija kirjoitti:
No mikä nyt jotain trollinsurkimusta yleensä koskettaa, koet kai suurimmat tunteesi elämässä kun tukirahat tulevat tilille. :D
Elokuva kosketti mua säädyttömästi. Kuinka paljon saan kosvauksia? Miljoonan?
Tuttua niille jotka ovat lukeneet 70 luvun lopulla Vankileirien saariston. Olihan noista tietoa niillä, jotka vierailivat Neuvostoliitossa silmät ja korvat auki. Sieltä täältä tihkui tietoa. Ja tietysti niillä, jouden sukulaisia katosi vainoissa.
En ole nähnyt elokuvaa, mutta kirjan olen lukenut. Onhan se tunteita herättävä.