Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikitie elokuva perustuu tositapahtumiin, koskettiko se sinua?

Vierailija
18.11.2020 |

Oletko nähnyt Antti Tuurin romaaniin perustuvan Ikitie elokuvan jossa pääosassa Tommi Korpela? Se on tositapahtumiin perustuva. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ikitie

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan pohjana on henkilö, joka todellisuudessa on muilutettu rajalle ja pääsi siellä muiluttajiltaan pakenemaan. 

Siitä, mitä hänelle tämän jälkeen tapahtui, ei tiedetä mitään. 

Pakokohtauksesta eteenpäin tarina on fiktiota ja päähenkilö on vain sijoitettu noihin historiallisiin ja surullisiin tapahtumiin, joita Neuvostoliitossa tuohon aikaan todellisuudessa tapahtui.

Vierailija
22/28 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt elokuvaa, mutta kirjan olen lukenut.

Minulle oli uutta se että Neuvostoliitossa oli suuri määrä Suomesta Amerikan ihmemaahan lähteneitä, jotka palasivat etsimään vielä parempaa elämää neukkukolhoosista. Ei voi kuin ihmetellä kommarien tyhmyyttä. No, kyllä siitä sitten rankaistiinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaaja oli vihannut  väkivaltaa ja siksi ehkä kauheudet oli hiukan vaisuja kuten teloitus kohtauksetkin.

Vierailija
24/28 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut katsoa loppuun asti, eli ei ehkä koskettanut.

Vierailija
25/28 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kertoo Lapun liikkeen karmeudet. Syyttömiä ihmisiä kiusattiin. 

Vierailija
26/28 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut tai nähnyt. Ihmisparka vastenmielisessä maassa raakojen musikoiden keskellä. 

Vierailija
27/28 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt elokuvaa, mutta kirjan olen lukenut.

Minulle oli uutta se että Neuvostoliitossa oli suuri määrä Suomesta Amerikan ihmemaahan lähteneitä, jotka palasivat etsimään vielä parempaa elämää neukkukolhoosista. Ei voi kuin ihmetellä kommarien tyhmyyttä. No, kyllä siitä sitten rankaistiinkin.

Kaukaiset sukulaiseni kuuluvat nähin. He joutuivat työttömiksi USAssa. Kun sitten Neuvostoliittoon houkuteltiin väkeä, he päättivät käydä katsomassa. He ajattelivat, että sieltä on lyhyt matka takaisin Suomeen, jos olot eivät miellytä.

Vierailija
28/28 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 lisää vielä: ei kenellekään tullut tuossa vaiheessa mieleenkään, että Neuvostoliitosta ei pääsisi halutessaan pois.