Ikitie elokuva perustuu tositapahtumiin, koskettiko se sinua?
Oletko nähnyt Antti Tuurin romaaniin perustuvan Ikitie elokuvan jossa pääosassa Tommi Korpela? Se on tositapahtumiin perustuva. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ikitie
Kommentit (28)
En ole nähnyt elokuvaa, mutta kirjan olen lukenut.
Minulle oli uutta se että Neuvostoliitossa oli suuri määrä Suomesta Amerikan ihmemaahan lähteneitä, jotka palasivat etsimään vielä parempaa elämää neukkukolhoosista. Ei voi kuin ihmetellä kommarien tyhmyyttä. No, kyllä siitä sitten rankaistiinkin.
Ohjaaja oli vihannut väkivaltaa ja siksi ehkä kauheudet oli hiukan vaisuja kuten teloitus kohtauksetkin.
Hyvin kertoo Lapun liikkeen karmeudet. Syyttömiä ihmisiä kiusattiin.
En ole lukenut tai nähnyt. Ihmisparka vastenmielisessä maassa raakojen musikoiden keskellä.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt elokuvaa, mutta kirjan olen lukenut.
Minulle oli uutta se että Neuvostoliitossa oli suuri määrä Suomesta Amerikan ihmemaahan lähteneitä, jotka palasivat etsimään vielä parempaa elämää neukkukolhoosista. Ei voi kuin ihmetellä kommarien tyhmyyttä. No, kyllä siitä sitten rankaistiinkin.
Kaukaiset sukulaiseni kuuluvat nähin. He joutuivat työttömiksi USAssa. Kun sitten Neuvostoliittoon houkuteltiin väkeä, he päättivät käydä katsomassa. He ajattelivat, että sieltä on lyhyt matka takaisin Suomeen, jos olot eivät miellytä.
27 lisää vielä: ei kenellekään tullut tuossa vaiheessa mieleenkään, että Neuvostoliitosta ei pääsisi halutessaan pois.
Tarinan pohjana on henkilö, joka todellisuudessa on muilutettu rajalle ja pääsi siellä muiluttajiltaan pakenemaan.
Siitä, mitä hänelle tämän jälkeen tapahtui, ei tiedetä mitään.
Pakokohtauksesta eteenpäin tarina on fiktiota ja päähenkilö on vain sijoitettu noihin historiallisiin ja surullisiin tapahtumiin, joita Neuvostoliitossa tuohon aikaan todellisuudessa tapahtui.