Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Havaintoni mukaan maskien käyttö liikennevälineissä ja kaupoissa on viime aikoina vähentynyt, onko teillä sama käsitys?

Vierailija
18.11.2020 |

Olisikohan ihmiset vihdoinkin saaneet tästä tarpeekseen? Kohta on vuosi koronailtu ja ennusteiden mukaan jatketaan ensi kesään saakka. Tosin pitihän tämän alunperin loppua jo tänä kesänä, joten tuskin moni uskoo tuohonkaan.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä.

Vierailija
2/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kai tajunneet, että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama havainto! Rokoteuutisten jalkeen meno muuttui :(

Vierailija
4/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kai tajunneet, että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Imeisesti monet elävät tuollaisessa harhassa.

Vierailija
5/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että ikäihmiset ei käytä. Tai osa joo mutta yllättävän harva. Liekö he saaneet jo tarpeekseen rajotteista. Sen sijaan nuorempi väki näkyy käyttävän.

Vierailija
6/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama havainto. Jos aiemmin kaupassa ehkä 1/2 oli maski, niin nyt ehkä 1/3 on.

Vierailija
7/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, olen huomannut, että ainakin meillä päin yhä useampi käyttää maskia.

Ruokakaupassakin lähes kaikilla on maskit.

Vierailija
8/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisia en käytä mutta ainakin kanta-Prismassani asioidessa tuntuu, että hyvin monella on maski.

Vierailija
9/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Maskit on niin epämukavia ja niitä on hankala käyttää ohjeiden mukaan, että moni on saanut niistä tarpeekseen.

Vierailija
10/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.... itse enä esim. käytä maskia kaupassa, pidän sitä täysin turhana. En aio myöskään periaatteesta ostaa kertakäyttömaskeja (olen kertakäyttökulttuuria vastaan), mutta kangasmaskin pitäminen ei nappaa, pelkään siinä olevan viruksia enemmän kuin ilman maskia tulisi ja niiden peseminen on p*rseestä. En halua laittaa myöskään yhtään rahaa maskeihin sen enempää, kuin 5 kangasmaskia maksoivat.

Eri asia, jos olisi itse vähänkään köhäinen, mutta toisaalta silloin ei pitäisi liikkua missään. Mutta olen ihan terve.

Vierailija
11/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni maskeja  näkee aika mukavasti. Tosin käyn vain lähikaupassa. Kyllä maskillisia on tällä hetkellä enemmän kuin maskittomia.

Vierailija
12/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea motivoitua maskin pitämiseen jos ei usko sen hyötyihin. Tuntuu turhalta ropeltaa maskia päähänsä 15 min kaupassa olemista varten.

Joukkoliikenteessä pidän maskia muodon vuoksi, mutta kuljen bussilla ehkä kerran kuukaudessa.

Vierailija
13/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut, että ikäihmiset ei käytä. Tai osa joo mutta yllättävän harva. Liekö he saaneet jo tarpeekseen rajotteista. Sen sijaan nuorempi väki näkyy käyttävän.

Vanhemmilla on sydänvaivoja ja silloin maski (myös covid19) voi olla kohtalokas.

Vierailija
14/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että alueellisesti on suuria eroja. Meidän busseissa on paljon maskillisia. Mutta metrossa ei.

Maski auttaa eliminoimaan supertartuttajuuden ajan ennen oireita. Nyt on tartunnat lisääntymässä vauhdilla ainakin pääkaupunkiseudulla. Kuolleet lisääntyneet yms. Kannattaako nyt riskeerata itseä, jos rokote on kohta tulossa?

Vierailija
15/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sekä käyttäjiä ja niitä jotka eivät käytä.

Mutta tuota ei ole vielä kukaan selittänyt että miksi siinä maskissa olisi enemmän viruksia kuin esim. kasvojen ihossa, käsissä, vaatteissa tms.?

Kun joku aina joskus sanoo kuten yllä; pelkää sitä maskia koska siinä voi olla enemmän viruksia.

Vierailija
16/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen havainnut päinvastaista. Kaupassa lähes kaikilla naisilla on maskit. Silloin tällöin näkyy joku vähän syrjäytyneen näköinen ukko ilman.

Julkisia en käytä, mutta varsin tyhjiltä näyttävät bussit meillä päin. Ikävää tietysti bussiyhtiön kannalta.

Vierailija
17/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.... itse enä esim. käytä maskia kaupassa, pidän sitä täysin turhana. En aio myöskään periaatteesta ostaa kertakäyttömaskeja (olen kertakäyttökulttuuria vastaan), mutta kangasmaskin pitäminen ei nappaa, pelkään siinä olevan viruksia enemmän kuin ilman maskia tulisi ja niiden peseminen on p*rseestä. En halua laittaa myöskään yhtään rahaa maskeihin sen enempää, kuin 5 kangasmaskia maksoivat.

Eri asia, jos olisi itse vähänkään köhäinen, mutta toisaalta silloin ei pitäisi liikkua missään. Mutta olen ihan terve.

Jos itse olet terve, niin mistä ne virukset ovat kangasmaskiisi tulleet?

Vierailija
18/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi on maskinkäyttö vähentynyt. Siinä kun se maskisuositus tuli niin oli sellainen n. 1-2vkon ajan kaupoissa oli ehkä 2/3 maski, mutta sen jälkeen se on hiipunut ja nyt on ehkä vajaa puolella.

Vierailija
19/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen Stockan Herkussa keskustassa ja kaikilla oli maski. Raitiovaunussa matkalla kotiin Ullanlinnaan maski oli noin 75%lla.

Vierailija
20/34 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kangasmaskin pitäminen ei nappaa, pelkään siinä olevan viruksia enemmän kuin ilman maskia tulisi ja niiden peseminen on p*rseestä.

Eikö nimen omaan ole maskin ajatus että virukset jäävät siihen. Ne, jotka ovat maskissa, eivät ole keuhkoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän