Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihto-opiskelijaksi, perhe mukaan?

Vierailija
18.03.2014 |

Onko kukaan ollut vaihdossa niin että mies ja lapset olisivat olleet mukana? Kuulisin mielelläni kokemuksia. 

Meillä olisi vielä "helppoa" lähteä, kun lapset ovat alle kouluikäisiä ja nykyinen asunto pitäisi kuitenkin pian myydä, kun tila alkaa käydä ahtaaksi eli voisi laittaa asunnon pois ja lähteä maailmalle. 

Lapsilisät saa myös ulkomaille, näin ymmärsin kelan sivuilta? Onkohan lapsiperheelle sopivaa asuntoa vaikea löytää? Mikään opiskelijasolu kun ei käy. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

M itse en thnyt tuota. -lähdin yksin - mutta muutama kaveri teki. Asunnon löytäminen on suhteellisen yksinkertaista, pitää vaan tutkia netistä paikallisia vuokramarkkinoita. Joillain uliopistoilla on myös perhehuoneita opiskelija-asuntoloissa, mutta se ei useinkaan ole kaikkien miellyttävin ratkaisu. Jos toinen teistä on kotivanhempana, sujuu kaikki helposti. Jos tarvii päivähoitoa, homma on haastavampaa, mutta ainakin Briteissä, missä itse olin,  varsin mahdollista. Nämä asiat kuitenkin vaihtelevat.

valitessasi yliopistoa ota huomioon, että joissain yliopistoissa kaikkien opiskelijoiden on pakko asua (tai sinakin maksaa huoneesta) asuntoloissa (esim oxfordin useimmissa collegeissa, ei onneksi ihan kaikissa) ja silloin perheellisen on tietysti aika vaikea sopia joukkoon. Mutta nämä yliopstot ovat poikkeuksia.

Vierailija
2/6 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme miettineet Espanjaa ja tarkoitus olisi tosiaan, että mies jäisi koti-isäksi eli päivähoidolle ei olisi tarvetta. 

Kieltä pitäisi vielä harjoitella, nyt osaan vain alkeet auttavasti yhden intensiivikurssin ja muutaman lomareissun pohjilta. Yliopistossa olisi kyllä englanniksi kursseja tarjolla, mutta mitä olen kuullut ja itse kokenut Espanjan matkoilla, niin paikalliset puhuvat aika heikosti englantia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 18:15"]

Onko tarkoitus vaan siis päästä Espanjaan vuodeksi?

[/quote]

Kyllä, pitkälti näin. Ei toki kielitaidon parantuminenkaan haittaisi. :)

Vierailija
4/6 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakohan jotenkin viedä oma auto mukana vai pärjäisikö ilman autoa? Kyllähän noissa isoissa kaupungeissa taitaa olla toimiva julkinen. Ainakin Barcelonassa oli toimiva metro.

Vierailija
5/6 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä idealta, sinne vain :)

Vierailija
6/6 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarkoitus vaan siis päästä Espanjaan vuodeksi?

Miksi ei onnistuisi, sä opiskelet ja mies ja lapset lomailevat :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme