Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko tällainen tatuointi paha?

Vierailija
18.03.2014 |

Olen lukenut paljon siitä, että tatuointi vaikuttaa naisen "arvoon" heti negatiivisesti. Olen harkinnut tatuointia neljä vuotta, en mitenkään epäröinyt, ennemminkin tullut siihen tulokseen, että se ei ole välttämätön, muuhunkin voin summan sijoittaa : ) 

Kuitenkin, ajattelemani tatuointi on pieni ja siro, mutta haluaisin kuulla ulkopuolisten mielipiteitä. Onko tatuointi tässäkin tapauksessa iso miinus, auttamattoman WT, rumarumaruma, vai mitä?

Kyseessä olisi siis pieni siipi korvan taakse (vain toisen, en ole vielä varma kumman). Jokin aika sitten sain selville, että näyttelijä Gemma Artertonilla on tällainen, mistä pari kuvaa viitteksi:

http://www.suprmchaos.com/gemma-arterton1_012513.jpg

http://www.heatworld.com/images/93911_615x10000_STD/2010/3/images/Gemma_main.jpg

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siipi korvan taakse? Outoa.

Vierailija
2/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on WT.

Mutta jos sen haluat et välitä minun mielipiteestä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta näyttää niinku olis tehty kuulolaite. Mut korvan takana tatska ihan hieno yleensä.

Vierailija
4/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi ollakaan tekemisissä sellaisten ihmisten/lassukoiden kanssa, joiden mielestä tatuointi jotenkin vaikuttaa naisen arvoon. Et varmaan sinäkään? Jos tykkäät kuvasta, ota ihmeessä. 

T. Tatuoimaton

Vierailija
5/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki tatuoinnit on rumia ja alentaa ihmisen arvoa, ulkonäköä ja älykkyyttä silmissäni. Sanotaanhan että kauneus on katsojan silmässä. Niin on myös rumuuskin.

Vierailija
6/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteistanne! Siipi symbolina voi olla aika korni, mutta koen sen jollain tapaa omakseni. Korvan taakse tatuoisin siksi, että silloin se ei olisi näytillä aina ja kaikille, onhan se merkityksellinen ainoastaan itselleni (ja tosiaan näistä ihmisiä ulkonäön ja esimerkiksi juuri tatuointien perusteella arvottavista henkilöistä en jaksa välittää). Mutta tatuoinnin saisi mahdollisesti myös esille kuin korun, kun hiukset laittaa kiinni. Lisäksi iho korvan takana ei (luultavasti?) kärsi ikääntyessä kovasti, eli tatuointi pysyy kuvana ennallaan ryppyyntymättä ja venymättä.

Luin jokin aika sitten kirjan, jossa visioitiin (lähi)tulevaisuutta, ja siinä trendi oli olla keholtaan  täysin puhdas, muokkaamaton. Tämä sai minut ajattelemaan asiaa uudelta kannalta, sillä minulle ei ole edes laitettu korvanlehtiin reikiä. En siis kuitenkaan odota tulevaisuuttaa sillä ajatuksella, että saatan joskus olla trendikkäästi kosmeettisesti koskematon, mutta sai ajattelemaan ja arvostamaan omaa koristamatonta kehoani uudella tavalla : )

AP

Vierailija
7/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nätti, kuin koru.

Vierailija
8/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vaan pienemmän ja siromman ja ehkä lähemmäksi korvaa niin ei tule tuota kuulolaite-efektiä. Siivenhän voi toteuttaa niin monella tavalla. Minusta ihan kiva ja nätti.

Mulla on kaksi tatuointia ja suunnittelen kolmatta. Ekan otin 17-vuotiaana vuonna 1998 ja tokan matkamuistoksi vuonna 2006 tai 2007. Nyt olis kohta kolmannen aika.

Tatuoinnit voi olla vähän wt jos niitten kanssa menee liiallisuuksiin tai hakkaa nahkansa täyteen jotain mauttomuuksia vain siksi että on niin coolia ja kovaa kun on kuvia ihossa. Jotkin iän ikuiset klisheet osaa olla todella mauttomia.

Mutta musta siinä ei ole mitään pahaa eikä wt:ä, jos haluaa itse itselleen ottaa jonkin kuvan, jolla on juuri itselle merkitystä. Tatuointi kehotaiteena on kuitenkin satoja vuosia vanha juttu ja on ikävää että tällä hienolla taidemuodolla on huono maine nykyään siksi, että se profiloituu alempaan sosiaaliluokkaan.

Pitää myös muistaa että muodit tulee ja menee. Nyt on kymmenen vuotta ollut muotia hommia itselleen monta tatuointia, mutta entä sitten kun se menee pois muodista ja yleinen mielipide kääntyy sitä vastaan? Tatuointinsa kanssa pitäisi pystyä elämään myös silloin. Ja tämä onnistuu kun kuva on itselle merkityksellinen, harkiten otettu ja rakas. Silloin muiden mielipiteet eivät vaikuta. Mitä sitte jos joku ei tykkää, pääasia että itse rakastaa. Jos tuntuu, että ei ole ihan varma asiasta, niin ei kannata tatuoida.

Vierailija
9/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paskapuhetta, että tatuointi parantaa tai alentaa ihmisen arvoa. Se on aivan sun oma juttu mitä teet, mutta jos se tuntuu hyvältä, niin tee se !

Vierailija
10/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen! Mitä sillä kuvalla halutaan sanoa? Outo paikka, ja vielä oudommaksi sen tekee kuvavalinta. Siipi?!?

Vierailija
11/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä täysnarkeilla on ko. kaulan alue tatuoitu.

Vierailija
12/21 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaan, jos vielä mielipiteitä? Ap

Vierailija
13/21 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ajatus, mutta omapahan on korvantakusesi. Saa noita varmaan tarratatskoinakin, jos joskus haluaa briljeerata.

Vierailija
14/21 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sanotaanko, että kuvavalinta olisi minulle henkilökohtainen ja monimerkityksellinen, vaikea avata sitä tässä. Mutta kuinka tuo tatuoinnin paikka korvan takana teistä osasta on outo?"

Kokeilepa meitä ja selitä, mikä merkitys ja miksi siipi kuuluu korvan taakse.

Vierailija
15/21 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksisit edes jotain omaa.

Vierailija
16/21 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksisit edes jotain omaa.

Vierailija
17/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! : ) Juu, tatuoinnista ei tulisi viiva viivalta tuollainen kuin mallissa, ja pienempikin. Sanotaanko, että kuvavalinta olisi minulle henkilökohtainen ja monimerkityksellinen, vaikea avata sitä tässä. Mutta kuinka tuo tatuoinnin paikka korvan takana teistä osasta on outo?

Vierailija
18/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia tatuointiväreille on mahdollista. Useat niistä ovat lisäksi myrkyllisiä, mutta varsinaisia myrkkyvaikutuksia ei ole kuitenkaan alan lehdissä julkaistu. Sen sijaan useille nelatatuointiväreille voi tulla allergiseksi. Reaktio kestää sellaisessa tapauksessa pitkään, tavallisesti kuukausia. Myös ihosyöpiä ja niiden esiasteita on kuvattu.

Heti tatuoinnin jälkeen alue voi infektoitua. Se hoidetaan tavalliseen tapaan antibiootilla. Useassa Euroopan maassa on viime vuosina ollut käytössä tatuointivärejä, joissa on ollut mukana mykobakteereita. Ne ovat aiheuttaneet hankalsti pois hoidettavia infektioita.

77377

Vierailija
19/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi kaulan tai kasvojen alueelle. Mutta jokainen tyylillään. Eihän tatskalla olisi mitään arvoa, jos kantaja ei sitä itse arvostaisi. 

Itse kokeilin tatskaa ensin piirtämällä kuulakärkikynällä. Tosi nopeasti huomasin mihin paikkaan ei sopinut ja mihin sopi.