Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imusolmukkeita nivusissa? Milloin lääkäriin?

huolestunut
17.11.2020 |

Osaako joku sanoa kokemuksesta miten nopeasti täytyy lähteä selvittämään nivusissa näkyvien imusolmukkeiden tai pattien laatua?

Muutama viikko sitten havaitsin ensimmäisen kerran nivusissa pieniä pikkusormen pään kokoisia liikkuvia patteja joita kokonsa vuoksi pidin normaaleina.
Unohdin asian, mutta nyt olen useampana päivänä huomannut nämä patit sillä ne näkyvät paljain silmin täysin. Sijaitsevat rykelminä vain toisella puolella enemmänkin bikinirajan etuosalla lantioluun alapuolella. Ovat edelleen pieniä, mutta selkeästi havaittavia.

Olen vasta sairastanut joitain viikkoja sitten akuutin vti:n joka hoitui antibiootilla mutta muuten olen ollut terveeneä pientä syysväsymystä lukuunottamatta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ne kipeitä? Kävisin kyllä ehkä näyttämässä ettei nyt liittyisi sairastettuun tulehdukseen tai olisi joku muu gyne ongelma?

Vierailija
2/5 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että olis sukupuolitauti? Klamydia voi olla täysin oireetonkin ja aiheuttaa tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ovat jo viikkoja sitten alkaneet kasvaa, niin ota yhteyttä lääkäriin jo huomenna. Todellakin kannattaa selvittää. Sinänsä on normaalia, että imusolmukkeet suurenee tulehduksen yhteydessä esim. nielutulehdus, gynekologinen tulehdus ja voi kestää jonkin aikaa, että ne palautuu normaaliksi.

Vierailija
4/5 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Niitähän kuuluu olla siellä. Imusolmukkeet ovat ihmisen normaali osa eikä mikään sairaus.

Vierailija
5/5 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Niitähän kuuluu olla siellä. Imusolmukkeet ovat ihmisen normaali osa eikä mikään sairaus.

Joo kyllä ja voivat tuntua myös painaessa mikä on normaalia, mutta ei se että paljain silmin näet rykelmiä jotka eivät ennen ole olleet siinä. Joku syy sille on. Vaaraton tai parannettavissa oleva.