OTITKO INFLUENSSAROKOTTEEN?? MIKSI ET?
Meinaatko oikeasti kestää koronan ja influenssan samanaikaisesti?
THL uutisoi että keväällä nähtiin, että influenssa aiheuttaa koronapotilaalle erittäin vaikean taudin. Keväällähän porukkaa kuoli kuin liukuhihnalta.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en tarvitse sitä.
Siinä vaiheessa kun sinulla oikeasti on influenssa, et enää mieti olisiko rokote ollut tarpeen. Eli et ole kokenut sitä kipua omakohtaisesti.
Olen sairastanut influenssan pitkästi yli 10 kertaa, pääasiassa alaikäisenä, eikä ollut koskaan sairaalahoitoon joutuminen lähelläkään.
Tänään käytiin puolison kanssa ottamassa. Niinkuin joka vuosi.
Otin. Etten sairastu ja tartuta muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin. Koska työnantaja vaatii.
Itse oti lopputilin, kun työnantaja alkoi uhkailemaan rokotevaatimuksilla.
T. Kokenut sairaanhoitaja
Hohooo, todella kokenut! Et usko kokemukseesi itsekään.
Otin toissa vuonna. Lihakset oli kipeinä puoli vuotta sen jälkeen. Ei toista kertaa, kiitos.
Just oli tammikuussa influenssa. Seuraavaa odotellessa.
Tottakai otin - kuten aikaisempinakin vuosina. Meillä koko perhe ottaa influenssarokotteen joka vuosi.
Otin, koska työnantajani suositteli. Tuuraan useammassa eri paikassa ja en halua olla kyseisissä paikoissa tartuttamassa influenssaa.
En koska siitä tulee mikrosiru aivoihin.
Olisin ottanut jos niitä olisi riittänyt. Mutta asuinmaassani riittivät vain riskiryhmille ja loppujen jo varatut rokotusajat peruttiin. Ajattelin sitten tätä menen Suomessa joululomalla yksityiselle mutta luin että Suomessakin rokotteet loppuneet yksityispuolelta. Riittääkö niitä julkisella puolella kaikille? Saako rokotteen jokainen joka haluaa?
En ole koskaan ottanut yhtään rokotetta, vain pakolliset vauvarokotteet.
Tosin en silloin voinut mielipidettäni ilmaista kuin huutamalla kuin pistetty sika.
Enkä ota. Minuun ei myrkkyjä tiukata. Hajotkaa, "sosiopaatit".
Otin ensimmäistä kertaa elämässäni. Esikoisemme syntyi 4 viikkoa sitten ja ajatus siitä, että vauvaa pitäisi pystyä kipeänä hoitamaan, tuntuu kamalalta. En ole koskaan influenssaa sairastanut, mutta se ei ole mikään tae etten nytkään sairastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota. Olen pärjännyt 35 vuotta ilmankin.
Niin, eihän se influenssa sinuun voi tarttua, kun ei ole ennenkään tarttunut. Samasta syystä on turha ostaa matkavakuutusta, koska ei ole ennenkään mitään sattunut. Tämä selvä.
Koen, että riski saada influenssa on niin pieni etten koe rokottautumista tarpeelliseksi. En myöskään maksa lisäturvasta jotain ostaessani tai en omaa kaikki mahdollisia vakuutuksia, mitä tarjolla on. Elämä on riskienhallintaa ja riippuvaista todennäköisyyksistä.
Otin tänä. Vuonna kuten ennenkin.
En ottanut. Sairastin influenssan 2v sitten, ja tartuntautien lääkäri sanoi että sairastamani tauti antaa pitemmän ja varmemman immuniteetin sairautta vastaan noin 10 vuodeksi kuin mikään influenssarokote.
En ole koskaan ottanut. En käy julkisilla paikoilla paitsi ulkotiloissa, vieraita minulla ei käy, en ota mitään fyysistä kontaktia ihmisiin ja ostoksetkin on jo vuosia toimitettu oven taakse. Lääkärissä olen asioinut viimeksi 2007, ja töitä teen kotoani. En siis usko minulla olevan tänäkään vuonna suurta riskiä sairastua.
Aiempina vuosina en ole koskaan ottanut, tänä vuonnna olisin mutta ne loppui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en tarvitse sitä.
Siinä vaiheessa kun sinulla oikeasti on influenssa, et enää mieti olisiko rokote ollut tarpeen. Eli et ole kokenut sitä kipua omakohtaisesti.
Olen sairastanut influenssan pitkästi yli 10 kertaa, pääasiassa alaikäisenä, eikä ollut koskaan sairaalahoitoon joutuminen lähelläkään.
Onkohan kaikki olleet influenssaa? Epäilen. Itse en ole koskaan tietääkseni sairastanut influenssaa, hiukan rajumpia flunssia vaan. En ole noiden flunssaoireiden takia joutunut käymään lääkärissä, niin ei ole sen vuoksi voitu tarkistaa onko mahdollisesti ollut influenssaa.
Olen 46v. nainen, hieman ylipainoinen, mutta ei sairauksia. Rokotusta en ota, en ole koskaan ottanut.
Itse oti lopputilin, kun työnantaja alkoi uhkailemaan rokotevaatimuksilla.
T. Kokenut sairaanhoitaja