Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ei osaa vahtia lapsia

17.11.2020 |

Anoppi on kääntänyt koko miehen suvun mua ja miestä vastaan ja mä oon paha äiti lapsille jne.
En enää anna lapsia hoitoon anopille, koska kun ekaa kertaa sai viikonloppuna yhdeksi yöksi 3 v ja 1v 6 kk ikäiset hoitoon, vanhempi sai tavallista maitoa ja suklaata eli oli vatsa kuralla ja kipeä, koska on laktoositon ja nuorimmaisen jalka oli osunut Hellaan ja siinä oli palovamma. Palovamma ei ollut pahan näköinen mutta vein varuiksi lääkärille kun niin nuoresta kyse.
Mutta siis pointti on että en anna anopille enää lapsia hoitoon ja nyt olen koko suvun mielestä hirveä ihminen.
Olisko vinkkejä tai vertaistukea?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain olla välittämättä. Ethän voi lapsia hoitoon antaa, jos et voi olla varma turvallisuudesta. Kyllä tuo suklaa vielä menisi, mutta palovamma taaperon kohdalla ei kyllä ole virhe vaan kyvyttömyys pysyä perässä.

Joskus pitää vain sietää, että muut puhuvat selän takana ja eivät ymmärrä päivänselvää asiaa. Silloin pitää vain sietää se ja antaa olla. Minkäs tekee jos eivät ymmärrä, ei ole sinun ongelma.

Vierailija
2/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa viesin sukunsa pahimmalle juoruilijalle mitä lapsille tapahtui. Ja sitten toivotte parasta, että suku kääntyykin lasten mummoa vastaan kun saavat uutta kauhisteltavaa ja puhuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se anoppisi omatkin lapsensa hoitanut ja aikuisiksi kasvattanut. Ei kannata lähtökohtaisesti tuomita vaan opastaa ja auttaa.

Jos et luota pelkkää keskusteluun, niin osta vaikka sinne valmiiksi laktoosittomat maidot yms. joihin kirjoitat päälle lapsen nimen. Luulisi anopin siitä hoksaavan. Ja jos anopin on vaikea pysyä taaperon perässä, niin esim. lapsiportti käyttöön keittiön oveen ja valjaat ulkoiluille.

Vierailija
4/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se anoppisi omatkin lapsensa hoitanut ja aikuisiksi kasvattanut. Ei kannata lähtökohtaisesti tuomita vaan opastaa ja auttaa.

Jos et luota pelkkää keskusteluun, niin osta vaikka sinne valmiiksi laktoosittomat maidot yms. joihin kirjoitat päälle lapsen nimen. Luulisi anopin siitä hoksaavan. Ja jos anopin on vaikea pysyä taaperon perässä, niin esim. lapsiportti käyttöön keittiön oveen ja valjaat ulkoiluille.

Mitähän lapsettoman logiikkaa tämä on. Lapselta viedään normaali liikkuvuus, jotta mummo saisi hoitaa lasta? Normaalijärkinen vanhempi antaa lapsen hoitoon sellaiselle, joka pystyy häntä hoitamaan ilman erityisjärjestelyjä.

Lapsi voi myös loukata itsensä muualla kuin keittiössä. Tuollaiselle 1,5-vuotiaalle ei ole olemassa niin turvallista ympäristöä, että hoitajan huono kunto/huolimattomuus ei haittaisi.

Vierailija
5/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän lapsettoman logiikkaa tämä on. Lapselta viedään normaali liikkuvuus, jotta mummo saisi hoitaa lasta? Normaalijärkinen vanhempi antaa lapsen hoitoon sellaiselle, joka pystyy häntä hoitamaan ilman erityisjärjestelyjä.

Lapsi voi myös loukata itsensä muualla kuin keittiössä. Tuollaiselle 1,5-vuotiaalle ei ole olemassa niin turvallista ympäristöä, että hoitajan huono kunto/huolimattomuus ei haittaisi.

Leikkikehä käyttöön ja sinne vain pehmeitä isoja leluja ilman irtoavia osia, niin taatusti on turvallinen ympäristö.

Vierailija
6/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lääkäri suhtaui palovammaan?

Vierailija
7/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako oma äitisi hoitaa kullannuppujasi.

Vierailija
8/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei jätetä hoitoon ihmiselle, johon ei voi luottaa.

Meillä oli (myöskin anoppi) täysin kyvytön hoitamaan mun lapsia. Muutama tapahtuma:

-Vauvalla oli vaippa falskannut, ja anoppi jätti kakkatahraisen bodyn päälle, kun "ei ollut tuon isompi vahinko". Lapsella tämän seurauksena kauhea ihottuma. Mutta tällä ei anopin mukaan ollut mitään tekemistä sen kanssa, ettei ollut viitsinyt hakea kaapista puhdasta vaatetta.

- Lapsella oli vilja-tuotteiden kanssa ongelmia. Anoppi syötti ruis-sipsejä, ja naama tyytyväisellä virneellä selitti, kuinka lapsi oli niistä tykännyt. Piti mua ylireagoivana, kun ensimmäisestä sipsimurusta ei tullutkaan syöksyripulia. Tämä tuli vasta kun anoppi oli lähtenyt, ja seuraava yö meni huutavan, kovissa vatsakivuissa olevan lapsen kanssa. Mies soitti tämän jälkeen äidilleen, mutta ei kuulemma johtunut sipseistä, vaan jostain muusta, mitä MINÄ olen syöttänyt.

- On suoraan sanonut, että meidän kuopus on "turha" lapsi, että meille olisi esikoinen riittänyt (esikoinen on isänsä kopio). Tämän "turhuuden" tiesi jo ennen kuin lapsi oli edes syntynyt. Lapsi on nyt eskari, ei muuten ole anoppi vieläkään onnitellut tulokkaasta minua eikä miestäni.

- tuli ilmoittamatta hakemaan meidän esikoista mukaansa jonnekin ystävättärensä luo vierailulle. Siinä sitten talviliukkailla ilmoitti samalla, että mitään turvaistuimia ei tarvitse, kun ei hänenkään lapsilla koskaan ollut. Ei annettu vauvaa mukaan, jotenkin tämäkin oli mun tympeydestä osoitus. Tosin se oli lapsen isä, joka sanoi, että lapsi pysyy nyt kotona.

- On tuonut kuormakaupalla meille tavaraa, lapsille ja sisustusjuttuja. On itse hyvin suurpiirteinen, minä taas en ole kelpuuttanut ikkunaan "ihan vain vähän" reikäisiä ja tahraisia verhoja. Joo, ei asuta edustuskodissa, mutta ehjä ja puhdas ovat minimivaatimuksia. Ja kyllä sille puolivuotiaalle lapselle voi ihan hyvin pistää kokoa 110 olevat housut, vähän vaan käärii lahkeita.

-loput

Anoppini on hyvin raskas tapaus ja jopa vaaraksi lapsille. Valehtelee ja ihan viis välittää lasten turvallisuudesta. Ensin kinuaa hoitoon, ja hoito on lasten jatkuvaa syöttämistä yliherkkyyksistä välittämättä ja puhelimessa juoruamista. Juoruaminen tapahtuu eri huoneessa kuin missä lapset on, kun yllättäen lapsista lähtee ääntä.

Kyllä tässä on kokemus osoittanut, että lapsia ei voi hänelle jättää edes sekunniksi. Eikä olla anopin epämiellyttävän luonteen takia muutenkaan juuri tekemisissä. Hän on kuin pommi, joka huoneeseen heitettäessä imaisee itseensä kaiken hapen ja ilon. Ikävä ihminen joka tavalla, joka muuten on näitä, jotka kovin iloisesti kertoilee isovanhempien oikeuksista. Omista lapsistaan ei juurikaan ole piitannut aikoinaan, vaan jättänyt nämä omien vanhempiensa hoidettavaksi.

Vierailija
9/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä itkupotkuhaalari pois ja ole kuin Nainen.

Vierailija
10/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai onko se joku erityisjärjestely jos lapsen perässä ei koko ajan kävellä vaan laitetaan fyysisiä esteitä sille mihin lapsi voi mennä?

Vierailija
11/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli, vali vali, yhyy byhyy. Muuta?

Vierailija
12/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olen kiitollinen, että itselle siunaantunut mukava anoppi, jolta lapsenhoito sujuu ja jolla on myös voimia ja kiinnostusta auttaa meitä aina silloin tällöin lapsenhoidossa niin saadaan miehen kanssa vähän levätä. (Tässä odotellessa, että oma äitini saisi kadonneen alkuinnostuksensa takaisin sen suhteen, mutta tietenkään en voi siinä asiassa pakottaa tai painostaa. Ottaa hoitoon sitten, jos tahtoo. Ihan hyvin on hänkin sen hoitanut.)

Vierailija
13/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi on oikein hyvä hoitaja, aikanaan perhepäivähoitajanakin toiminut.

Toki tietyistä asioista huomaa, että on vanhempaa sukupolvea, on esim. sanonut että ei halua sanoittaa lasten tunteita koska ei usko siihen. Mutta nämä ovat pieniä asioita lopulta, koska eivät lapset hänellä hoidossa kuitenkaan valtavan pitkiä aikoja ole.

Vierailija
14/21 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi, joka kaiken pahanolonsa laittaa anopin syyksi. Eiköhän kyse ole kuitenkin omasta epävarmuudesta ja tyytymättömyydestä omaan elämäntilanteeseen.

Vierailija
15/21 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mukaan palovamma oli onneksi vain toisen asteen käski laittaa bepanthenia ja tulla takaisin jos 3 viikossa ei ole parantunut.

Seitsämännelle kyllä äitini saa, koska on nuorempi kun anoppi ja ymmärtää olla antamatta lapselle tavallista maitoa ja muutenkin luotan hänen hoitoon.

Sit vielä 14 en laita kaikkea anopin syyksi on se vain kumma kun yhdellä hirveä ripuli ja minä olen yöllä sen lapsen kanssa hoitamassa häntä.

Sitten se nuorimmainen valittaa ku kävely sattuu ja sieltä jalasta paljastuu puolen jalkapohjan kokonen vamma.

Niin ja miehen suku oli saanut päähänsä että olen joku hössöttävä äiti joka ei anna anopin tavata lapsen lapsiian. Vittuttais suakin -ap

Vierailija
16/21 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverikaan ei anna lapsiaan vanhemmilleen hoitoon. Mutta ei se sitä niille vanhemmille ole kertonut. Sanoo vain, ettei nyt tarvitse hoitajaa. Ja vie vähin äänin ihan muille hoitoon.

Vierailija
17/21 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkikehä käyttöön ja sinne vain pehmeitä isoja leluja ilman irtoavia osia, niin taatusti on turvallinen ympäristö.

https://www.jollyroom.fi/lastentarvikkeet/lasten-turvallisuus/turvaport…

Itse ostin tuollaisen monikulmaisen portilla ja myöhemmin olen antanut sen (metallinen oli) koiraperheelle. Todella kätevä! Ei kaadu kirjahyllyt päälle eikä mene pienet lelut kurkkuun. Itsekin mahtuu sinne leikkimään ja isot silkkikankaat katokseksi, kiva leikkiä. Mut yksin ei silti saa ´jättää. Isompi lapsi sinne kirjan kans silloin, kun pienempää hoitaa, ettei tarvitse kadehtia.

Vierailija
18/21 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anoppi on oikein hyvä hoitaja, aikanaan perhepäivähoitajanakin toiminut.

Toki tietyistä asioista huomaa, että on vanhempaa sukupolvea, on esim. sanonut että ei halua sanoittaa lasten tunteita koska ei usko siihen. Mutta nämä ovat pieniä asioita lopulta, koska eivät lapset hänellä hoidossa kuitenkaan valtavan pitkiä aikoja ole.

Kuulostaa ihanalta. Meilläkin molemmilta puolilta isovanhemmat luotettavia ja hyviä hoitajia, ei ongelmia meidän vanhempien kanssa. Ja jos isovanhempi ei missään vanhemman roolissa lapselle ole eikä suurin piirtein rankaisee itkusta yms. niin eipä se ole niin justiinsa vaikka kaikkea ei tehdä samalla tavalla kuin kotona.

Perhepäivähoitajana olo ei ole kyllä yhtään mikään tae hyvästä hoitajasta. Käytännössä kuka tahansa pystyi vain ilmoittamaan itsensä perhepäivähoitajaksi 80-90-luvulla ja aika villejä tarinoita tuolta ajalta monilla kavereillakin on ollut perhepäivähoidossa. Silloin oli hirveän yleistä, että kotiäiti tienasi ekstrarahaa ottamalla naapuruston lapsia hoitoon, ja hoito oli mitä oli. Päiväkotipaikkoja ei ollut samalla tavalla tarjolla. Mikä ei tietenkään tarkoita että sinun anoppisi olisi ollut huono hoitaja. Mutta en itse ottaisi siis ketään lastani hoitamaan esim. vain sen perusteella, että on ollut tuolloin perhepäivähoitaja.

Vierailija
19/21 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverikaan ei anna lapsiaan vanhemmilleen hoitoon. Mutta ei se sitä niille vanhemmille ole kertonut. Sanoo vain, ettei nyt tarvitse hoitajaa. Ja vie vähin äänin ihan muille hoitoon.

Nimenomaan näin! Miksi pitää tehdä asiasta numero, kun asian olisi voinut hoitaa vähin äänin niin, että lapset eivät vaan enää satu olemaan yksin anopin hoidossa.

Vierailija
20/21 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pahin oli, kun anoppi oli jättänyt 2v yksin ulos, kun tuli vain hetkeksi katsomaan ruokaa sisälle. Talo järven rannalla ja vilkasliikenteisen tien (80km/h) varrella. Tulin itse sattumalta paikalle, kun olin saanut kuopuksen imetettyä. Vieläkin kylmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi