Mistä täysin tavallisesta ja arkisesta ruoka-aineesta tai ruoasta pidät todella paljon?
Mä rakastan raejuustoa. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla. Perhe ihmettelee, samoin kaverit.
Kommentit (307)
Ruisleipä, peruna,savukala, paistetut muikut tai silakat
Veteen keitetty melko juokseva kaurapuuro. Kun olin lapsi, kotonani ei laitettu kaurapuuroa, joten otan nyt ilon irti.
Ei ehkä vielä niin tavallista mutta suomalainen menestysresepti Kauraska eli sataprosenttinen kaurapasta.
Ja hiiteen pastahifistely kalliine rummoineen: nyt olen huomannut, että 29 sentin suomalainen makaroni on ihan älyttömän hyvää.
Rapeakuorinen ruisleipä.
Jauheliha.
Nyt joku woke-feministi-kasvisöyhöttäjä suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
sebasköör kirjoitti:
Suola-ja maustekurkut. Sieltä pöntöistä ei hyllystä.
Pöntöstä, jota on kaivellut sata puliukkoa ja 1000 muuta ihmistä hönkinyt ja pärskinyt sinne eritteitään, hiuksiaan, lemmikin karvoja. Jokunen haukannut kurkkua ja pudottanut jämät takaisin.
Hyllystäkin saa samoja / samankaltaisia kurkkuja kuin pöntöistä.
Myrttisten kurkkuja saa ison pöntön ohella pienissä pahvipakkauksissa sekä muoviämpäreissä, nämä löytyy vihannesosastolta. Joskus näkee niissä pienissä muoviämpäreissä myös jotain venäläisiä kurkkuja, mutta ne ei olleet ainakaan omaan makuuni. Mutta Prismoista saa säilykeosastolta lasipurkissa venäläisiä suolakurkkuja, Euro-East -merkkinen ja tummanvihreä kansi. Superrr nam! Näissä ei ole etikkaa vaan ne on hapatettu.
Liha. Ei, minä en tule syömää ötököitä nyt enkä tulevaisuudessa. Että tällaiset terveisit sinne Klaus-sedälle.
Jauheliha, on perusraaka-aine kun kelpaa kaikkeen ja sopii melkein kaiken kanssa.
Vaihtelua saa kun tekee eri ruokia, keittoa/pihvejä/mureketta/laatikoita/kastiketta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sebasköör kirjoitti:
Suola-ja maustekurkut. Sieltä pöntöistä ei hyllystä.
Pöntöstä, jota on kaivellut sata puliukkoa ja 1000 muuta ihmistä hönkinyt ja pärskinyt sinne eritteitään, hiuksiaan, lemmikin karvoja. Jokunen haukannut kurkkua ja pudottanut jämät takaisin.
Hyllystäkin saa samoja / samankaltaisia kurkkuja kuin pöntöistä.
Myrttisten kurkkuja saa ison pöntön ohella pienissä pahvipakkauksissa sekä muoviämpäreissä, nämä löytyy vihannesosastolta. Joskus näkee niissä pienissä muoviämpäreissä myös jotain venäläisiä kurkkuja, mutta ne ei olleet ainakaan omaan makuuni. Mutta Prismoista saa säilykeosastolta lasipurkissa venäläisiä suolakurkkuja, Euro-East -merkkinen ja tummanvihreä kansi. Superrr nam! Näissä ei ole etikkaa vaan ne on hapatettu.
Täällä nuo pöntöt on siirretty tiskin taakse, josta henkilökunta antaa ne. Koska kukaan ei koskaan ostanut kalliimpia suolakurkkuja, eli niitä hapankurkkuja siis,) vaan pelkästään halvempia maustekurkkuja, kun vaa'alla oli aina tullut luettua sitä väärän pöntön lappua.
Nuo säilötyt kurkut ovat tosin hapatettuja, samoin kuin hapankaali, mutta säilöntävaiheessa ne on valitettavasti myös pastörisoitu, joka tappaa ne elävät bakteerit ja terveyshyödyt tuotteesta.
Hernekeitto.
Kauraleipä.
Koskenlaskija.
Tykkään monesta aika tavallisesta ruoasta. Raejuustosta tosiaan kuten aloittajakin, laitoin sitä lasagnen "sisään" juuri, yleensä sitä pitää saada sen kylkeen mutta elin vaarallisesti :)
Keitetyistä munista. Leivänpäälle, salaattiiin, lautaselle, suuhun :)
Peruna. Taipuu moneen herkulliseeen muotoon. Myös salaattiin, kuten kaksi edellämainittua. Edellispäivän keitetyt perunat kuutioin mielellään kanasalaatin joukkoon esim.
Sipuli! En oikein kestä ajatusta että menisin keittiöön ja siellä ei olisi sipulia. Se sopii mielestäni kaikkeen ja on hyvää, paistettuna, marinoituna, raastettuna, milloin mitenkin.
Raejuustoa voi ehkä jopa pitää hieman erikoisempanakin, mutta ainakin muna, peruna ja sipuli ovat minusta erittäin perusaineksia ja kaikista kolmesta aidosti tykkään :) Perunoita meillä ei ole jääkaapissa läheskään aina, joskin pakasteesta usein löytyy joku perunajohdannaistuote. Mutta munia ja sipulia meillä on käytännössä aina, niiden ei sovi loppua.
Poppamiehen Mango & habanero majoneesi. Sen kanssa kaikki maistuu vaan taivaalliselta. Tulee laitettua melkein kaikkiin ruokiin, joita ei kunnolla jaksa kokata ja esimerkiksi kaalilaatikosta se tekee ihan parasta.
Jälkiuunileipä oivariinin kanssa
Piimä
Munakas ja munakokkeli
Kotimainen tomaatti ja kurkku kesällä.
Grillimakkara ulkogrillissä paistettuna.
Myrttisen valkosipulisuolakurkut,
Hk bleau,
Itse maustetut ja itsetehdystä jauhelihataikinasta paistetut pihvit ja pullat
Ruskeakastike ja potut
Kaikki puurot voisilmällä ja marjoilla.
Perunamuussi.
Lanttulaatikko.
Keitetyt perunat ja voi riittää.
Banaani.
Lettutaikinasta 😊
Ja tämä on totta. Voisin syödä vaikka puoli litraa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Perunasta. Olen samaa mieltä perunan herkullisuudesta. Etenkin uudet perunat ovat maailman ihaninta ruokaa.
Kaurapuurosta. En pidä kaikista kaurahiutaleista, mutta lempihiutaleistani tulee tosi hyvää eikä yhtään mössömäistä puuroa. Kaurapuuroon pitää laittaa voita.
Voista.
Valkosipulista. Voisin laittaa sitä melkein kaikkeen.
--> Maailman parasta on tietysti valkosipulivoi. :)
Tästä tuli jotenkin heti outo mielleyhtymä kaurapuurosta kunnon valkosipulivoisilmällä 😂
Vierailija kirjoitti:
Hiivaleipä ja juustot.
Mistä nykyään saa hiivaleipää ? Oi, kerro mulle. Viimeksi söin 1950-luvulla sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunasta. Olen samaa mieltä perunan herkullisuudesta. Etenkin uudet perunat ovat maailman ihaninta ruokaa.
Kaurapuurosta. En pidä kaikista kaurahiutaleista, mutta lempihiutaleistani tulee tosi hyvää eikä yhtään mössömäistä puuroa. Kaurapuuroon pitää laittaa voita.
Voista.
Valkosipulista. Voisin laittaa sitä melkein kaikkeen.
--> Maailman parasta on tietysti valkosipulivoi. :)
Tästä tuli jotenkin heti outo mielleyhtymä kaurapuurosta kunnon valkosipulivoisilmällä 😂
Varmasti tosi hyvää! Mannapuuron päälle meillä on laitettu esim. joulukinkkua ja savukalaa. Kaurapuuron mies on joskus keittänyt lihaliemeen. Nyt kun mietin en ymmärrä ollenkaan miksei puuroihin ole vielä kokeiltu valkosipulivoisilmää :D
Perinteinen suomalainen kotiruoka aina läskisoosista lihapullien kautta hernerokkaan.
Jep, porkkana täälläkin. 🥕😍